Skip to main content

Дан: 8. септембар 2017.

Ко треба да сноси трошкове прикупљања документације?

Синдикату српске полиције пожалио се, ових дана, већи број чланова на чињеницу да им поједине службе Министарства унутрашњих послова потражују оригинал диплома или оверена уверења о стеченом степену образовања, што им изазива извесне материјалне трошкове. Ти новчани износи се крећу од неколико стотина динара до неколико хиљада динара у случајевима када је неопходно вађење дупликата докумената уз предходно оглашавање старих неважећим.

ССП је става да те трошкове треба да сноси послодавац, односно поступајући државни орган који и потражује документа јер нико од нас није могао засновати радни однос пре испуњења одређених законских услова, а за чије доказивање су управо прилагне дипломе и разна уверења. Стога је председник синдиката, господин Лазар Ранитовић, упутио допис начелници Сектора за људске ресурсе, госпођи Катарини Томашевић, у којем јој указује на недопустивост пребацивања  на запослене трошкова насталих без њихове кривице, тражећи слање одговарајуће инструкције на терен.

Допис можете прочитати у наставку текста и преузети на следећем линку:

ДОПИС НАЧЕЛНИЦИ СЕКТОРА ЗА ЉУДСКЕ РЕСУРСЕ

Поштована,

Синдикат српске полиције обраћа Вам се овим дописом са циљем указивања на одговарајуће законске одредбе које су релевантне у поступку имплементације САП софтверског решења у раду државне управе, односно у прикупљању података који су саставни део персоналног досије запослених.

Наиме, у претходном периоду руководиоци организационих јединица захтевали су од запослених достављање појединих докумената којима се доказује одређени степен стручне спреме (дипломе о завршеном школовању) у оригиналу, препису или овереној копији а из разлога што, према казивању руководилаца, поједини документи недостају из персоналих досијеа запослених.

Синдикат српске полиције поздравља и подржава имплементацију САП софтвера у раду државне управе и следствено у Министарству унутрашњих послова, за који верујемо да ће у многоме модернизовати и учинити рад државне управе ефикаснијим. Међутим, на овом месту указујемо на захтеве руководилаца појединих организационих јединица којима се запосленима налаже поновно достављање доказа о стеченом образовању у оригиналу, препису или овереној копији а поступање по том захтеву условљавају исплатом зараде и остваривањем других права из радног односа. Овакво поступање и захтеви излажу запослене непотребним трошковима који досежу и 6.000,00 динара, а који су оличени у поновном прибављању исправа или њиховом оверавању код Јавног бележника.

Како су запослени у Министарству унутрашњих послова засновали радни однос доношењем решења надлежног органа а на основу испуњених услова према прописима важећим у време заснивања радног односа, то даље имплицира да су сви докази о стручној спреми као и остала документа која су саставни део персоналног досијеа запосленог, били доступни државном органу  који их је на одговарајући начин евидентирао уношењем деловодних бројева исправа на основу којих је издао решење о заснивању радног односа, а потом и на одговарајући начин архивирао према правилима по којима се одређују регистратурске јединице.

Такође, Закон о општем управном поступку („Сл. гласник РС“, бр. 18/2016) у чл. 103 ст.1 прописује да је орган „дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид, прибавља и обрађује податкео чињеницама о којима се води службена евиденција, а који су неопходни за одлучивање.“, док у ст.2 прописује да „ако службену евиденцију води други орган, орган који води поступак дужан је да хитно затражи податке, а замољени орган да бесплатно уступи податке у року од 15 дана, ако није друкчије прописано. Ако сетражени подаци могу добити електронским путем, замољени орган их доставља у најкраћем року.“, док је у чл. 207 прописана прекршајна одговорност у случајевима непоступања према цитираним одредбама. Речене законске одредбе указују да би податке који су потребни за имплементацију и функционисање САП софтвера, брже и ефикасније и надасве без трошкова прибавио сам орган, посебно у ситуацијама у којима је школска установа директно достављала податке о дипломирању а ради заснивања радног односа. Даље, у случајевима у којим је потребно покренути поступак обнављањаархивске грађе, Упутством о канцеларијском пословању прописано је да се то чини на основу обичних копија до којих може доћи орган по службеној дужности или ималац одговарајуће исправе.

Због претходно наведеног, потребно је да издате инструкцију о поступању приликом прикупљања или обнављања података потребних за имплементацију САП софтвера којом ће се запосленима омогућити остваривање права без додатних трошкова.

Председник ССП
Лазар Ранитовић

 

ССП решава горуће проблеме у СВС

Београд, 7.9.2017. године, – У Палати Србија одржан је састанак представника Синдиката српске полиције са представницима Министарства унутрашњих послова, на којем је централна тема била положај, услови рада и опремање припадника Сектора за ванредне ситуације.

Испред Министарства састанку су присуствовали господин Светозар Радић, заменика шефа кабинета Министра, господин Драго Бјелица, помоћник начелника Сектора за материјално-финансијске послове, господин Драган Цветковић, помоћник начелника Сектора за људске ресурсе и господин Горан Николић, помоћник начелника Сектора за ванредне ситуације, док су делегацију ССП чинили Лазар Ранитовић, председник Синдиката, Синиша Ћук, члан Главног одбора и активисти ССП, ватрогасци-спасиоци Владимир Дашић из Старе Пазове и Милош Стојановић из Ниша.

Приправност

Прва тема састанка била је приправност припадника СВС, односно неправилно евидентирање приправности у поједином Одељењима за ванредне ситуације. На изнете тврдње представника ССП да у претходном периоду (током 2016. и прва 4 месеца текуће године) у појединим ОВС приправност ватрогасаца-спасилаца није уопште или је погрешно, чак и паушално евидентирана, а самим тим и плаћана, а да су се припадници из локал-патриотских и колегијалних разлога уредно одазивали на позиве и излазили на интервенције, господин Николић је одговорио да је налагање приправности била лична процена сваког од начелника ОВС, али да је данас то питање прецизно уређено, односно да се уредно сачињавају планови приправности, у складу са потребама и недавно усвојеним Правилником. На инсистирање представника ССП да је одређени број ватрогасаца-спасилаца по том основу оштећен у наведеном периоду, а у складу са раније изнетим предлогом за склапање споразума о вансудском поравнању, који је у обостраном интересу, господин Радић је наложио хитну проверу и анализу у циљу утврђивања тачног броја припадника СВС којима би, евентуално, био понуђен споразум. Такође, наложена је и хитна провера начина евидентирања приправности у ОВС Ужице и ОВС Сомбор, где се према информацијама којима располаже ССП приправност и даље евидентира паушално, кроз систем некаквих квота и насумичног одређивања броја сати, независно од тога колико је и којем припаднику наложена приправност.

У вези са наведеним ССП ће наставити да прати ситуацију на терену и да реагује на сваки вид неправилности који је на штету запослених у СВС.

Опрема

У даљем току састанка било је доста речи о тренутном стању, али и будућем опремању припадника СВС. Упознати смо са чињеницом да је у Сектору извршена подела 3000 пари ципела, те да је у току процес набавке 800 комплета интервентне униформе за ватрогасце-спасиоце. Господин Бјелица је истакао да се очекује и набавка нових возила, али и бржа и ефикаснија поправка постојећих, с обзиром да је отпочела подела нових возила у Полицијским управама, чиме ће се значајно смањити притисак на део буџета Министарства који је намењен за те сврхе. Такође, упознати смо и са чињеницом да је у току процес хитне набавке црева за гашење и да ће се убудуће иста редовно набављати, како се у будућности не би више појавио проблем недостатка тог дела опреме.

Систематски прегледи

Представници ССП су истакли и проблем ретких и нередовних систематских прегледа припадника СВС. Господин Радић нас је упознао са планом Министарства за увођењем периодичних здравствених прегледа свих запослених. Начелно је прихваћен предлог ССП да у тај процес буду активно укључене и локалне здравствене установе, чиме би се значајно био растерећен Завод за здравствену заштиту радника МУП-а у Дурмиторској у Београду, а цео процес учинио ефикаснијим и у корист запослених.

Члан ГО ССП
Синиша Ћук