генерал Драгиша Симић
генерал полиције Драгиша Симић

Министар Ивица Дачић унапредио је начелника Управе саобраћајне полиције, Драгишу Симића у чин генерала полиције након личног учешћа у акцији лишења слободе лица осумњичених за крађу слике Пола Сезана.
Синдикат српске полиције упутио је честитке генералу Симићу на унапређењу уз жељу да се поред борбе против криминала, више потруди и заложи за побољшање услова рада и личне опреме полицијских службеника који раде на пословима контроле и регулисања саобраћаја.

Од полицијских службеника распоређених на пословима контроле и регулисања саобраћаја тражи се да контролишу и заустављају возаче по ноћи, или лошој видљивости, а притом послодавац им није обезбедио неопходну опрему, батеријске лампе или сличне светлосне уређаје за заустављање и контролу саобраћаја.
Лепо је хвалити се пресретачима и мотоциклима који коштају по неколико десетина хиљада евра, међутим, шта је са основном полицијском опремом и уноформом која је неопходна за безбедан рад?
Ипак, кренимо прво од набавке најјефтиније и најбитније личне опреме полицајцаца уместо приоритетне куповине скупих аутомобила, мотоцикала или високотехнолошке опреме која кошта десетоструко више.
Надамо се да ће и ово унапређење генерала Симића резултирати и већим ауторитетом приликом набавке преко потребне опреме за полицајце на терену.
Јер постаји неко правило, док се не деси да неки полицајац страда на дужности, опрема се не набави, али тада је већ касно и прича о таквим проблемима је сувишна.
Број: 60и/012
Београд, 14.април 2012.године

Comments

  1. Ja Lukić Bojan radim kao saobaćajni policajac u SPI Zapad u Novom Sadu u saobraćajnoj policiji i u službi sam od Novembra 2003 godine. Vozim službeni motocikli od 2009 godine, i sa službenim motociklom do sada nisam imao nezgoda. Prošle godine sam od strane ljudi iz Uprave saobraćajne policije kao jedan od deset najboljim motorista u Policiji poslat na obuku za instruktora Bezbedne vožnje službenim motociklom koju je vršio Samo Rep iz Policijske akademije iz Slovenije. Od ove godine kod nas je počelo kondicioniranje za službene motore pre sezone, koje bi ako pratimo Slovence trebalo da bude samo uvozavanje uz odredjene vežbe, i to naravno za ljude koji su prošli osnovnu obuku vožnje službenog motocikla. Napravljen je plan i program rada koji je potpisao Ministar. Kondicioniranje umesto da služi za uvozavanje sa motociklom pred početak sezone, smislili su da se ocenjuje i to na prilično glup način. Ako ne prodješ po njihovim kriterijumima tu sezonu ne možeš da voziš službeni motocikli. Što se tiče poligona tu je ok, ne meri se vreme osim da se pravilno prodje poligon što je ok, ima vozača koji nisu toliko vešti i voze brzinom koja njima odgovara. Isto tako je i na putu, svako vozi motocikli brzinom kojom je najsigurniji u sebe. Na kraju polaganja ima problematično kočenje sa preprekom koje nije po merama koje smo dobili od Slovenaca. Skraćeno je mesto predvidjeno za kočenje, proširena prepreku za obilaženje a takodje i približena kapiju za izlazak. Brzina za prolazak prepreke je 50 km/h, koja se meri radarom kome treba oko 2 sekunde da očita brzinu što je jako velika razlika s obzirom na brzinu kretanja motora i kratko vreme za kočenje, tako da se ne može ustanoviti koja je brzina na prvoj kapiji na kojoj se započinje sa kočenjem. Na kome su meni očitali navodnu brzinu kretanja pre prepreke 45 km/h, a ja sam vozeći šivera koji ima digitalni sat video da sam se kretao neposredno pre kočenja 54 km/h. Vratili su me zbog male brzine da ponovim vožnju i kada sam drugi put ušao brže motor mi je počeo da se zanosi na kočenju i da ne bih pao prošao sam kroz prepreku. Zbog toga nisam prošao kondicioniranje i ne mogu da vozim službeni motor ovu sezonu. Jedan od kandidata pre mene je zbog brzine pao, srećom ne sa ozbiljnijim posledicama i od tada pa do kraja ispita nema snimaka polaganja, navodno zbog prazne baterije na video kameri iako se celo polaganje snimalo. Jer sam zahtevao svoj prvi snimak da se utvrdi brzina mog kretanja pre kočenja, jer znam da sam vozio 54 km/h, da ne bih ispalo da sam ja u pravu odredjeni starešina naredio mi je da ostavim motocili i da se ne bunim. Ovo je sve uradjeno da bi se srušio jedan istruktor i da se o ovome sada priča kao o ozbiljnoj stvari, što i jeste ako se pravilno prenese i ako služi za neki nauk u daljoj vožnji motocikala a ne da se polomi što više policajaca. Iskustvo mi je pomoglo da ne padnem i da se ne povredim, kao kolega koji je vozio pre mene i koji je na navedenoj vežbi pao sa motocikla. Samo za ovo prolećno kondicioniranje imamo nekoliko padova i za sada jednu slumljenu ključnu kost. Ne kažem da se to ne dešava ali s obzirom da nemamo adekvatnu opremu za vozače a i da su motori usled curenja prednjih vila i masnih diskova na prednjem točku prilično neispravni, ne bih trebalo toliko da se zateže i da se zahtevaju takve brzine za prolazak kroz poligon. Ja službeni motocikli ne želim više da vozim ovo pišem da bih sačuvao kolege koje će otići na kondicioniranje, da se zbog odredjenih hirova odredjenih ljudi ne vrate sa gipsom sa tog takozvanog kondicioniranja, ne samo što će služba izgubiti radnika nekoliko meseci već će neko leto preležati u gipsu. Svi koji su vozili samnom motocikli i kojima sam prošle godine bio instruktor na osnovnoj obuci znaju kako ja vozim motocikli, tako da mogu da pretpostavim je ovo samo delo sujete jednog ili više ljudi. Zahtevam od vas da se obratite nekome i da se takav pravilnik o kondicioniranju poništi, jer u protivnom biće još dosta povredjenih kolega!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.