Шести месечни састанак у Кабинету

Утврђивање листе тежих болести, исплата принадлежности (путних трошкова, посебних накнада, јубиларних награда), окончање систематизације, набавка нових возила, попуњавање упражњених радних места, привремени премештаји, исплата солидарне помоћи за 2017, "време проведено у путу" су теме о којима се разговарало на састанку ССП и Радне групе за сарадњу са синдикатима.

Шести месечни састанак у Кабинету
Share Button

Београд, 12.6.2017. године – У Палати Србија одржан је шести редовни месечни састанак Синдиката српске полиције са Радном групом за сарадњу са синдикатима у МУП-у. Радном групом је председавао државни секретар Милосав Миличковић, а делегацију ССП су чинили председник Лазар Ранитовић и генерални секретар Виктор Рaтковић.

Разговарало се о следећим темама:

1. Право на накнаду у случају привремене спречености за рад – утврђивање листе тежих болести и повреда ван рада

  • Представници ССП-а су указали на проблем у вези са применом члана 190. Закона о полицији, којим је прописано да полицијском службенику у случају привремене спречености за рад због теже болести ван рада која животно угрожава запосленог припада накнада плате у висини 100% основне плате коју би примио да ради, увећане за припадајуће додатке. Међутим, и поред законске обавезе да то учини, здравствена установа надлежна за заштиту запослених у МУП-у ни након 16 месеци од доношења новог Закона о полицији није утврдила листу тежих болести и повреда ван рада, што ствара проблеме приликом обрачуна накнаде плате и оставља могућност неједнаког поступања у оквиру МУП-а.
  • Члан Радне групе, помоћник начелнице Сектора за људске ресурсе Драган Цветковић саопштио је да је од стране надлежне здравствене установе састављена листа тежих болести и повреда ван рада, да је у току утврђивање шифри за сваку од тих болести и повреда, као и израда упутства за унос ових података у одговарајуће евиденције, те да ће цео поступак ускоро бити окончан, тј. да ће ускоро бити јавно доступна листа свих тежих болести и повреда ван рада.

2. Исплата јубиларних награда

  • Да ли ће и ове године бити исплаћиване јубиларне награде према досадашњој пракси и да ли је обезбеђено довољно средстава за ову намену?
  • Помоћник начелника Сектора за материјално-финансијске послове Драго Бјелица је саопштио да су у потпуности обезбеђена средства за исплату јубиланих награда за колеге који то право остварују у 2017. години, те да ће се исплата реализовати у два наврата: до краја јула колегама који су право на јубиларну награду стекли у периоду од 1.1. до 30.6.2017. године, односно крајем децембра колегама који су ово право стекли у другој половини године.

3. Систематизација радних места

  • Систематизација радних места представља изузетно важан сегмент радно-правног статуса запослених. У више наврата, а почев од септембра прошле године, најављивано је окончање израде систематизације свих радних места у МУП, са каталогом и описом радних места, уз јасно одређење законом утврђене поделе запослених у МУП-у на полицијске службенике и државне службенике и намештенике. Међутим, ти рокови су одлагани, па је неизвесно када ће систематизација бити окончана.
  • Господин Цветковић је саопштио да се показало да је израда систематизације радних места изузетно обиман и комплексан посао, где се појављују бројне недоумице, да је потребно утврдити одређена разграничења, па да је то основни разлог зашто тај посао још увек није завршен. Ипак, како је навео, израда систематизације радних места је у завршној фази, утврђен је каталог и опис радних места, утврђена je прецизна подела на полицијске и државне службенике, па се може очекивати да нова систематизација у потпуности буде окончана октобра или новембра текуће године.

4. Дотрајала возила. Набавка нових.

  • Указали смо на горући проблем свих организационих јединица МУП-а – дотрајала и најчешће технички неисправна возила, па да је набавка нових преко потребна.
  • Председавајући Радном групом господин Миличковић је навео да је МУП одавно препознао овај проблем, те да се у току јуна очекује потписивање уговора о набавци возила, након чега ће, у складу са потребама, организационим јединицама МУП-а бити подељено између 300 и 600 возила, у неколико етапа.

5. Интерни конкурси, упражњена радна места, привремени премештаји

  • Након почетка примене Правилника о спровођењу интерног конкурса међу запосленима у МУП-у 1.1.2017. године попуњавање слободних радних места врши се искључиво путем интерног конкурса. Међутим, постоји одређен број слободних радних места за која се конкурси још увек не расписују, иако за то има потребе, што због недостатка људства, што због чињенице да послове појединих таквих радних места обављају колеге које су на та радна места привремено распоређене. И напослетку, шта ће се догодити са колегама који су привремено распоређени на та радна места, а којима истиче време на које су распоређени?
  • Ситуацију је појаснило више чланова Радне групе, а пре свега господин Цветковић, рекавши да је тачно да постоји одређен број слободних радних места за која нису расписани интерни конкурси, али да је то случај из два разлога: или што не постоји иницијатива за расписивање конкурса за то радно место или што није могуће физички постићи да се истовремено распишу конкурси за сва упражњена радна места. Наводи да је расписано око 50 интерних конкурса, да су најпре попуњавана радна места начелника ПУ и Оперативног центра, а да је реч о веома захтевној и формализованој процедури, са утврђеним роковима и да је спровођење ових конкурса обиман посао за Сектор за људске ресурсе (утврђивање приоритета, расписивање конкурса, прикупљање документације, обрада документације, одлучивање). У погледу запослених који су на одређена радна места привремено распоређени, они на тим радним местима могу обављати послове најдуже годину дана, након чега ће, уколико је то радно место потребно попунити, руководилац те организационе јединице покренути иницијативу за спровођење интерног конкурса за трајно попуњавање тог радног места, те да запослени који је привремено распоређен на то радно место, послове тог радног места може обављати до завршетка тог интерног конкурса, након чега ће те послове обављати онај запослени који буде изабран на конкурсу.

6. Исплата солидарне помоћи за 2016. и 2017. годину

  • Још увек свим колегиницама и колегама није исплаћена солидарна помоћ којима је то право утврђено за 2016. годину, нити су свим колегиницама и колегама за које је комисија сматрала да немају основа за остваривање овог права – уручена решења о одбијању.
  • Господин Драго Бјелица је навео да, према подацима којима располаже, постоје само изоловани случајеви колегиница и колега којима није исплаћена солидарна помоћ за 2016. годину, а којима је то право утврђено, додавши да ће сви запослени који су поднели захтеве за остваривање солидарне помоћи за 2016. годину добити одговарајућа решења, било усвајајућа или одбијајућа.
  • Указали смо на чињеницу да је већ прошло скоро пола године, а да о захтевима за солидарну помоћ у 2017. још увек није одлучивано, а да је исплата солидарне помоћи обавезна на основу ПКУ за државне органе, који се примењује на основу Анекса ПКУ за полицијске службенике. Члановима Радне групе је упућено питање када ће започети одлучивање о поднетим захтевима за солидарну помоћ у 2017. години и када се може очекивати исплата?
  • Господин Бјелица је навео да је МУП свестан свих одредби ПКУ за државне органе, па и оних које се односе на солидарну помоћ, па да ће, самим тим, солидарна помоћ и у 2017. години бити исплаћивана, те да ће у другој половини године најпре бити направљена финансијска конструкција, а потом одлучивати о поднетим захтевима за солидарну помоћ.

7. Исплата путних трошкова и посебних накнада за рад са мигрантима за април 2017.

  • Када ће бити извршена исплата путних трошкова и посебних накнада за рад са мигрантима за април 2017?
  • Чланови Радне групе су нас информисали да ће исплата путних трошкова за април 2017. године бити у уторак 13, а посебне накнаде у среду 14. јуна.

8. Рачунање радног времена „проведеног у путу“ приликом обављања посебних службених задатака ИЈП и Жандармерије и ажурирање временика рада за прву половину текуће године

  • На нашу примедбу да поједине организационе јединице и поред депеше министра унутрашњих послова неправилно евидентирају предметно радно време, чланови Радне групе су саопштили да је предметна депеша министра јасна и прецизна, а да уколико се она неправилно примењује у појединим организационим јединицама да се на то укаже. Потврдили су и да ће у наредном периоду, бити извршено „ажурирање“ временика рада за прву половину текуће године у вези са временом „проведеним у путу“ приликом обављања посебних службених задатака, па ће се утврђени број сати прековременог рада или исплатити или  ће се запосленима омогућити коришћење слободних дана.

9. Нерачунање и обрачун прековремених сати припадника УГП који врше превоз запослених

  • Указали смо на чињеницу да у појединим ОЈ УГП запослени који обавља своје редовне службене задатке у трајању од 12 часова, проведе у раду још додатна два часа приликом превоза осталих запослених на неком од граничних прелаза нпр., при чему им се овај рад – управљање службеним возилом и превоз других запослених на гранични прелаз и враћање са граничног прелаза, а што је у супротности са важећим прописима. Захтевали смо да се овај проблем реши, у супротном ће запослени своја права потражити на суду.
  • Члан Радне групе – помоћник начелника УГП Јово Пулетић је саопштио да није био упознат са овим проблемом, а да ће сада, УГП остварити контакт са РЦГП у којима овај проблем постоји и да ће се захтевати да се запосленима који обављају напред наведених посао евидентира 14 радних сати у току дана, односно 12 редовних и 2 прековремена сата.

Служба за информисање ССП

 

Коментари:

Коментар

Морате бити пријављени да бисте оставили коментар Пријави се!