Поштовани активисти и чланови ССП,

Сведоци смо да последњих дана у готово свим Полицијским управама влада потпуна конфузија и неверица узрокована расподелом Решења о распоређивању у складу са дуго очекиваном систематизацијом радних места.

Обзиром да су нова решења многима од нас непознаница, нарочито у погледу „неразумних“ коефицијената, Синдикат српске полиције као озбиљна организација која се  превасходно бави заштитом ваших радних права,жели да вам подробније приближи и објасни сву ову проблематику.

Влада Р.Србије је усвојила Правилник о унутрашњем уређењу и  систематизацији радних места у Министарству унутрашњих послова Р.Србије Инт.01 број 4685/18-13 од 13.06.2018 године и Инт.01 број 7777/18-5 од 30.07.2018 и Инт.01 број 11543/18-5 од 15.11.2018 године и Уредбу о платама полицијских службеника (Сл.гласник Р.Србије бр.91/2018) и Уредбе о каријерном развоју полицијских службеника (Сл.гласник Р.Србије бр.42/2018 и 91/2018).

На основу ових правних аката а у складу са Законом о полицији ((Сл.гласник Р.Србије бр.6/2016,24/2018 и 87/2018) Министарство унутрашњих послова Р.Србије је започело поступак распоређивања  полицијских службеника .

У односу на раније систематизације новина у новој систематизацији односи се на усклађивање радних места сходно номинклатури и опису радних места сврстаних у јединствен каталог радних места ,са циљем да се постигне уједначеност плата, статуса, бенефиција и принадлежности по истим или сличним пословима или радним местима.

Ово значи да је тенденција Министарства да уведе ред у систем плата и усклади их са реалним потребама  по принципу да ЈЕДНАК РАД БУДЕ ЈЕДНАКО ПЛАЋЕН.

Уредбом о платама полицијских службеника дефинисана су и ближе одређена радна  места,чинови  и укупни коефицијенти  за  обрачун зараде.

Укупни коефицијенти се састоје од:

  1. Основни коефицијент

Овим коефицијентом се ближе разврставају сва радна места  у Министарству у оквиру платних група којих има 13 . Платни разреди су описима послова опредељене целине које исказују положај радног места унутар платне групе.

  ПЛАТНИ РАЗРЕДИ
ПЛАТНЕ      ГРУПЕ   I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
XIII 4.467 4.824 5.003 5.092 5.628              
XII 3.305 3.395 3.573 4.645                
XI 2.769 2.859 2.948 3.037 3.127 3.216 3.305          
X 2.323 2.412 2.501 2.591 2.680 2.769 2.859          
IX 1.497 1.568 1.710 1.876 1.924 2.055 2.144 2.233 2.323 2.412    
  1.639     1.965              
VIII 2.024 2.078 2.099 2.115 2.129 2.135            
2.025 2.079 2.100   2.132              
    2.101                  
VII 1.865 1.868 1.872 1.886 1.922 1.937 1.939 1.940 1.973 1.980    
1.867 1.870 1.885 1.921 1.923     1.971 1.977 1.983    
VI 1.606 1.656 1.708 1.710 1.712 1.715 1.746 1.761 1.762 1.765 1.777  
  1.657   1.711 1.714 1.726     1.763 1.766 1.830  
  1.659                    
V 1.471 1.516 1.526 1.527 1.529 1.543 1.568 1.578 1.581 1.598    
1.473 1.519     1.530 1.544 1.576 1.580 1.595 1.599    
          1.547     1.596 1.605    
IV 1.261 1.313 1.318 1.359 1.366 1.369 1.371 1.373 1.404 1.424 1.464 1.494
  1.315 1.342 1.362 1.367 1.370   1.392 1.411 1.442 1.466 1.497
  1.316 1.357           1.421 1.448    
III 1.079 1.100 1.131 1.134 1.148 1.151 1.162 1.180 1.202      
1.080 1.111 1.132 1.135 1.149 1.152 1.166 1.183        
1.081     1.146       1.185        
II 0.866 0.919 0.921 0.974 0.977 0.981 1.009 1.043 1.061      
    0.923 0.975 0.978   1.010          
        0.979              
I 0.657 0.660 0.709 0.711 0.762 0.817 0.872          
0.658     0.712 0.763              
      0.713 0.764              

2.Додати коефицијент који се састоји од :

а)коефицијента категоризације и

б)корективног коефицијента.

 а) Коефицијенат категоризације се састоји од:

  • коефицијента категоризације организационе јединице и
  • коефицијента категоризације радног места.

Коефицијент категоризације радног места се састоји од:

  • Подкоефицијент чина/звања
  • Подкоефицијент организације радног времена и
  • Подкоефицијент категорије бенифиције

Категоризација организационих јединица утврђена је актом о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству.

КОЕФИЦИЈЕНТИ КАТЕГОРИЗАЦИЈЕ ОРГАНИЗАЦИОНИХ ЈЕДИНИЦА
I КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.600
II ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.530
III ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.460
II КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,390 I КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.390
II КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.360
III КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.330
II ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,320 I КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.320
II КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.290
III КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.260
III ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,250 I КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.250
II КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.220
III КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ 0.190

Коефицијент категоризације радног места има следеће подкоефицијенте:

  1. подкоефицијент чина/звања;
РЕДНИ БРОЈ НАЗИВ ЧИНА/ЗВАЊА КОЕФИЦИЈЕНТ
1. млађи водник полиције/млађи полицијски референт/млађи водник ватрогасац 0,080
2. водник полиције/полицијски референт/водник ватрогасац 0,117
3. водник 1. класе полиције/виши полицијски референт/водник 1. класе ватрогасац 0,173
4. заставник полиције/млађи полицијски сарадник/млађи заставник ватрогасац 0,210
5. заставник 1. класе полиције/полицијски сарадник/заставник ватрогасац 0,247
6. потпоручник полиције/самостални полицијски сарадник/заставник 1. класе ватрогасац 0,395
7. поручник полиције/виши полицијски сарадник/потпоручник ватрогасац 0,345
8. капетан полиције/млађи полицијски саветник/поручник ватрогасац 0,395
9. мајор полиције/полицијски саветник/капетан ватрогасац 0,469
10. потпуковник полиције/самостални полицијски саветник/мајор ватрогасац 0,543
11. пуковник полиције/виши полицијски саветник/потпуковник ватрогасац 0,642
12. генерал полиције/пуковник ватрогасац 0,765
  1. подкоефицијент организације радног времена;
РАД У СМЕНИ 0,145
РАД У ТУРНУСУ
РАД У СМЕНИ И ТУРНУСУ
НЕРЕДОВНОСТ У РАДУ 0,038
  1. подкоефицијент бенефиције;
прва категорија бенефицираности УСО I 0,038
друга категорија бенефицираности УСО II 0,030
друга категорија бенефицираности УСО III 0,023

У Закону о полицији  у члану 185а дефинисано је да корективни коефицијент представља  нумерички еквивалент специфичности посла, односно радног места који се остварује по основу сталних услова за обављање послова или других сталних околности, као и по основу привремених услова рада или других привремених околности које се јављају на пословима одговарајућег радног места, а које нису узете у обзир при вредновању послова тог радног места, за време обављања тих послова.

Корективни коефицијент може бити:

  1. корективни коефицијент специфичности посла који се одређује за поједина радна места, на којима се послови обављају под сталним или привременим отежаним околностима, а које нису узете у обзир приликом вредновања послова;*
  2. корективни коефицијент за рад на радним местима чији је опис послова сузбијање организованог криминала, тероризма, корупције и откривање ратних злочина, у надлежним организационим јединицама криминалистичке полиције;*
  3. корективни коефицијент због утицаја тржишта и одлива кадрова или задржавања стручних кадрова, као и потребе Министарства за одређеним струкама и образовним профилима који су неопходни за несметано функционисање и обављање послова из надлежности Министарства. Министарство ће једном годишње вршити преиспитивање радних места на којима се овај корективни коефицијент остварује.*

Корективни коефицијент из става 10. тачка 2. овог члана представља увећање плате у складу са посебним законима којима се уређују организација и надлежност државних органа у сузбијању организованог криминала, тероризма, корупције и откривања ратних злочина и искључује друга увећања плате по истом основу.(Службени гласник РС, број 87/2018).

Највећа непознаница у свим Решењима је фамозна обрачунска метода” које нема.

Ово је управо она мистерија у методологији обрачуна плата од које зависи проценат повећања и степен усклађености наших  плата у односу на наредни период.

У члану 187 б се каже да је „Обрачунска метода за усклађивање метода обрачуна привременог нумеричког еквивалента, у позитивној или негативној вредности, који се додаје коефицијенту утврђене основне плате у сврху исказивања разлике између затечене основне плате и утврђене основне плате.

Обрачунска метода за усклађивање није саставни део коефицијента плате и не исказује се кроз исти, већ се њен еквивалент исказује на обрачунском листу плате.

Даље усклађивање затечене основне плате са утврђеном основном платом врши се у складу са буџетским средствима опредељеним за увећање плата у Министарству.

Обрачунска метода за усклађивање примењује се док се износ затечене основне плате не изједначи са износом утврђене основне плате у систему вредновања полицијских послова за то радно место.(Службени гласник РС, број 87/2018)“.

Тако каже Закон о полицији,тако кажу Уредба о платама полицијских службеника и Уредба о каријерном развоју полицијских службеника…да ли тако каже Правилник о унутрашњем уређењу и  систематизацији радних места у Министарству унутрашњих послова Р.Србије нисмо у могућности да потврдимо јер је она и даље недостипна синдикатима и запосленима због степена поверљивости.

Остаје нам да 05.02.2018 године проверимо тврдње и обећања дата са највишег места у Министарству да ће бити повећања плате у распону од 3% до 17%  зависно од радног места ,статуса,школске спреме и категоризације Полицијских управа.

Оно што нам остаје је обавеза да Решења о распоређивању морамо да примимо и потпишемо јер тиме потврђујемо свој радно-правни статус у Министарству унутрашњих послова.

Синдикат српске полиције овим путем апелује на све запослене да добро погледају своја Решења и упореде их са свим параметрима датим у прилогу овог обавештења.

Уколико сматрате да у вашем Решењу постоје одређене нелогичности или неправилности а желите да уложите Приговор у законском року,потребно је да се јавите вашем синдикалном представнику ради пружања адекватне правне помоћи.

Синдикат српске полиције ће као и до сада свим својим члановима а и осталим запосленима у Министарству, уколико имају проблема са решењима, пружити сву потребну правну помоћ у најкраћем року.

Оно што је потребно да знате је чињеница да се приговор на решење подноси индивидуално преко писарнице ваше Полицијске управе на адресу Жалбене комисије Владе Републике Србије у року од 8 дана од дана пријема Решења.

Ми ће мо као и до сада помно пратири сва дешавања и адекватно и правовремено реаговати на иста.

ВАШ ССП

Comments

        1. Svaka cast ko je zavrsio akademiju i pravni fskultet sto ima veze sa sluzbom,a takvih je malo najvise u sluzbi imamo sa kojekakvim privatnim vikend skolama i fakultetima koji nemaju veze sa sluzbom i takvi da vode stanice. Boze daj jos jedan rat pola bi pobeglo tih skolovanih

  1. Znači najmanje povećanje će dobiti oni koji najviše rade i koji se najviše vide u očima građana. . Tj. oni koj se susreću sa svakavom balafurdijim na svojim reonima u autopatrolama itd rizikujući svoje zdravlje i živte. I kako može neko da se žali u roku od 8 dana kada je plata po novom 5.2.2019. Zašto nisu navedeni komkretni primeri sa VSS; SSS itd. MOlio bi SSP da izbaci konkrwtni primer nekog radnog mesta po staroj a i novoj sisematizaciji

    1. Podnesite žalbu za svaki slučaj poslednjeg dana kada je to dozvoljeno, Žalbena komisija Vlade R.S. će vam odgovoriti posle 5.2.2019. pa ćete videti na čemu ste, ukoliko se ne budete žalili na Rešenje kasnije će imati osnov da vam ospore eventualnu tužbu

      Pozdrav

  2. poloiciji na ulici smanjen koef. recimo meni od 1,773 na 1,576, a ostalim sa visomivisokom povecan od starog, zasto je policiji smanjen a ostalima povecan, taj odgovor dajte i sta to znaci, izgleda da smo mi nepotrebni, tj TRS.

      1. Vas odgovor na prethodni komentar Sparrow nije logican jer bi onda i podkoeficijent cina vodnika prve klase policije trebalo da bude veci od podkoeficijenta cina zastavnika policije medjutim nije tako sto je naravno ispravno. Verovatno je u pitanju greska predlagaca Uredbe sto mora hitno da se ispravi kroz izmenu navedene Uredbe u smislu toga da podkoeficijent cina potporucnika policije mora da bude nizi od podkoeficijenta cina porucnika policije ( verovatno treba da iznosi 0,295 umesto 0,395 ). Svim policijskim sluzbenicima kojima je resenjem utvdjen cin potporucnika policije, nakon buduce izmene uredbe i ispravljanja ocigledne greske treba doneti nova resenja vezano za utvrdjivanje koeficijenta plate. Ovo se isto odnosi i na policijske sluzbenike sa statusom PD kojima je resenjem utvrdjeno zvanje samostalni policijski saradnik i policijske sluzbenike sa statusom PD-vartrogasac kojima je resenjem utvrdjen cin zastavnik prve klase vatrogasac. Uocio sam jos jednu gresku u tekstu ove Uredbe u delu gde se pominje podkoeficijent beneficije u smislu toga da je ispod recenice DRUGA kategorija beneficiranosti navedena ponovo recenica DRUGA kategorija beneficiranosti a trebalo bi da pise TRECA kategorija beneficiranosti medjutim tu nece biti negativnih posledica kao kod visine podkoeficijenta cina potporucnika policije jer su podkoeficijenti beneficije pravilno odredjeni.

  3. Odredite pravno lice ili advokata koji moze da sagleda ovu zbrku i da na adekvatan nacin nadje pravni lek i adekvatno odgovori na svaku zalbu sad nije vreme stedeti na advokate, vec pomoci ljudima koji vole i zele da rade posteno svoj posao. Odredite lice koje bi bilo najstrucnije da odgobori na zalbe, jer ja verujem u pravdu i sindikat u kome sam clan.poz cekam odgovor

  4. Поздрав колегама и срећна Нова година !
    молим за појашњење “подкоефицијента организације радног времена”. Наиме, у решењу које ми је уручено се налази само увећање од 0,038 за нередовност у раду, док подкоефицијент од 0,145 за рад у смени/турнусу не постоји. Да ли се ради о грешци, пошто по логици формирања укупног коефицијента, овај коефицијент требају да имају сви запослени, имајући у виду да су сви полицијски службеници ангажовани на један или други начин ?

    Хвала,
    Никола.

    ИЗ ПРИЛОЖЕНЕ ТАБЕЛЕ:
    РАД У СМЕНИ 0,145
    РАД У ТУРНУСУ 0,145
    РАД У СМЕНИ И ТУРНУСУ 0,145

  5. Ti ljudi samo sto ne postanu bombe.Uzas i sramota da oni sto im je glava u torbi nemaju nista a onaj ko ce da sedi u kancelariji i rukovidi kako zice prespojiti i unistiti sve.Verovatno je ta osoba u partiji…ili ljubinac mozda i ljubimica nekog sefa.bacelbika.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.