Novi koficijenti, nova sistematizacija…
Poštovani aktivisti i članovi SSP,
Svedoci smo da poslednjih dana u gotovo svim Policijskim upravama vlada potpuna konfuzija i neverica uzrokovana raspodelom Rešenja o raspoređivanju u skladu sa dugo očekivanom sistematizacijom radnih mesta.
Obzirom da su nova rešenja mnogima od nas nepoznanica, naročito u pogledu „nerazumnih“ koeficijenata, Sindikat srpske policije kao ozbiljna organizacija koja se prevashodno bavi zaštitom vaših radnih prava,želi da vam podrobnije približi i objasni svu ovu problematiku.
Vlada R.Srbije je usvojila Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu unutrašnjih poslova R.Srbije Int.01 broj 4685/18-13 od 13.06.2018 godine i Int.01 broj 7777/18-5 od 30.07.2018 i Int.01 broj 11543/18-5 od 15.11.2018 godine i Uredbu o platama policijskih službenika (Sl.glasnik R.Srbije br.91/2018) i Uredbe o karijernom razvoju policijskih službenika (Sl.glasnik R.Srbije br.42/2018 i 91/2018).
Na osnovu ovih pravnih akata a u skladu sa Zakonom o policiji ((Sl.glasnik R.Srbije br.6/2016,24/2018 i 87/2018) Ministarstvo unutrašnjih poslova R.Srbije je započelo postupak raspoređivanja policijskih službenika .
U odnosu na ranije sistematizacije novina u novoj sistematizaciji odnosi se na usklađivanje radnih mesta shodno nominklaturi i opisu radnih mesta svrstanih u jedinstven katalog radnih mesta ,sa ciljem da se postigne ujednačenost plata, statusa, beneficija i prinadležnosti po istim ili sličnim poslovima ili radnim mestima.
Ovo znači da je tendencija Ministarstva da uvede red u sistem plata i uskladi ih sa realnim potrebama po principu da JEDNAK RAD BUDE JEDNAKO PLAĆEN.
Uredbom o platama policijskih službenika definisana su i bliže određena radna mesta,činovi i ukupni koeficijenti za obračun zarade.
Ukupni koeficijenti se sastoje od:
- Osnovni koeficijent
Ovim koeficijentom se bliže razvrstavaju sva radna mesta u Ministarstvu u okviru platnih grupa kojih ima 13 . Platni razredi su opisima poslova opredeljene celine koje iskazuju položaj radnog mesta unutar platne grupe.
PLATNI RAZREDI | |||||||||||||
PLATNE GRUPE | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | |
XIII | 4.467 | 4.824 | 5.003 | 5.092 | 5.628 | ||||||||
XII | 3.305 | 3.395 | 3.573 | 4.645 | |||||||||
XI | 2.769 | 2.859 | 2.948 | 3.037 | 3.127 | 3.216 | 3.305 | ||||||
X | 2.323 | 2.412 | 2.501 | 2.591 | 2.680 | 2.769 | 2.859 | ||||||
IX | 1.497 | 1.568 | 1.710 | 1.876 | 1.924 | 2.055 | 2.144 | 2.233 | 2.323 | 2.412 | |||
1.639 | 1.965 | ||||||||||||
VIII | 2.024 | 2.078 | 2.099 | 2.115 | 2.129 | 2.135 | |||||||
2.025 | 2.079 | 2.100 | 2.132 | ||||||||||
2.101 | |||||||||||||
VII | 1.865 | 1.868 | 1.872 | 1.886 | 1.922 | 1.937 | 1.939 | 1.940 | 1.973 | 1.980 | |||
1.867 | 1.870 | 1.885 | 1.921 | 1.923 | 1.971 | 1.977 | 1.983 | ||||||
VI | 1.606 | 1.656 | 1.708 | 1.710 | 1.712 | 1.715 | 1.746 | 1.761 | 1.762 | 1.765 | 1.777 | ||
1.657 | 1.711 | 1.714 | 1.726 | 1.763 | 1.766 | 1.830 | |||||||
1.659 | |||||||||||||
V | 1.471 | 1.516 | 1.526 | 1.527 | 1.529 | 1.543 | 1.568 | 1.578 | 1.581 | 1.598 | |||
1.473 | 1.519 | 1.530 | 1.544 | 1.576 | 1.580 | 1.595 | 1.599 | ||||||
1.547 | 1.596 | 1.605 | |||||||||||
IV | 1.261 | 1.313 | 1.318 | 1.359 | 1.366 | 1.369 | 1.371 | 1.373 | 1.404 | 1.424 | 1.464 | 1.494 | |
1.315 | 1.342 | 1.362 | 1.367 | 1.370 | 1.392 | 1.411 | 1.442 | 1.466 | 1.497 | ||||
1.316 | 1.357 | 1.421 | 1.448 | ||||||||||
III | 1.079 | 1.100 | 1.131 | 1.134 | 1.148 | 1.151 | 1.162 | 1.180 | 1.202 | ||||
1.080 | 1.111 | 1.132 | 1.135 | 1.149 | 1.152 | 1.166 | 1.183 | ||||||
1.081 | 1.146 | 1.185 | |||||||||||
II | 0.866 | 0.919 | 0.921 | 0.974 | 0.977 | 0.981 | 1.009 | 1.043 | 1.061 | ||||
0.923 | 0.975 | 0.978 | 1.010 | ||||||||||
0.979 | |||||||||||||
I | 0.657 | 0.660 | 0.709 | 0.711 | 0.762 | 0.817 | 0.872 | ||||||
0.658 | 0.712 | 0.763 | |||||||||||
0.713 | 0.764 |
2.Dodati koeficijent koji se sastoji od :
a)koeficijenta kategorizacije i
b)korektivnog koeficijenta.
a) Koeficijenat kategorizacije se sastoji od:
- koeficijenta kategorizacije organizacione jedinice i
- koeficijenta kategorizacije radnog mesta.
Koeficijent kategorizacije radnog mesta se sastoji od:
- Podkoeficijent čina/zvanja
- Podkoeficijent organizacije radnog vremena i
- Podkoeficijent kategorije benificije
Kategorizacija organizacionih jedinica utvrđena je aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu.
KOEFICIJENTI KATEGORIZACIJE ORGANIZACIONIH JEDINICA | |||
I KATEGORIJA | I PODKATEGORIJA PRVE KATEGORIJE | 0.600 | |
II PODKATEGORIJA PRVE KATEGORIJE | 0.530 | ||
III PODKATEGORIJA PRVE KATEGORIJE | 0.460 | ||
II KATEGORIJA | I PODKATEGORIJA DRUGE KATEGORIJE – 0,390 | I KATEGORIJA I PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.390 |
II KATEGORIJA I PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.360 | ||
III KATEGORIJA I PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.330 | ||
II PODKATEGORIJA DRUGE KATEGORIJE – 0,320 | I KATEGORIJA II PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.320 | |
II KATEGORIJA II PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.290 | ||
III KATEGORIJA II PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.260 | ||
III PODKATEGORIJA DRUGE KATEGORIJE – 0,250 | I KATEGORIJA III PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.250 | |
II KATEGORIJA III PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.220 | ||
III KATEGORIJA III PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE | 0.190 |
Koeficijent kategorizacije radnog mesta ima sledeće podkoeficijente:
- podkoeficijent čina/zvanja;
REDNI BROJ | NAZIV ČINA/ZVANJA | KOEFICIJENT |
1. | mlađi vodnik policije/mlađi policijski referent/mlađi vodnik vatrogasac | 0,080 |
2. | vodnik policije/policijski referent/vodnik vatrogasac | 0,117 |
3. | vodnik 1. klase policije/viši policijski referent/vodnik 1. klase vatrogasac | 0,173 |
4. | zastavnik policije/mlađi policijski saradnik/mlađi zastavnik vatrogasac | 0,210 |
5. | zastavnik 1. klase policije/policijski saradnik/zastavnik vatrogasac | 0,247 |
6. | potporučnik policije/samostalni policijski saradnik/zastavnik 1. klase vatrogasac | 0,395 |
7. | poručnik policije/viši policijski saradnik/potporučnik vatrogasac | 0,345 |
8. | kapetan policije/mlađi policijski savetnik/poručnik vatrogasac | 0,395 |
9. | major policije/policijski savetnik/kapetan vatrogasac | 0,469 |
10. | potpukovnik policije/samostalni policijski savetnik/major vatrogasac | 0,543 |
11. | pukovnik policije/viši policijski savetnik/potpukovnik vatrogasac | 0,642 |
12. | general policije/pukovnik vatrogasac | 0,765 |
- podkoeficijent organizacije radnog vremena;
RAD U SMENI | 0,145 |
RAD U TURNUSU | |
RAD U SMENI I TURNUSU | |
NEREDOVNOST U RADU | 0,038 |
- podkoeficijent beneficije;
prva kategorija beneficiranosti USO I | 0,038 |
druga kategorija beneficiranosti USO II | 0,030 |
druga kategorija beneficiranosti USO III | 0,023 |
U Zakonu o policiji u članu 185a definisano je da korektivni koeficijent predstavlja numerički ekvivalent specifičnosti posla, odnosno radnog mesta koji se ostvaruje po osnovu stalnih uslova za obavljanje poslova ili drugih stalnih okolnosti, kao i po osnovu privremenih uslova rada ili drugih privremenih okolnosti koje se javljaju na poslovima odgovarajućeg radnog mesta, a koje nisu uzete u obzir pri vrednovanju poslova tog radnog mesta, za vreme obavljanja tih poslova.
Korektivni koeficijent može biti:
- korektivni koeficijent specifičnosti posla koji se određuje za pojedina radna mesta, na kojima se poslovi obavljaju pod stalnim ili privremenim otežanim okolnostima, a koje nisu uzete u obzir prilikom vrednovanja poslova;*
- korektivni koeficijent za rad na radnim mestima čiji je opis poslova suzbijanje organizovanog kriminala, terorizma, korupcije i otkrivanje ratnih zločina, u nadležnim organizacionim jedinicama kriminalističke policije;*
- korektivni koeficijent zbog uticaja tržišta i odliva kadrova ili zadržavanja stručnih kadrova, kao i potrebe Ministarstva za određenim strukama i obrazovnim profilima koji su neophodni za nesmetano funkcionisanje i obavljanje poslova iz nadležnosti Ministarstva. Ministarstvo će jednom godišnje vršiti preispitivanje radnih mesta na kojima se ovaj korektivni koeficijent ostvaruje.*
Korektivni koeficijent iz stava 10. tačka 2. ovog člana predstavlja uvećanje plate u skladu sa posebnim zakonima kojima se uređuju organizacija i nadležnost državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, terorizma, korupcije i otkrivanja ratnih zločina i isključuje druga uvećanja plate po istom osnovu.(Službeni glasnik RS, broj 87/2018).
Najveća nepoznanica u svim Rešenjima je famozna “obračunska metoda” koje nema.
Ovo je upravo ona misterija u metodologiji obračuna plata od koje zavisi procenat povećanja i stepen usklađenosti naših plata u odnosu na naredni period.
U članu 187 b se kaže da je „Obračunska metoda za usklađivanje metoda obračuna privremenog numeričkog ekvivalenta, u pozitivnoj ili negativnoj vrednosti, koji se dodaje koeficijentu utvrđene osnovne plate u svrhu iskazivanja razlike između zatečene osnovne plate i utvrđene osnovne plate.
Obračunska metoda za usklađivanje nije sastavni deo koeficijenta plate i ne iskazuje se kroz isti, već se njen ekvivalent iskazuje na obračunskom listu plate.
Dalje usklađivanje zatečene osnovne plate sa utvrđenom osnovnom platom vrši se u skladu sa budžetskim sredstvima opredeljenim za uvećanje plata u Ministarstvu.
Obračunska metoda za usklađivanje primenjuje se dok se iznos zatečene osnovne plate ne izjednači sa iznosom utvrđene osnovne plate u sistemu vrednovanja policijskih poslova za to radno mesto.(Službeni glasnik RS, broj 87/2018)“.
Tako kaže Zakon o policiji,tako kažu Uredba o platama policijskih službenika i Uredba o karijernom razvoju policijskih službenika…da li tako kaže Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu unutrašnjih poslova R.Srbije nismo u mogućnosti da potvrdimo jer je ona i dalje nedostipna sindikatima i zaposlenima zbog stepena poverljivosti.
Ostaje nam da 05.02.2018 godine proverimo tvrdnje i obećanja data sa najvišeg mesta u Ministarstvu da će biti povećanja plate u rasponu od 3% do 17% zavisno od radnog mesta ,statusa,školske spreme i kategorizacije Policijskih uprava.
Ono što nam ostaje je obaveza da Rešenja o raspoređivanju moramo da primimo i potpišemo jer time potvrđujemo svoj radno-pravni status u Ministarstvu unutrašnjih poslova.
Sindikat srpske policije ovim putem apeluje na sve zaposlene da dobro pogledaju svoja Rešenja i uporede ih sa svim parametrima datim u prilogu ovog obaveštenja.
Ukoliko smatrate da u vašem Rešenju postoje određene nelogičnosti ili nepravilnosti a želite da uložite Prigovor u zakonskom roku,potrebno je da se javite vašem sindikalnom predstavniku radi pružanja adekvatne pravne pomoći.
Sindikat srpske policije će kao i do sada svim svojim članovima a i ostalim zaposlenima u Ministarstvu, ukoliko imaju problema sa rešenjima, pružiti svu potrebnu pravnu pomoć u najkraćem roku.
Ono što je potrebno da znate je činjenica da se prigovor na rešenje podnosi individualno preko pisarnice vaše Policijske uprave na adresu Žalbene komisije Vlade Republike Srbije u roku od 8 dana od dana prijema Rešenja.
Mi će mo kao i do sada pomno pratiri sva dešavanja i adekvatno i pravovremeno reagovati na ista.
VAŠ SSP