Skip to main content


SEDMI MESEČNI SASTANAK U KABINETU MINISTRA


Beograd, 10.07.2018 – U Palati Srbija održan je sedmi ovogodišnji mesečni radni sastanak predstavnika Sindikata srpske policije i Radne grupe za saradnju sa sindikatima u MUP-u. Sastankom je, u odsustvu državnog sekretara Dijane Hrkalović, predsedavao pomoćnik direktora policije Slobodan Malešić. Delegaciju SSP-a činili su predsednik Lazar Ranitović, članovi GO SSP Srđan Trajković, Zoran Stojčić i Marko Moskić.

Razgovaralo se o sledećim temama:

  1. Svim organizacionim jedinicama upućena je depeša Direkcije policije, u kojoj se navodi da je prilikom obavljanja policijskih poslova, odnosno, primene policijskih ovlašćenja provera i utvrđivanje identiteta lica i zaustavljanje i pregled lica, predmeta i saobraćajnih sredstva obaveza sačinjavanja „PIL“ obrasca i Izveštaj „22A“. Na terenu se javljaju sledeći problemi:

– Pojedini rukovodioci usled lošeg tumačenja depeše izdaju sasvim drugačija naređenja, npr: da se primena ovih policijskih ovlašćenja zavodi u EDD (u PU Šabac se zavode čak i legitimasana lica, prekršaji po PNS i td.),  u PI Apatin zamenik komandira izdaje  naređenje da se „PIL“ i „L1“ popunjavaju u svim slučajevima…
– Policijski službenici često ostaju duže od radnog vremena kako bi popunili ove akte, što iziskuje prekovremeni rad i naravno nove troškove po MUP.

S tim u vezi, kako bi smanjili troškove, a ubrzali rad, Sindikat srpske policije predlaže:
–  Da se Izveštaj o primenjenom ovlašćenju izmeni;
– Da se ukine nepotrebni PIL obrazac, jer se u svakom slučaju proverena lica nalaze i u elektronskoj aplikaciji „Provera identiteta“, a pritom se popunjava i Izveštaj o primenjenom ovlašćenju;

Zamenik načelnika Uprave policije gospodin Garčević se delimično složio sa navedenim predlogom. Svesni su i u Upravi policije da ručno popunjavanje obrasca „PIL“ i „22A“ iziskuje mnogo vremena, naročito u poslednje vreme, zbog sprovođenja niza akcija. Zakon o evidencijama i obradi podataka u  oblasti unutrašnjih poslova je propisao način vođenja evidencija, međutim, još uvek važeće Uputstvo o staničnim evidencijama koje MUP primenjuje u praksi predviđa primenu ovih obrazaca.

Težnja Uprave policije je formiranje objedinjenih obrazaca, a da se na terenu koriste elektronski čitači dokumenata.  Biće potrebno vremena uspostaviti ovakav sistem, u planu je izrada novog Uputstva o evidencijama, a ukoliko budu odobrena novčana sredstva, i nabavka čitača.

Izdata naređenja u PU Šabac i PI Apatin, kao i evidentiranje proverenih lica u elektronskom dnevniku događaja, naišla su na podsmeh prisutnih. Sindikat srpske policije smatra da rukovodioci na ovakav način žele dobiti „pluseve“ kod nadležnih u Direkciji, jer će na ovaj način statistički prikaziti povećanje rezultata u radu. Dobili smo obećanje da će ovaj problem biti rešen, jer se radi o pogrešnom tumačenju depeše.

  1. Višak radnih sati u SVS Niš

Zamenik načelnika SVS Goran Nikolić je na šestom mesečnom sastanku u Kabinetu obećao da će sati biti obračunati, a Sporazumi ponuđeni nakon dve nedelje od dana sastanka. Naravno, to se nije dogodilo, a problemi su tek eskalirali, jer većina zaposlenih u UVS nije upoznata koliko  viška radnih sati imaju, usled nedobijanja rednih listi. Šefovi smena i komandiri  četa to koriste, a po usmenom naređenju komandanta Srđana Nikolića, uručili su zaposlenima potpisivanje Zahteva za korišćenje odsustva, na ime viška radnih časova, u razmeri 1:1. Ovakva njihova odluka je svesno priznanje nepoznavanja Zakona, PKU i drugih propisa. Upućen je dopis načelniku Uprave za vanredne situacije u Nišu Srđanu Mitroviću,  na koji nismo dobili odgovor. 

Od strane UVS Niš, Sektoru za ljudske resurse prosleđen je predlog Sporazuma o vansudskom poravnanju 20.06.2018. godine za sve podnosioce, a uz predlog Sporazuma, dostavljena je i obimna dokumentacija na 1440 stranica. Različiti načini tumačenja, evidentiranja i obračuna viška sati, doprineli su nastanku mnogobrojnih grešaka. Ovo je jedan od ključnih razloga kašnjenja konačnog rešenja viška radnih sati u UVS Niš.

  1. Vatrogasci Gornjeg Milanovca za dežurstvo u Guči godinama rade pod šatorom, bez mogućnosti upotrebe toaleta i pijaće vode. U kišnim danima, u šatoru se pojavljuje blato i nemoguće je boraviti u njemu. Kamioni prokišnjavaju, imaju velika oštećenja od korozije i nalaze se u veoma lošem stanju. Nasuprot njima, vatrogasci iz Čačka koji dežuraju na ulazu u Guču, rade u prostoriji koja poseduje mokri čvor i potrebno je bar slične uslove obezbediti i vatrogascima iz Gornjeg Milanovca.

Gospodin Malešić je rekao da se po Planu angažovanja i dejstava,  vatrogasci raspoređuju blizu ključnih i kritičnih mesta gde postoji mogućnost za intervencijom. Angažovanje pod otežanim uslovima i specifičnim područjima, prati i isplatu posebne naknade, koju će vatrogasci dobiti. Nažalost, u ovom slučaju, ne postoji mogućnost nekih velikih promena.

  1. Bliži se početak muzičkih festivala Guče i Egzita, neminovno je da će doći do povećanog broja angažovanih policijskih službenika i vatrogasaca i većeg opterećenja u radu, pod otežanim uslovima. Dan pre ovog sastanka, Sindikat srpske policije poslao je dopis ministru unutrašnjih poslova dr Nebojši Stefanoviću, kako bi na vreme proširio i izmenio Odluku o utvrđivanju specifičnih područja na kojima zaposleni u MUP-u rade pod otežanim terenskim uslovima i da se utvrdi visina posebne naknade u iznosu od 1000 dinara po danu angažovanja. 

Gospodin Malešić se složio sa predlogom i napomenuo da i Direkcija policija čini dodatne napore oko poštovanja prava policijskih službenika, ali i dodatnog nagrađivanja prilikom obavljanja službenih zadataka. Dobili smo obećanje da će Direkcija policije dati dodatne argumente za izmenu Odluke i utvrđivanje iznosa posebne naknade.

  1. Prilikom unosa podatka u sistem, radi sačinjavanja zapisnika o uviđaju saobraćajnih nezgoda, policijski službenici moraju uneti GPS koordinate X i Y. Veliki broj policijskih službenika ne poseduje GPS uređaje, tako da, jedino prilikom povratka u PI moraju preko stranice http://mupgis/wgslokacija/ određivati koordinate. To ne predstavlja problem kada se saobraćajna nezgoda dogodi u naseljenom mestu, odnosno, ulici koja ima kućne brojeve. Ali, van naseljenog mesta je nemoguće odrediti tačne koordinate, i često nastaju greške. Zahtevamo nabavku za pojednog GPS uređaja je za svaku PI, odnosno PS.

Iz Uprave saobraćajne policije obratio se gospodin Ivica Stanković, koji nam je preneo da osiguravajuća društva u svojim zahtevima insistiraju na tačna pozicioniranja po koordinatama. Nadležni u USP su svesni nedostatka GPS uređaja i dodao da je zadnja nabavka ovih uređaja bila 2014. godine, od strane AMS, putem donacije. Dobili smo informacije i da su opredeljena sredstva za nabavku novih 40 vozila za vršenje uviđaja, a u sastavu ovih vozila, između ostalog, biće i GPS uređaji.

  1. U većini evropskih država (jedan od primera je MUP Crne Gore), javno je na njihovim sajtovima istaknuta sistematizacija, ili bar jedan deo koji se tiče radnih mesta u MUP-u. U našem ministarstvu nije tako, a novi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji, usvojen pre nekoliko dana od strane Vlade Republike Srbije, i ovog puta nosi oznaku „strogo poverljivo“. S obzirom da se prilagođavamo načinu i sistemu rada kolega iz Evrope, zahtevamo skidanje oznake.

Gospodin Anđelković iz Sektora za ljudske resurse nas je demantovao oko obrazloženja teme. Smatra da smo napravili grešku i da Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji ne nosi oznaku „strogo poverljivo“, već „interno“, što predstavlja veliki korak napred u odnosu na ranije. Na pitanje predsednika SSP Lazara Ranitovića,  kakva je razlika u pogledu dobijanja, odnosno, uvida u sistematizaciju, od strane zaposlenih, dobili smo odgovor da zaposleni koji poseduju Sertifikat za pristup tajnim podacima „INTERNO“, mogu videti sadržaj sistematizacije. 

Napomena:  Sertifikat „INTERNO“ poseduje većina zaposlenih u MUP-u.

  1. SOLIDARNA POMOĆ

I ove godine, kasni se sa isplatom solidarne pomoći zaposlenima u MUP-u. Svi rokovi su probijeni, a data obećanja neispunjena. Zaposleni negoduju, pojedini pokreću sudske sporove. Kako vreme odmiče, Komisiji pristižu novi predmeti i dopuna dokumentacije i tvrdimo da će isplata solidarne pomoći za zahteve podnete u drugom kvartalu ove godine, takođe kasniti.

Odgovor je dao gospodin Anđelković i izneo je sledeće podatke:

Zaključno sa 01.06.2018. godine odrađeno je:

  • 522 rešenja za rođenje deteta zaposlenog ( 2016. godina – 12, 2017. godina – 180, 2018. godina – 330);
  • 589 rešenja za smrt zaposlenog ili užeg člana porodice (2016. godina – 4, 2017. godina – 142, 2018. godina – 443);
  • izrada rešenje za dužu i težu bolest zaposlenog ili člana njegove uže porodice je toku, imajući u obzir mnogobrojnih problema prilikom dopune dokumentacije. Veliki broj zahteva se mora dopuniti, najčešće fiskalnim računima i obrascima u formi saglasnosti za obradu podataka.

Imajući u obzir da zaposleni nisu upućeni i ne poseduju obrazac „Saglasnost za obradu podataka“, zatražili smo da Sektor za ljudske resurse dostavi Sindikatu srpske policije primerak.

  1. PUTNI TROŠKOVI U PS UB. U pitanju je još jedna PS, gde se putni troškovi ne obračunavaju u skladu sa Pravilnikom, ali i instruktivnim depešama.

Kontaktiran je načelnik PU Valjevo, koji se izjasnio da se putni troškovi obračunavaju u skladu sa svim propisima. Sindikat srpske policije smatra da je i ovog puta Direkcija policije dobili poluistinite informacije i u narednom periodu dokazaćemo da su naši navodi opravdani. U tom slučaju, Predsednik SSP Lazar Ranitović je zahtevao od Direkcije policije da preduzme određene mere i zbog grešaka inicira pokretanje disciplinskih postupaka prema odgovornim licima.

   9. SVS u Novom Pazaru nema ispred svog objekta hidrant za punjenje vatrogasnih vozila, već koriste gradske hidrante. Kako se gradski hidranti nalaze u užem centru grada, a imajući u vidu uske ulice u Novom Pazaru, broj stanovnika i vozila, gubi se dragoceno vreme za prolazak kroz saobraćajne gužve, radi punjenja vozila vodom. Do objekta SVS u Novom Pazaru je stigla sva potrebna infrastruktura i postavljen je hidrant, ali tek nastaje glavni problem – priključak na vodovodnu mrežu. Potrebno je što pre realizovati priključak na gradsku vodovodnu mrežu, jer od vremena kojje je potrebno za odlazak na gradske hidrante, može zavisiti spasavanje nečijeg života.

Direkcija policije je izvršila sve neophodne provere, a pritom je kontaktirana i gradska vlast u Novom Pazaru. Ovaj problem biće rešen u budućem periodu, nažalost, ne odmah, jer je pre preduzimanja bilo kakvih aktivnosti, potrebno da lokalna samouprava izvrši promenu urbanističkih planova.

     10. Internetom kruže fotografije policijskih službenika, koji usled nedostatka obuće na posao dolaze u patikama raznih boja. Činjenica da je obuća dotrajala, kada možemo očekivati nabavku službene obuće za letnji peri

Do kraja godine, svim policijskim službenicima biće podeljena unificirana obuća – službene patike za letnji i zimski period.

Služba za informisanje SSP
Zoran Stojčić


SLIČNI TEKSTOVI