Skip to main content

Dan: 19. decembar 2016.

Težak položaj saobraćajaca-uviđajaca

Zaječar, 16.12.2016. godine, – Predstavnici Sindikata srpske policije RC Zaječar, Igor Stojadinović i Andrija Jering, u prisustvu  direktora JKP ‘’ZAJEČARPARKING’’ Nenada Vasilijevića, u prostorijma OSP Zaječar, načeliniku OSP Zaječar Draganu Miletiću zapisnički su predali preko potrebna obezbeđena tehnička sredstva, uređaje, opremu i potrošni blokovski materijal, neophodne  za sprovođenje poslova ‘’uviđaja saobraćajnih nezgoda’’ i to:

  1. venile za uzimanje uzoraka krvi, opis VAC.LI-Hep., 10ml, plastična-300 komada;
  2. obrasce “Skica“ lica mesta saobraćajne nezgode – 1000 komada i obrasce “Situacioni plan“ lica mesta saobraćajne nezgode-1000 komada u bloku A4;
  3. laserski daljinomer marke “Boš“- 1 komad, ciklometar- 1 komad, metar merne dužine 5m-3 komada, metar merne dužine 10m- 2 komada, merne trake dužine 50m-4 komada, baterijske lampe-5 komada, torbu za smeštaj uviđajne opreme-1 komad i
  4. digitalni foto-aparat, marke Nikon Coolpix S6700-1 komad.

Pomenuta donacija je prethodno opredeljena kao prioritetna i neophodna za normalan rad i funkcionisanje, između predstavnika SSP RC Zaječar i  predstavnika Odeljenja saobraćajne policije u Zaječaru, Saobraćajne policijske ispostave Zaječar.

Za pomenutu donaciju veliku i iskrenu zahvalnost dugujemo direktoru i menadžmentu JKP “ZAJEČARPARKING“, kao i načelniku OSP Zaječar glavnom policijskom inspektoru Draganu Miletiću koji je blagovremeno prepoznao ozbiljnost situacije i nedostatak određene opreme, uređaja, sredstava i blokovskog potrošnog materijala, neophodnih za profesionalno obavljanje poslova “uviđaja saobraćajnih nezgoda“.

Ovim činom još jednom smo dokazali da kao sindikat nismo samo kritički nastrojeni, već da smo tu da uvek pružimo ruku pomoći i prijateljstva, zarad stvaranja boljih uslova za nesmetan rad naših koleginica i kolega.

Dana 12.07.2007 godine, Prof. Dr Milan Vujanić je u svom predgovoru zbornika radova stručnog seminara “UNAPREĐENJE POSLOVA OBEZBEĐENJA LICA MESTA I VRŠENJE UVIĐAJA SAOBRAĆAJNIH NEZGODA“, održanog u Beogradu jasno i precizno izneo:

VRŠEĆI UVIĐAJ SAOBRAĆAJNE NEZGODE, SAOBRAĆAJNA POLICIJA IMA ČETIRI OSNOVNA ZADATKA:

  1. Obezbeđenje mesta na kome se dogodila saobraćajna nezgoda i sprečavanje nastanka novih štetnih događaja,
  2. Pružanje pomoći povređenim  licima i organizovanje njihovog hitnog transporta do zdravstvene ustanove;
  3. Samostalno vršenje uviđaja ili učešće u vršenju uviđaja u cilju obezbeđivanja kvalitetnih dokaza za sudski postupak i važnih informacija za praćenje i unapređenje stanja bezbednosti saobraćaja;
  4. Neposredno regulisanje saobraćaja u cilju uspostavljanja optimalne protočnosti saobraćaja uz maksimalnu bezbednost u zoni saobraćajnih nezgoda.

DA BI NAVEDENE I DRUGE ZADATKE USPEŠNO IZVRŠAVALA, SAOBRAĆAJNA POLICIJA MORA BITI DOBRO OPREMLJENA I STRUČNO OSPOSOBLJENA.

Te “netako“ davne 2007. godine, na osnovu predloga i upornosti “eminencije“ iz domena saobraćajne i pravne nauke, Prof. dr Milana Vujanića, Prof. dr. Krsta Lipovaca, asistenta Mileta Vukašinovića sa Kriminalističko policijske akademije, generala, tadašnjeg načelnika Uprave saobraćajne policije Stojadina Jovanovića, izvinjavamo se što ostale nismo spomenuli, a svakako im dugujemo veliku zahvalnost, potrudili su se da svo svoje znanje, umeće i iskustvo iz oblasti saobraćajne i pravne nauke pretoče u jedinstveni projekat “UNAPREĐENJE POSLOVA OBEZBEĐENJA LICA MESTA I VRŠENJE UVIĐAJA SAOBRAĆAJNIH NEZGODA“, koga je podržala Vlada Republike Srbije u okviru Nacionalnog investicionog plana.

Smatrali smo da je 2007. godina svakako prelomna godina, od koje je trebalo da usledi boljitak za saobraćajnu policiju u Srbiji i to po osnovu:

  1. nabavljenih 45 savremenih i funkcionalnih vozila za obezbeđenje lica mesta i uviđaje (12 kombi vozila tkzv. pokretne kancelarije i pokretne labaratorije i 33 opremljena putnička-specijalna vozila kao pokretne labaratorije) koji su bili snabdeveni sa 45 kompleta za obezbeđenje lica mesta i 45 kompleta-nesesera za vršenje uviđaja koji su između ostalog sadržali 45 najsavremenijih digitalnih fotoaparata sa blicevima, 12 dvd kamera, 45 laptop računara sa štampačem i skenerom za upotrebu u vozilu i dr.
  2. osposobljeno je 50 starešina saobraćajne policije i 960 saobraćajnih policajaca u Srbiji za pravilno i efikasno korišćenje nabavljenih vozila, uređaja i opreme u svakodnevnom radu.

Kako god da izgleda ali ne možemo a da ne pohvalimo tadašnjeg predstavnika poslodavca, koji je u okviru poslova Uprave saobraćajne policije u delokrugu rada “Obezbeđenje lica mesta i vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda“ počeo da uvodi pravi red, a od svojih pripadnika je stvarao prave profesionalce, samostalne, žargonski rečeno, “uviđajno-operativne radnike“, a mislimo na kompaktnu celinu “saobraćajnog policajca i krim. tehničara“.

Svakako jedinstveni projekat ove vrste imao je itekako ostvarive ciljeve:

  1. Brži izlazak policije na mesto saobraćajne nezgode;
  2. Brže i kvalitetnije zbrinjavanje povređenih lica u saobraćajnim nezgodama;
  3. Kvalitetnije obezbeđenje lica mesta saobraćajne nezgode;
  4. Obezbeđenje bolje protočnosti saobraćaja kroz efikasnije regulisanje saobraćaja u zoni saobraćajne nezgode;
  5. Obezbeđenje veće bezbednosti učesnika u saobraćaju, posebno u zonama u kojima se neposredno vrši uviđaj saobraćajne nezgode;
  6. Izrada kvalitetnije uviđajne dokumentacije od značaja za dalju analizu, vođenje krivičnog ili prekršajnog postupka, kao i za nadoknadu nastale materjalne štete u saobraćajnoj nezgodi,
  7. Stvaranje kvalitetene baze podataka o saobraćajnim nezgodama sa ciljem upravljanja bezbednošću saobraćaja.

Posle skoro jedne decenije realizacije projekta “Unapređenje poslova obezbeđenja lica mesta i vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda“, Upravi saobraćajne policije postavljamo sledeća pitanja:

  1. U kom stanju tehničke ispravnosti su namenska vozila obezbeđena projektom za poslove obezbeđenja lica mesta i vršenje uviđaja SN?
  2. Da li postoji i u kakvom je stanju oprema za obezbeđenje lica mesta i vršenje uviđaja SN?
  3. Šta i koliko ste od opreme za obezbeđenje lica mesta i vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda obnovili i dopunuli u zadnjih pet godina?
  4. Koliko trenutno imate radno angažovanih starešina i policijskih službenika na poslovima uviđaja saobraćajnih nezgoda?
  5. Ko i zbog čega je naložio samo fiktivno postojanje uviđajnih patroli (izuzimamo SPI za vršenje uviđaja SN u Beogradu i specijalizovana odeljenja i grupe u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu), a njihov delokrug rada više bazirao ka poslovima kontrole učesnika u saobraćaju?
  6. Da li, gospodo, smatrate u da je u toku obavljanja 12-časovnog radnog vremena policijskog službenika u fiktivnoj “Uviđajnoj patroli“, policijski službenik psihički spreman i fizički sposoban da u 11. satu bude upućen na vršenje uviđaja SN sa, nedao bog, poginulim ili povređenim licima, a da je u prethodnih 11 sati svog rada, radio na merenju brzine radarom 3 sata, radio na opštoj kontroli učesnika u saobraćaju 3 sata, postupao po nalozima i naredbama na zaduženju 3 sata, radio na ostalim poslovima koji ne spadaju u delokrug rada bezbednosti saobraćaja 2 sata. Šta nam o tome može reći vaša foteljaška statistika i vaše tabelarne analize i prikazi?
  7. Koliko Vas iz Uprave saobraćajne policije je u periodu pre dolaska na poslove visokih oficira imalo terenskog rada i angažovanja na poslovima vršenja uviđaja saobraćajne nezgode?
  8. Koliko trenutno na području R.Srbije imate rukovodioca na nivou OSP, SPI i PS koji nemaju završen osnovni kurs za regulisanje i kontrolu saobraćaja i kurs za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda?
  9. Koliko ste u zadnjih pet godina organizovali kurseva za regulisanje i kontrolu saobraćaja i kurseva za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda?
  10. Kada ćete policijskim službenicima, koji su pripadnici specijalizovanih uviđajnih patrola, poboljšati radni status,  unaprediti njihov hijerarhijski položaj i izboriti se za povećanje platnog koeficijenta?

Dok Vi gospodo lepo razmislite i date nam odgovore na prvih deset pitanja, mi ćemo se svakako potruditi da nadomestimo našim koleginicama i kolegama neophodnu opremu, uređaje i sredstva za rad. Sve ovo ne činimo iz razloga naše promocije, već iz razloga kako bi iste zaštitili, prvobitno od sve većeg prisustva stresa koji direktno prouzrokuje nedostatak neophodne opreme od koje direktno zavisi kvalitet njihovog rada. Nedostatak opreme, uređaja i sredstava za obezbeđenje lica mesta i vršenje uviđaja SN na licu mesta  direktno može dovesti u opasnost njihov život i život učesnika SN, i prouzrokovati nesagledive posledice. Svakako je važno naglasiti, da ti isti nedostaci policijske službenike kao direktne izvršioce mogu dovesti u neopovoljan položaj, da sutra odgovaraju disciplinski ili, nedao bog, krivično, jer tužioca ili sudiju ne zanima da li si imao čime i sa kim da obezbediši lice mesta SN, učesnike, vozilo, trag…,  da  izmeriš, fotografišeš ili izuzmeš…

                                                                                          Predsednik SG Zaječar
   Igor Stojadinović