Нови кофицијенти, нова систематизација…
Поштовани активисти и чланови ССП,
Сведоци смо да последњих дана у готово свим Полицијским управама влада потпуна конфузија и неверица узрокована расподелом Решења о распоређивању у складу са дуго очекиваном систематизацијом радних места.
Обзиром да су нова решења многима од нас непознаница, нарочито у погледу „неразумних“ коефицијената, Синдикат српске полиције као озбиљна организација која се превасходно бави заштитом ваших радних права,жели да вам подробније приближи и објасни сву ову проблематику.
Влада Р.Србије је усвојила Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству унутрашњих послова Р.Србије Инт.01 број 4685/18-13 од 13.06.2018 године и Инт.01 број 7777/18-5 од 30.07.2018 и Инт.01 број 11543/18-5 од 15.11.2018 године и Уредбу о платама полицијских службеника (Сл.гласник Р.Србије бр.91/2018) и Уредбе о каријерном развоју полицијских службеника (Сл.гласник Р.Србије бр.42/2018 и 91/2018).
На основу ових правних аката а у складу са Законом о полицији ((Сл.гласник Р.Србије бр.6/2016,24/2018 и 87/2018) Министарство унутрашњих послова Р.Србије је започело поступак распоређивања полицијских службеника .
У односу на раније систематизације новина у новој систематизацији односи се на усклађивање радних места сходно номинклатури и опису радних места сврстаних у јединствен каталог радних места ,са циљем да се постигне уједначеност плата, статуса, бенефиција и принадлежности по истим или сличним пословима или радним местима.
Ово значи да је тенденција Министарства да уведе ред у систем плата и усклади их са реалним потребама по принципу да ЈЕДНАК РАД БУДЕ ЈЕДНАКО ПЛАЋЕН.
Уредбом о платама полицијских службеника дефинисана су и ближе одређена радна места,чинови и укупни коефицијенти за обрачун зараде.
Укупни коефицијенти се састоје од:
- Основни коефицијент
Овим коефицијентом се ближе разврставају сва радна места у Министарству у оквиру платних група којих има 13 . Платни разреди су описима послова опредељене целине које исказују положај радног места унутар платне групе.
ПЛАТНИ РАЗРЕДИ | |||||||||||||
ПЛАТНЕ ГРУПЕ | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | |
XIII | 4.467 | 4.824 | 5.003 | 5.092 | 5.628 | ||||||||
XII | 3.305 | 3.395 | 3.573 | 4.645 | |||||||||
XI | 2.769 | 2.859 | 2.948 | 3.037 | 3.127 | 3.216 | 3.305 | ||||||
X | 2.323 | 2.412 | 2.501 | 2.591 | 2.680 | 2.769 | 2.859 | ||||||
IX | 1.497 | 1.568 | 1.710 | 1.876 | 1.924 | 2.055 | 2.144 | 2.233 | 2.323 | 2.412 | |||
1.639 | 1.965 | ||||||||||||
VIII | 2.024 | 2.078 | 2.099 | 2.115 | 2.129 | 2.135 | |||||||
2.025 | 2.079 | 2.100 | 2.132 | ||||||||||
2.101 | |||||||||||||
VII | 1.865 | 1.868 | 1.872 | 1.886 | 1.922 | 1.937 | 1.939 | 1.940 | 1.973 | 1.980 | |||
1.867 | 1.870 | 1.885 | 1.921 | 1.923 | 1.971 | 1.977 | 1.983 | ||||||
VI | 1.606 | 1.656 | 1.708 | 1.710 | 1.712 | 1.715 | 1.746 | 1.761 | 1.762 | 1.765 | 1.777 | ||
1.657 | 1.711 | 1.714 | 1.726 | 1.763 | 1.766 | 1.830 | |||||||
1.659 | |||||||||||||
V | 1.471 | 1.516 | 1.526 | 1.527 | 1.529 | 1.543 | 1.568 | 1.578 | 1.581 | 1.598 | |||
1.473 | 1.519 | 1.530 | 1.544 | 1.576 | 1.580 | 1.595 | 1.599 | ||||||
1.547 | 1.596 | 1.605 | |||||||||||
IV | 1.261 | 1.313 | 1.318 | 1.359 | 1.366 | 1.369 | 1.371 | 1.373 | 1.404 | 1.424 | 1.464 | 1.494 | |
1.315 | 1.342 | 1.362 | 1.367 | 1.370 | 1.392 | 1.411 | 1.442 | 1.466 | 1.497 | ||||
1.316 | 1.357 | 1.421 | 1.448 | ||||||||||
III | 1.079 | 1.100 | 1.131 | 1.134 | 1.148 | 1.151 | 1.162 | 1.180 | 1.202 | ||||
1.080 | 1.111 | 1.132 | 1.135 | 1.149 | 1.152 | 1.166 | 1.183 | ||||||
1.081 | 1.146 | 1.185 | |||||||||||
II | 0.866 | 0.919 | 0.921 | 0.974 | 0.977 | 0.981 | 1.009 | 1.043 | 1.061 | ||||
0.923 | 0.975 | 0.978 | 1.010 | ||||||||||
0.979 | |||||||||||||
I | 0.657 | 0.660 | 0.709 | 0.711 | 0.762 | 0.817 | 0.872 | ||||||
0.658 | 0.712 | 0.763 | |||||||||||
0.713 | 0.764 |
2.Додати коефицијент који се састоји од :
а)коефицијента категоризације и
б)корективног коефицијента.
а) Коефицијенат категоризације се састоји од:
- коефицијента категоризације организационе јединице и
- коефицијента категоризације радног места.
Коефицијент категоризације радног места се састоји од:
- Подкоефицијент чина/звања
- Подкоефицијент организације радног времена и
- Подкоефицијент категорије бенифиције
Категоризација организационих јединица утврђена је актом о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству.
КОЕФИЦИЈЕНТИ КАТЕГОРИЗАЦИЈЕ ОРГАНИЗАЦИОНИХ ЈЕДИНИЦА | |||
I КАТЕГОРИЈА | I ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.600 | |
II ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.530 | ||
III ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.460 | ||
II КАТЕГОРИЈА | I ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,390 | I КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.390 |
II КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.360 | ||
III КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.330 | ||
II ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,320 | I КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.320 | |
II КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.290 | ||
III КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.260 | ||
III ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,250 | I КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.250 | |
II КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.220 | ||
III КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.190 |
Коефицијент категоризације радног места има следеће подкоефицијенте:
- подкоефицијент чина/звања;
РЕДНИ БРОЈ | НАЗИВ ЧИНА/ЗВАЊА | КОЕФИЦИЈЕНТ |
1. | млађи водник полиције/млађи полицијски референт/млађи водник ватрогасац | 0,080 |
2. | водник полиције/полицијски референт/водник ватрогасац | 0,117 |
3. | водник 1. класе полиције/виши полицијски референт/водник 1. класе ватрогасац | 0,173 |
4. | заставник полиције/млађи полицијски сарадник/млађи заставник ватрогасац | 0,210 |
5. | заставник 1. класе полиције/полицијски сарадник/заставник ватрогасац | 0,247 |
6. | потпоручник полиције/самостални полицијски сарадник/заставник 1. класе ватрогасац | 0,395 |
7. | поручник полиције/виши полицијски сарадник/потпоручник ватрогасац | 0,345 |
8. | капетан полиције/млађи полицијски саветник/поручник ватрогасац | 0,395 |
9. | мајор полиције/полицијски саветник/капетан ватрогасац | 0,469 |
10. | потпуковник полиције/самостални полицијски саветник/мајор ватрогасац | 0,543 |
11. | пуковник полиције/виши полицијски саветник/потпуковник ватрогасац | 0,642 |
12. | генерал полиције/пуковник ватрогасац | 0,765 |
- подкоефицијент организације радног времена;
РАД У СМЕНИ | 0,145 |
РАД У ТУРНУСУ | |
РАД У СМЕНИ И ТУРНУСУ | |
НЕРЕДОВНОСТ У РАДУ | 0,038 |
- подкоефицијент бенефиције;
прва категорија бенефицираности УСО I | 0,038 |
друга категорија бенефицираности УСО II | 0,030 |
друга категорија бенефицираности УСО III | 0,023 |
У Закону о полицији у члану 185а дефинисано је да корективни коефицијент представља нумерички еквивалент специфичности посла, односно радног места који се остварује по основу сталних услова за обављање послова или других сталних околности, као и по основу привремених услова рада или других привремених околности које се јављају на пословима одговарајућег радног места, а које нису узете у обзир при вредновању послова тог радног места, за време обављања тих послова.
Корективни коефицијент може бити:
- корективни коефицијент специфичности посла који се одређује за поједина радна места, на којима се послови обављају под сталним или привременим отежаним околностима, а које нису узете у обзир приликом вредновања послова;*
- корективни коефицијент за рад на радним местима чији је опис послова сузбијање организованог криминала, тероризма, корупције и откривање ратних злочина, у надлежним организационим јединицама криминалистичке полиције;*
- корективни коефицијент због утицаја тржишта и одлива кадрова или задржавања стручних кадрова, као и потребе Министарства за одређеним струкама и образовним профилима који су неопходни за несметано функционисање и обављање послова из надлежности Министарства. Министарство ће једном годишње вршити преиспитивање радних места на којима се овај корективни коефицијент остварује.*
Корективни коефицијент из става 10. тачка 2. овог члана представља увећање плате у складу са посебним законима којима се уређују организација и надлежност државних органа у сузбијању организованог криминала, тероризма, корупције и откривања ратних злочина и искључује друга увећања плате по истом основу.(Службени гласник РС, број 87/2018).
Највећа непознаница у свим Решењима је фамозна “обрачунска метода” које нема.
Ово је управо она мистерија у методологији обрачуна плата од које зависи проценат повећања и степен усклађености наших плата у односу на наредни период.
У члану 187 б се каже да је „Обрачунска метода за усклађивање метода обрачуна привременог нумеричког еквивалента, у позитивној или негативној вредности, који се додаје коефицијенту утврђене основне плате у сврху исказивања разлике између затечене основне плате и утврђене основне плате.
Обрачунска метода за усклађивање није саставни део коефицијента плате и не исказује се кроз исти, већ се њен еквивалент исказује на обрачунском листу плате.
Даље усклађивање затечене основне плате са утврђеном основном платом врши се у складу са буџетским средствима опредељеним за увећање плата у Министарству.
Обрачунска метода за усклађивање примењује се док се износ затечене основне плате не изједначи са износом утврђене основне плате у систему вредновања полицијских послова за то радно место.(Службени гласник РС, број 87/2018)“.
Тако каже Закон о полицији,тако кажу Уредба о платама полицијских службеника и Уредба о каријерном развоју полицијских службеника…да ли тако каже Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству унутрашњих послова Р.Србије нисмо у могућности да потврдимо јер је она и даље недостипна синдикатима и запосленима због степена поверљивости.
Остаје нам да 05.02.2018 године проверимо тврдње и обећања дата са највишег места у Министарству да ће бити повећања плате у распону од 3% до 17% зависно од радног места ,статуса,школске спреме и категоризације Полицијских управа.
Оно што нам остаје је обавеза да Решења о распоређивању морамо да примимо и потпишемо јер тиме потврђујемо свој радно-правни статус у Министарству унутрашњих послова.
Синдикат српске полиције овим путем апелује на све запослене да добро погледају своја Решења и упореде их са свим параметрима датим у прилогу овог обавештења.
Уколико сматрате да у вашем Решењу постоје одређене нелогичности или неправилности а желите да уложите Приговор у законском року,потребно је да се јавите вашем синдикалном представнику ради пружања адекватне правне помоћи.
Синдикат српске полиције ће као и до сада свим својим члановима а и осталим запосленима у Министарству, уколико имају проблема са решењима, пружити сву потребну правну помоћ у најкраћем року.
Оно што је потребно да знате је чињеница да се приговор на решење подноси индивидуално преко писарнице ваше Полицијске управе на адресу Жалбене комисије Владе Републике Србије у року од 8 дана од дана пријема Решења.
Ми ће мо као и до сада помно пратири сва дешавања и адекватно и правовремено реаговати на иста.
ВАШ ССП