Skip to main content


Depeše u vezi statusa „pripravan” ili „dežuran“ u MUP


Sektor finansija, ljudskih resursa i zajedničkih poslova, uputio je na teren svim organizacionim jedinicama instruktivna akta u vezi postupanja prema zaposlenima koji mogu biti u statusu „pripravan” ili „dežuran“. Obe depeše možete pročitati u nastavku:

Republika Srbija
MINISTARSTVO UNUTRAŠNJIH POSLOVA
Sektor finansija, ljudskih resursa i zajedničkih poslova
06/1 broj: 50/2013
29.03.2013. godine
Beograd

ORGANIZACIONE JEDINICE U SEDIŠTU MINISTARSTVA – Rukovodiocu – SVIMA
KOORDINACIONOJ UPRAVI ZA KOSOVO I METOHIJU – Rukovodiocu
POLICIJSKA UPRAVA – Načelniku – SVIMA

Podsećamo da su tumačenja, mišljenja i instrukcije koje pripadajuće uprave Sektora, odnosno ovaj sektor uputi u kontekstu primene propisa iz svoje nadležnosti obavezujuća i da je po istima potrebno postupati.

Navedeni akti u originalu ili kopiji trebaju da budu javno dostupni svima na odgovarajući način utvrđen propisima, osim u slučajevima kada nose oznaku poverljivosti ili tajnosti.

Takođe, zabranjuje se bilo kakav vid svojevoljnog tumačenja, objašnjavanja, prepričavanja ili skraćivanja ovih akata, odnosno bilo kakav vid raspisivanja sopstvenih internih depeša, instrukcija i mišljenja po pitanjima isključive nadležnosti ovog Sektora.

Rukovodioci logističkih celina su u obavezi da izvorne akte Sektora objasne zaposlenima sa stanovišta primene propisa i onoga što u aktima piše, a u slučaju da postoji neka razlika u gledištu ili su uočene nejasnoće, isto se usaglašava sa nadležnom Upravom, odnosno Sektorom.

 

POMOĆNIK MINISTRA
NAČELNIK SEKGORA
Željko Kojić

-*-

Republika Srbija
MINISTARSTVO UNUTRAŠNJIH POSLOVA
Sektor finansija, ljudskih resursa i zajedničkih poslova
06/1 broj: 61/2013
11.04.2013. godine
Beograd

SVIMA

U cilju obezbeđivanja neophodnog stepena operativnosti u funkcionisanju linija rada iz nadležnosti, u slučajevima kada taj stepen operativnosti zahteva vanredno angažovanje ljudstva, odnosno angažovanje ljudstva van redovnog radnog vremena, u budućem postupanju pogrebno je u pisanoj formi opredeliti ljudstvo koje se nalazi u statusu „pripravan” ili „dežuran“, opredeliti vremenski period koji neko treba da provede u tom statusu i to na odgovarajući način učiniti poznatim zaposlenima radi planiranja sopstvenog vremena.

Pri utvrđivanju statusa „pripravan“ (van radnog mesta) i „dežuran“ (na radnom mestu) moraju se poštovati sledeći principi:

  1. ova vrsta angažovanja se ostvaruje isključivo van radnog vremena;
  2. privremenog je karaktera, odnosno ograničenog vremenskog perioda i predstavlja izuzetak a ne pravilo;
  3. ostvaruje se isključivo po pisanom nalogu rukovodioca organizacione celine ili lica koje on ovlasti;
  4. prethodno se iscrpljuju redovni modaliteti rešavanja okolnosti koje su uzrokovale potrebu ove vrste angažovanja, a u prvom redu sagledavanje i eventualno drugačija organizacija radnih aktivnosti i linija rada, ustanovljavanje standarda u načinu obavljanja posla i postupanju kao i drugačija preraspodela radnog vremena zaposlenih;
  5. vodi se računa o racionalnosti i ekonomičnosti u raspolaganju materijalnim i finansijskim resursima;
  6. iz upotrebe izbaciti sve anahrone izraze koji nemaju osnov kako za primenu, tako i za naplatu (aktivno ili pasivno dežurstvo, stalna pripravnost, stalna ili privremena dostupnost i sl.) na način da jedina dva modaliteta u primeni mogu biti ili „pripravnost“ / „pripravan“ ili „dežurnost“ / „dežuran“.

Za vresme trajanja ove vrste angažovanja u predmetnom statusu zaposleni je dužan da određeno vreme bude na određenom mestu u skladu sa aktom kojim mu se nalaže odgovarajući status, psiho – fizički sposoban za izvršenje zadatka, mobilan, u mogućnosti neposredne ili druge odgovarajuće komunikacije sa rukovodiocem i sa svim potrebnim predispozicijama za hitan izlazak na lice mesta i intervenciju.

Nezavisno od statusa „pripravnog“ ili „dežurnog“, policijski službenici su u obavezi da u svako doba preduzmu neophodne radnje radi zaštite života, ličnosti bezbednosti ljudi i imovine, u skladu sa odgovornošću i statusom koji imaju.

U kontekstu  pomenutog „u svako doba“ znači trenutak kada je događaj nastao, kada je nastala potreba za intervencijom i sl. „U skladu sa odgovornošću“ znači svest pripadnika o odgovornosti pre.ma ‘znački koju poseduje, uniformi koju nosi i Ministarstvu koje reprezentuje. „U skladu sa statusom“ znači obavezu primene policijskih ovlašćenja kada se za to steknu uslovi u skladu sa propisima koji regulišu primenu policijskih ovlašćenja.

Policijski službenici su i u obavezi stalne dostupnosti koja podrazumeva stalno stanje spremnosti odaziva na poziv neposrednog starešine u vezi neophodne potrebe za intervencijom ili radom, osim u slučaju kada okolnosti onemogućavaju pravovremeno i odgovarajuće angažovanje.

U kontekstu ovde navedenog, „stalna dostupnost“ i „stalno stanje spremnosti“ znači obavezu zaposlenog da se javi po pozivu, na primer na službeni telefon ili privatni telefon i van radnog vremena. „Okolnost koja onemogućava pravovremeno angažovanje“ znači okolnost da pozvani, s obzirom gde se u trenutku poziva nalazi, ne može u potrebnom periodu biti na mestu gde treba da bude. „Okolnost koja onemogućava odgovarajuće angažovanje“ znači okolnost da pozvani, s obzirom šta u trenutku poziva radi i u kakvom psiho-fizičkom stanju se nalazi, ne može tog momenta da u odgovarajućem stepenu odgovori potrebnom angažovanju.

Napominjemo da su „pripravnost“ i „dežurstvo“ pojmovi utrvrđeni propisima a da „stalna dostupnost“ i „stalno stanje spremnosti“ predstavljaju kontekst svesti o pripadnosti i kodeksu policijskog posla.

Za sprovođenje depeše odgovorni su rukovodioci naslovljenih organizacionih jedinica.

 POMOĆNIK MINISTRA
NAČELNIK SEKGORA

Željko Kojić

 

 


SLIČNI TEKSTOVI