Skip to main content


Opet nas lažu iz Kabineta ministra!


 Na osnovu Zakona o policiji i Izmenama i dopunama Zakona o policiji i Pravilnika o postupku rešavanja pritužbi 01 broj 6079/06 od 6.juna 20006.godine kao ovlašćeno lice Sindikata srpske policije (u daljem tekstu SSP) podnosim pritužbu na rad Dragana Popovića radnika Biroa za informacije od javnog značaja Kabineta ministra.

 Dragan Žebeljan ovlašćeno lice u Sindikatu srpske policije, obratio se Birou za informacije od javnog značaja (u daljem tekstu Biro) 19.02.2013.godine u cilju dobijanja traženih informacija u skladu za Zakonom o informacijama od javnog značaja.

 Ovlašćeno lice u Birou za informacije od javnog značaja Dragan Popović aktom broj 2192/13-2 od 22.03.2013. godine koji mi je uručen 28.03.2013.godine, dostavlja odgovor, u kome tvrdi, da Ministarstvo unutrašnjih poslova ne poseduje informacije koja je vezana za službena vozila i sanitetska vozila data na korišćenje, odnosno ne poseduje dokument u kome su sadržane tražene informacije.

 S druge strane, Zavod za zdravstvenu zaštitu radnika Ministarstva unutrašnjih poslova, odnosno v.d. direktor Milan Petković u svom aktu 315 od 27.02.2013.godine navodi da Zavod za zaštitu radnika MUP koristi vozila Ministarstva unutrašnjih poslova i to:

  1. sanitetsko vozila Volvo 940 reg.br. BG-472ĆK;
  2. sanitetsko vozila Pežo bokser reg.br. BG-489VL;
  3. sanitetsko vozila Pežo bokser reg.br. BG-303ĐF;
  4. putničko vozilo Zastava Jugo 55 reg.br BG-577OE;
  5. putničko vozilo Pežo 307 reg.br BG-334TK.

 Članom 16. Zakona o pristupu informacija od javnog značaja, zakonodavac je predvideo, citat:

„Organ vlasti dužan je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, tražioca obavesti o posedovanju informacije, stavi mu na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno izda mu ili uputi kopiju tog dokumenta. Kopija dokumenta je upućena tražiocu danom napuštanja pisarnice organa vlasti od koga je informacija tražena.

 Ako se zahtev odnosi na informaciju za koju se može pretpostaviti da je od značaja za zaštitu života ili slobode nekog lica, odnosno za ugrožavanje ili zaštitu zdravlja stanovništva i životne sredine, organ vlasti mora da obavesti tražioca o posedovanju te informacije, da mu stavi na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno da mu izda kopiju tog dokumenta najkasnije u roku od 48 sati od prijema zahteva.

 Ako organ vlasti nije u mogućnosti, iz opravdanih razloga, da u roku iz stava 1. ovog člana obavesti tražioca o posedovanju informacije, da mu stavi na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, da mu izda, odnosno uputi kopiju tog dokumenta, dužan je da o tome, najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema zahteva, obavesti tražioca i odredi naknadni rok, koji ne može biti duži od 40 dana od dana prijema zahteva, u kome će tražioca obavestiti o posedovanju informacije, staviti mu na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, izda mu, odnosno uputi kopiju tog dokumenta.

 Ako organ vlasti na zahtev ne odgovori u roku, tražilac može uložiti žalbu Povereniku, osim u slučajevima utvrđenim ovim zakonom.

Organ vlasti će zajedno sa obaveštenjem o tome da će tražiocu staviti na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno izdati mu kopiju tog dokumenta, saopštiti tražiocu vreme, mesto i način na koji će mu informacija biti stavljena na uvid, iznos nužnih troškova izrade kopije dokumenta, a u slučaju da ne raspolaže tehničkim sredstvima za izradu kopije, upoznaće tražioca sa mogućnošću da upotrebom svoje opreme izradi kopiju.

 Uvid u dokument koji sadrži traženu informaciju vrši se u službenim prostorijama organa vlasti.

 Tražilac može iz opravdanih razloga tražiti da uvid u dokument koji sadrži traženu informaciju izvrši u drugo vreme od vremena koje mu je odredio organ od koga je informacija tražena.

 Licu koje nije u stanju da bez pratioca izvrši uvid u dokument koji sadrži traženu informaciju, omogućiće se da to učini uz pomoć pratioca.

 Ako udovolji zahtevu, organ vlasti neće izdati posebno rešenje, nego će o tome sačiniti službenu belešku.

 Ako organ vlasti odbije da u celini ili delimično obavesti tražioca o posedovanju informacije, da mu stavi na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, da mu izda, odnosno uputi kopiju tog dokumenta, dužan je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema zahteva, donese rešenje o odbijanju zahteva i da to rešenje pismeno obrazloži, kao i da u rešenju uputi tražioca na pravna sredstva koja može izjaviti protiv takvog rešenja.“

Kao što se može videti u članu 16. predmetnog zakona, organ vlasti, odnosno ovlašćeno lice koje postupa po predmetu Dragan Popović, nije postupalo u skladu sa zakonom, odnosno sa zakonskim rokovima.  U konkretnom slučaju, velikim kašnjenjem od više od 30 dana i zanemarivanjem zakonskih rokova i dostavljanje netačnih informacija, nesavesno je postupao u službi i time teško povredio prava Sindikata srpske policije.

U svom odgovoru Dragan Popović dao je neistinit podatak da Ministarstvo unutrašnjih poslova NE POSEDUJE informaciju koja se odnosi na davanje na trajno ili ograničeno korišćenje pokretnosti MUP (službenih automobila, sanitetskih vozila, mobilnih telefonskih aparata, službenih SIM kartica MUP, informatičke opreme i sl.).

 S druge strane, Milan Petković v.d. direktor Zavod za zdravstvenu zaštitu radnika Ministarstva unutrašnjih poslova, navodi da Zavod za zaštitu radnika MUP koristi vozila Ministarstva unutrašnjih poslova.

 Ova proverljiva činjenica jasno ukazuje da je Dragan Popović dao je neistinit podatak, odnosno da nestručno obavlja svoj posao, ili da postoji namera da se Sindikatu srpske policije uskrate tačni podaci.

 S tim u vezi, i svega iznetog, a u skladu sa Zakonom o policiji i Izmenama i dopunama zakona o policiji članom 157. tačka 14. i 15. smatramo da je došlo do nasavesnog i nemarnog rada ili propuštanje radnje za koju je zaposleni ovlašćen a to što je moglo ili je prouzrokovalo štetne posledice po Sindikat.

 Na takav način rada službenog lica koji krši zakone, propuštaju dužnost nadzora i očigledno nesavesno postupaju u službi, i ako su bili svesni da usled toga može nastati teža povreda prava drugog, ostavlja prostor za podizanje krivične prijave po Članu 361. nesavestan rad u službi ili Člana 359. Zloupotreba službenog položaja Krivičnog zakonika Republike Srbije.

Zbog svega iznetog, zahtevamo da se protiv Dragana Popovića podnese disciplinska odnosno krivična prijava a podnosilac pritužbe obavesti o ishodu.

Napominjemo da smo protiv policijskog službenika Dragana Popovića podnosili više pritužbi za isto delo, ali do sada nismo bili udostojeni konkretnog odgovora, ili toka predmeta pritužbe!

U slučaju i daljeg ćutanja administracije u ovom i prošlim slučajevima, obratićemo se Tužilaštvu i medijima.

S poštovanjem,

Šef službe za informisanje i portparol
Sindikata srpske policije
Dragan 
Žebeljan


 

 


SLIČNI TEKSTOVI