Skip to main content


NESTAŠICA SAOBRAĆAJNIH POLICAJACA


Grad Beograd, uključujući centralne i prigradske opštine ima skoro dva miliona stanovnika. Na toj teritoriji radi oko 110 auto-škola sa dozvolom za obuku i osposobljavanje kandidata za polaganje vozačkih ispita. U školama obuku završi na desetine hiljada kandidata godišnje. Sistem je tako postavljen da je obuka efikasna a prolaznost na testovima jako velika.

Zašto onda postoji zastoj i problem sa dobijanjem vozačke dozvole? Odgovor je jednostavan – polaganje praktičnog dela vozačkog ispita je usko grlo!

Odsek za polaganjeauto s2 vozačkih ispita i prevenciju u saobraćaju Uprave saobraćajne policije u Policijskoj upravi za grad Beograd u svom sastavu ima svega 18 policijskih službenika raspoređenih na radno mesto ispitivača vozačkih ispita. Pravilnikom o polaganju ispita broj kandidata dnevno, po jednom ispitivaču, ograničen je na sedam. Ti ljudi rade po šest dana nedeljno tokom cele godine ali to jednostavno nije dovoljno za dvomilionski grad. Po rečima samih ispitivača, potrebno je najmanje još 18 kolega za redovan sistem rada, bez tenzija, bez nepotrebnog opterećenja ispitivača i bez nezadovoljstva građana. Danas kandidati između dva termina za polaganje moraju čekati i po dva-tri meseca, što obesmišljava odrednicu po kojoj smo servis građana.

U unutrašnjosti Srbije, po velikim gradovima situacija je slična a po manjim mestima je stanje sa kadrom još lošije. U Zaječaru, Boru, Nišu ili Čačku na primer, posle završene obuke prvo praktično polaganje sledi tek posle par meseci! Nadležni moraju pod hitno preduzeti odgovarajuće mere i omogućiti nesmetan rad našim kolegama na zadovoljstvo građana.

Nije zgoreg da podsetimo da ovde ukažemo na još jedan veliki problem. Naime, naš poslodavac ne ispunjava osnovne obaveze čak ni prema ovom minimalnom broju ispitivača. Seminare koje pohađaju radi stručnog usavršavanja finansiraju sami zaposleni a MUP im novac refundira sa zakašnjenjem od najmanje nekoliko meseci.

Zvuči neverovatno, ali su takse za dobijanje licence ispitivača policijski službenici plaćali iz svog džepa, kao da rade u svojim privatnim agencijama a ne u ime i za račun države! Obrazloženje nadležnih je sve samo ne pristojno – MUP ne želi da ih finansira i osposobljava pa da onda odu u privatne vode i stečeno znanje komercijalizuju! Neverovatno!

Na ovu temu pisale su dnevne novine (NESTAŠICA POLICAJACA U auto-školama čekaju na polaganje i po tri meseca), ukazano je javnosti na problem, odgovorni iz MUP su se vadili na nedostatak kadra, probleme sa sistematizacijom, zahtevanom školskom spremom, licencama i slično. Sve to stoji, slažemo se, ali i podsećamo da je odlukom ove države samo u prošloj godini broj zaposlenih u ministarstvu smanjen za nekoliko hiljada.

Takođe, moramo podsetiti i poslodavca i javnost na naše stare tvrdnje – u MUP ima viška zaposlenih u administraciji ne na ulici! Na ulici nas ima malo! Pitajte, ministre, komandire policijskih stanica sa kakvim se problemima susreću dok prave raspored službe! Pitajte ih da li imaju dovoljan broj ljudi da komotno zadovolje sve potrebe službe ili raspored prave mađioničarskim trikovima te cede ionako preopterećene policajce!

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević