Skip to main content

Mesec: mart 2017.

Pravilnik o pripravnosti

Beograd, 3.3.2017. godine, – Kada smo krajem prošlog leta tražili učešće u radnim grupama, koje je ministar formirao radi pripreme predloga nekoliko pravilnika, bilo nam je jasno da nas neće primiti zato što smo želeli da zaista aktivno radimo, dajemo smislene predloge i žestoko se opiremo nerazumnim predlozima, pogotovo onima koji će ići na štetu zaposlenih!

Znao je to i poslodavac, pa nam nisu dozvolili čak ni da budemo nemi posmatrači njihovog rada, ali naravno, već sutra vrlo glasni kritičari u javnosti ili možda i hvalioci, što je bilo vrlo malo verovatno!!!

Naravno, učešće smo tražili pre svega plašeći se popustljivosti reprezentativnih sindikata i loše namere poslodavca. Znali smo i da predlog te radne grupe neće biti ne znam koliko kvalitetan, te smo stoga i uradili naše predloge nekoliko, nama najznačajnijih pravilnika i na vreme ih poslali ministru i predsednicima radnih grupa.

Ali ono što smo dobili u nekoliko, nama dostupnih, predloga, prevazišlo je naše najcrnje slutnje! Predlozi, niti su u interesu zaposlenih, niti služe svojoj svrsi. Pravilnici su podzakonski akti kojim se bliže uređuju pojedine zakonske odredbe. Ovim pravilnikom je trebalo bliže urediti okolnosti koje ukazuju da policijski službenik raspoređen na određeno radno mesto mora biti dostupan i pripravan da, po pozivu neposrednog rukovodioca ili lica ovlašćenog za poziv, obavi posao ili zadatak koji je planiran i za koji se očekivala potreba eventualnog angažovanja policijskog službenika sa odgovarajućeg radnog mesta. Naravno, trebalo je da predvidi načine vođenja evidencije i obračuna rada provedenog u tom statusu i još što-šta.

Tako je trebalo da bude, no u usvojenom Pravilniku o pripravnosti za rad, toga nema. U tom pravilniku skoro da nema ničega novog što već ne stoji u zakonu. Predlog je u najmanju ruku nestručan i čak i nepismen, ništa novo nam ne donosi i ostavlja previše prostora za improvizacije i zloupotrebe!

Predlažemo vam da najpre pogledate naš predlog pravilnika koji je uradio generalni sekretar SSP Viktor Ratković, a potom i zvanični Pravilnik, koji će nam narednih godina donositi glavobolju i nedoumice umesto pojednostavljenja života i rada:

 

PREDLOG

PRAVILNIK

O PRIPRAVNOSTI POLICIJSKIH SLUŽBENIKA 

Član 1.
Ovim pravilnikom uređuje se način planiranja, evidentiranja i obavljanja pripravnosti, kao i prava i obaveze koje iz tog proizlaze.

Član 2.
Cilj ustanovljavanja i planiranja pripravnosti jeste obezbeđivanje neprekidnog i blagovremenog obavljanja policijskih poslova i zadataka. 

Član 3.
Pripravnost za rad podrazumeva stanje stalne dostupnosti i spremnosti policijskog službenika da se, van radnog vremena i van radnog mesta, odazove na poziv neposrednog rukovodioca ili lica ovlašćenog za poziv za obavljanje nekog posla ili zadatka svog radnog mesta.

Član 4.
Pripravnost se može planirati samo za neodložne ili hitne poslove i zadatke.

Član 5.
Odluku o uvođenju i o obimu pripravnosti i plan pripravnosti donosi rukovodilac organizacione jedinice.

Rukovodilac organizacione jedinice je dužan da policijskog službenika obavesti o planu pripravnosti najmanje pet dana unapred.

Izuzetno, rukovodilac organizacione jedinice može da obavesti policijskog službenika o planu i promeni plana pripravnosti u roku krećem od pet dana, ali ne kraćem od 48 sati unapred, u slučaju potrebe posla ili usled nastupanja nepredviđenih okolnosti.

Član 6.
Rukovodilac organizacione jedinice dužan je da vodi evidenciju ostvarene pripravnosti, koju je na kraju meseca obavezan da usaglasi sa policijskim službenikom koji je ostvario pripravnost.

Evidencija o pripravnosti treba da sadrži naziv organizacione jedinice, ime, prezime i jedinstveni matični broj policijskog službenika, mesec za koji se sastavlja, datum, vreme (od – do) i broj sati ostvarene pripravnosti, kao i ukupan broj ostvarenih sati pripravnosti i potpis neposrednog rukovodioca.

Član 7.
Rukovodilac organizacione jedinice je, radi donošenja rešenja i obračuna zarade, dužan da do 5-og u mesecu za prethodni mesec nadležnoj organizacionoj jedinici dostavi overen spisak policijskih službenika sa brojem sati ostvarene pripravnosti.

Član 8.
Rukovodilac nadležne organizacione jedinice dužan je da do 10-og u mesecu za prethodni mesec donese rešenje o ostvarenoj pripravnosti policijskog službenika.

Rešenje treba da sadrži pravni osnov za donošenje, podatke o policijskom službeniku, period u kojem je obavljana pripravnost, broj ostvarenih sati pripravnosti, pravo na uvećanje osnovne plate u skladu sa važećim propisima i pouku o pravnom leku.

Član 9.
Pripravnost se planira na takav način da svi policijski službenici budu ravnomerno planirani za obavljanje pripravnosti („cikličnim smenjivanjem“).

Član 10.
Pripravnost policijskog službenika na dan korišćenja nedeljnog odmora može se utvrditi samo u slučaju da nijedan drugi policijski službenik tog dana nije planiran da radi u smeni.

Član 11.
Policijski službenik kojem je utvrđena pripravnost za rad, rasporedom rada će biti planiran za rad u drugoj (popodnevnoj) smeni, ukoliko to ne bi ometalo redovno obavljanje poslova i zadataka. 

Član 12.
Pripravnost radnim danom može trajati najviše 16 sati, a subotom, nedeljom i praznikom 24 sata.

Član 13.
Policijski službenik koji je u pripravnosti dužan je da neposrednog rukovodioca obavesti o broju telefona na koji će biti dostupan radi pozivanja za obavljanje posla ili zadatka iz pripravnosti.

Član 14.
Policijski službenik se nakon poziva mora staviti na raspolaganje u što kraćem roku, a najduže u roku od sat vremena.

U slučaju da je za dolazak od mesta pribavališta ili boravišta do mesta rada policijskog službenika potrebno više od sat vremena, pripravnost tog policijskog službenika može se utvrditi samo u slučaju da nije raspoloživ drugi policijski službenik kojem je za dolazak od mesta pribavališta ili boravišta do mesta rada potrebno manje do sat vremena.

Član 15.
Neposredni rukovodilac ili lice ovlašćeno za poziv su dužni da policijskom službeniku kojeg iz pripravnosti pozivaju na obavljanje posla ili zadatka obezbede prevoz, u suprotnom policijski službenik ima pravo na naknadu troškova prevoza od mesta stanovanja do mesta obavljanja prekovremenog rada i obratno.

Član 16.
Rad policijskog službenika koji je iz pripravnosti pozvan da obavi određeni posao ili zadatak računa se kao prekovremeni rad.

Član 17.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.


Ovaj predlog smo uredno poslali i javno obelodanili 22.11.2016. godine! (Predlog pravilnika o pripravnostipolicijskih službenika)

Da su barem umeli da prepišu…

A ovde možete da pogledate i akt koji je zvanično usvojen:

pravilnik pripravnost1

pravilnik pripravnost2

Zaista, teško je a ne upitati se još jednom – za šta pojedini ljudi u MUP primaju platu? Ali,barem se više ne pitamo zašto su predloge pravilnika krili od nas! (Pisali smo i o tome: Predlozi pravilnika kao državna tajna!?) Sada nam je jasno, ipak znaju za stid! Ovo ne predstavlja pravilnik već puke komentare Zakona.

Ministre, nija kasno da povučete ovaj pravilnik, priznate da su vas prevarili i ozvaničite predlog koji je izradio SSP.

Služba za informisanje SSP

Kod načelnika Policijske uprave Požarevac

Požarevac, 28.02.2017. godine, – Delegacija Sindikata srpske policije održala je radni sastanak u Policijskoj upravi Požarevac sa načelnikom uprave gospodinom Srđanom Lazić i zamenikom načelnika uprave gospodinom Sašom Milenkovićem. Ispred SSP učešće su uzeli zamenik predsednika sindikata Mile Lazarević i predsednik našeg Regionalnog centra u Požarevcu Jovica Savić.

Ovo je bio prvi sastanak našeg sindikata sa novim načelnikom uprave, gospodinom Lazićem, pa je, pored oficijelnog dela u kojem smo razgovarali o radnim pravima zaposlenih i problemima koji se dešavaju u praksi, sastanak protekao u nešto ležernijoj atmosferi gde su razmotrene mogućnosti saradnje policijske uprave i SSP po pitanju unapređenja rada same službe ali i načinima učešća policije u široj društvenoj zajednici i podizanju ugleda ministarstva.

Prva tema je bio način vođenja evidencija radnih sati zaposlenima upućenim na poseban zadatak, u združene snage na obezbeđenju državne granice. Naime, prvobitne nedoumice su otklonjene i radnicima se naknadno upisuje realno provedeno vreme na radu, ali ni to nije u potpunosti pravedno niti u skladu sa mišljenjem ministarstva za rad niti stavom Direkcije policije. Načelniku Laziću je predočeno da je jedino ispravan način obračuna radnih sati onaj gde se svakom zaposlenom obračunava najmanje 8 radnih sati dnevno, te da nije pravedno čoveku na terenu, sa ograničenim kretanjem i zabranom napuštanja objekata u rasporedu voditi nedeljni odmor. Jer, zaista, kakav je to odmor sa ograničenom slobodom kretanja u otežanim uslovima boravka? Načelnik nije bio upoznat sa mišljenjem Ministarstva rada niti sa stavom Direkcije policije, ali je preuzeo obavezu kosultacije sa nadređenima i izneo svoj lični stav, da on svakako neće imati ništa protiv takvog obračuna, naprotiv. Usaglasili smo se i da će to izazvati određene probleme u funkcionisanju policijskih stanica, ali da se taj „višak“ radnih sati, koji se neminovno pojavljuje, ne mora po svaku cenu „popeglati“ u tekućem mesecu, već u nekom razumnom roku. Uostalom propisi dozvoljavaju rok od 6 meseci za preraspodelu radnog vremena.

Razgovarali smo i na temu određivanja pripravnosti pojedinim kategorijama zaposlenih u nekim policijskim službenicima. Prema našim informacijama dolazilo je do izvesnih propusta u samoj proceduri gde nisu izdavani pojedinačni nalozi za pripravnost već su na oglasnim tablama isticani zbirni spiskovi zaposlenih kojima se određuje ta obaveza pa se dešavalo da pojedinci ostanu bez te naknade. Načelnik Lazić je izneo tvrdnju, kojoj mi nemamo razgloga da ne verujemo, kako se svim zaposlenima u statusu pripravnosti, zakonom predviđena, naknada obračunava i isplaćuje, te da to ne sme predstavljati problem jer zaposleni imaju pravo na uvećanje zarade, a i radi se o maloj novčanoj naknadi. Ukoliko se ipak pojavi neki propust, nema razloga da isti ne bude ispravljen u najkraćem roku!

Predsednik SSP RC Požarevac Jovica Savić upoznao je načelnike sa namerama SG Petrovac na Mlavi da i ove godine organizuje tradicionalni memorijalni turnir u malom fudbalu „Kup mlavskih heroja“ u čast kolega iz tog kraja, tragično nastradalih tokom rata 1999. godine. Iskoristio je priliku i da načelnike pozove kao goste tog turnira, ali i na predstojeću „Policijadu 2017“ koja će u organizaciji sindikata biti održana sredinom juna na Zlatiboru. Načelnik Lazić je izjavio da pozdravlja i podržava organizacije svih sportskih manifestacija i druženja kolega, a posebno kada je u pitanju održavanje sećanja na nastradale kolege.

Gospodin Lazić je najavio da rukovodstvo PU Požarevac planira izvesne aktivnosti za Dan policije u tom gradu, a u cilju promocije ministarstva i policije u javnosti i među građanima. Upitao nas je da li može da očekuje podršku ili aktivno učešće Sindikata srpske policije na realizaciji zamišljenih aktivnosti, što smo sa zadovoljstvo prihvatili i obećali svaku moguću pomoć sindikata, jer nama je, pored unapređenja radnih prava zaposlenih, jedan od prevashodnih ciljeva svakako i podizanje ugleda službe u javnosti i povratak poverenja građana u policiju.

Služba za informisanje SSP