Први меморијални турнир „Дарко Додић“
Служба за информисање ССП
Милан Стаменковић
Служба за информисање ССП
Милан Стаменковић
Поштовани активисти и чланови ССП,
Сведоци смо да последњих дана у готово свим Полицијским управама влада потпуна конфузија и неверица узрокована расподелом Решења о распоређивању у складу са дуго очекиваном систематизацијом радних места.
Обзиром да су нова решења многима од нас непознаница, нарочито у погледу „неразумних“ коефицијената, Синдикат српске полиције као озбиљна организација која се превасходно бави заштитом ваших радних права,жели да вам подробније приближи и објасни сву ову проблематику.
Влада Р.Србије је усвојила Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству унутрашњих послова Р.Србије Инт.01 број 4685/18-13 од 13.06.2018 године и Инт.01 број 7777/18-5 од 30.07.2018 и Инт.01 број 11543/18-5 од 15.11.2018 године и Уредбу о платама полицијских службеника (Сл.гласник Р.Србије бр.91/2018) и Уредбе о каријерном развоју полицијских службеника (Сл.гласник Р.Србије бр.42/2018 и 91/2018).
На основу ових правних аката а у складу са Законом о полицији ((Сл.гласник Р.Србије бр.6/2016,24/2018 и 87/2018) Министарство унутрашњих послова Р.Србије је започело поступак распоређивања полицијских службеника .
У односу на раније систематизације новина у новој систематизацији односи се на усклађивање радних места сходно номинклатури и опису радних места сврстаних у јединствен каталог радних места ,са циљем да се постигне уједначеност плата, статуса, бенефиција и принадлежности по истим или сличним пословима или радним местима.
Ово значи да је тенденција Министарства да уведе ред у систем плата и усклади их са реалним потребама по принципу да ЈЕДНАК РАД БУДЕ ЈЕДНАКО ПЛАЋЕН.
Уредбом о платама полицијских службеника дефинисана су и ближе одређена радна места,чинови и укупни коефицијенти за обрачун зараде.
Укупни коефицијенти се састоје од:
Овим коефицијентом се ближе разврставају сва радна места у Министарству у оквиру платних група којих има 13 . Платни разреди су описима послова опредељене целине које исказују положај радног места унутар платне групе.
ПЛАТНИ РАЗРЕДИ | |||||||||||||
ПЛАТНЕ ГРУПЕ | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | |
XIII | 4.467 | 4.824 | 5.003 | 5.092 | 5.628 | ||||||||
XII | 3.305 | 3.395 | 3.573 | 4.645 | |||||||||
XI | 2.769 | 2.859 | 2.948 | 3.037 | 3.127 | 3.216 | 3.305 | ||||||
X | 2.323 | 2.412 | 2.501 | 2.591 | 2.680 | 2.769 | 2.859 | ||||||
IX | 1.497 | 1.568 | 1.710 | 1.876 | 1.924 | 2.055 | 2.144 | 2.233 | 2.323 | 2.412 | |||
1.639 | 1.965 | ||||||||||||
VIII | 2.024 | 2.078 | 2.099 | 2.115 | 2.129 | 2.135 | |||||||
2.025 | 2.079 | 2.100 | 2.132 | ||||||||||
2.101 | |||||||||||||
VII | 1.865 | 1.868 | 1.872 | 1.886 | 1.922 | 1.937 | 1.939 | 1.940 | 1.973 | 1.980 | |||
1.867 | 1.870 | 1.885 | 1.921 | 1.923 | 1.971 | 1.977 | 1.983 | ||||||
VI | 1.606 | 1.656 | 1.708 | 1.710 | 1.712 | 1.715 | 1.746 | 1.761 | 1.762 | 1.765 | 1.777 | ||
1.657 | 1.711 | 1.714 | 1.726 | 1.763 | 1.766 | 1.830 | |||||||
1.659 | |||||||||||||
V | 1.471 | 1.516 | 1.526 | 1.527 | 1.529 | 1.543 | 1.568 | 1.578 | 1.581 | 1.598 | |||
1.473 | 1.519 | 1.530 | 1.544 | 1.576 | 1.580 | 1.595 | 1.599 | ||||||
1.547 | 1.596 | 1.605 | |||||||||||
IV | 1.261 | 1.313 | 1.318 | 1.359 | 1.366 | 1.369 | 1.371 | 1.373 | 1.404 | 1.424 | 1.464 | 1.494 | |
1.315 | 1.342 | 1.362 | 1.367 | 1.370 | 1.392 | 1.411 | 1.442 | 1.466 | 1.497 | ||||
1.316 | 1.357 | 1.421 | 1.448 | ||||||||||
III | 1.079 | 1.100 | 1.131 | 1.134 | 1.148 | 1.151 | 1.162 | 1.180 | 1.202 | ||||
1.080 | 1.111 | 1.132 | 1.135 | 1.149 | 1.152 | 1.166 | 1.183 | ||||||
1.081 | 1.146 | 1.185 | |||||||||||
II | 0.866 | 0.919 | 0.921 | 0.974 | 0.977 | 0.981 | 1.009 | 1.043 | 1.061 | ||||
0.923 | 0.975 | 0.978 | 1.010 | ||||||||||
0.979 | |||||||||||||
I | 0.657 | 0.660 | 0.709 | 0.711 | 0.762 | 0.817 | 0.872 | ||||||
0.658 | 0.712 | 0.763 | |||||||||||
0.713 | 0.764 |
2.Додати коефицијент који се састоји од :
а)коефицијента категоризације и
б)корективног коефицијента.
а) Коефицијенат категоризације се састоји од:
Коефицијент категоризације радног места се састоји од:
Категоризација организационих јединица утврђена је актом о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству.
КОЕФИЦИЈЕНТИ КАТЕГОРИЗАЦИЈЕ ОРГАНИЗАЦИОНИХ ЈЕДИНИЦА | |||
I КАТЕГОРИЈА | I ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.600 | |
II ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.530 | ||
III ПОДКАТЕГОРИЈА ПРВЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.460 | ||
II КАТЕГОРИЈА | I ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,390 | I КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.390 |
II КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.360 | ||
III КАТЕГОРИЈА I ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.330 | ||
II ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,320 | I КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.320 | |
II КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.290 | ||
III КАТЕГОРИЈА II ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.260 | ||
III ПОДКАТЕГОРИЈА ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ – 0,250 | I КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.250 | |
II КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.220 | ||
III КАТЕГОРИЈА III ПОДКАТЕГОРИЈЕ ДРУГЕ КАТЕГОРИЈЕ | 0.190 |
Коефицијент категоризације радног места има следеће подкоефицијенте:
РЕДНИ БРОЈ | НАЗИВ ЧИНА/ЗВАЊА | КОЕФИЦИЈЕНТ |
1. | млађи водник полиције/млађи полицијски референт/млађи водник ватрогасац | 0,080 |
2. | водник полиције/полицијски референт/водник ватрогасац | 0,117 |
3. | водник 1. класе полиције/виши полицијски референт/водник 1. класе ватрогасац | 0,173 |
4. | заставник полиције/млађи полицијски сарадник/млађи заставник ватрогасац | 0,210 |
5. | заставник 1. класе полиције/полицијски сарадник/заставник ватрогасац | 0,247 |
6. | потпоручник полиције/самостални полицијски сарадник/заставник 1. класе ватрогасац | 0,395 |
7. | поручник полиције/виши полицијски сарадник/потпоручник ватрогасац | 0,345 |
8. | капетан полиције/млађи полицијски саветник/поручник ватрогасац | 0,395 |
9. | мајор полиције/полицијски саветник/капетан ватрогасац | 0,469 |
10. | потпуковник полиције/самостални полицијски саветник/мајор ватрогасац | 0,543 |
11. | пуковник полиције/виши полицијски саветник/потпуковник ватрогасац | 0,642 |
12. | генерал полиције/пуковник ватрогасац | 0,765 |
РАД У СМЕНИ | 0,145 |
РАД У ТУРНУСУ | |
РАД У СМЕНИ И ТУРНУСУ | |
НЕРЕДОВНОСТ У РАДУ | 0,038 |
прва категорија бенефицираности УСО I | 0,038 |
друга категорија бенефицираности УСО II | 0,030 |
друга категорија бенефицираности УСО III | 0,023 |
У Закону о полицији у члану 185а дефинисано је да корективни коефицијент представља нумерички еквивалент специфичности посла, односно радног места који се остварује по основу сталних услова за обављање послова или других сталних околности, као и по основу привремених услова рада или других привремених околности које се јављају на пословима одговарајућег радног места, а које нису узете у обзир при вредновању послова тог радног места, за време обављања тих послова.
Корективни коефицијент може бити:
Корективни коефицијент из става 10. тачка 2. овог члана представља увећање плате у складу са посебним законима којима се уређују организација и надлежност државних органа у сузбијању организованог криминала, тероризма, корупције и откривања ратних злочина и искључује друга увећања плате по истом основу.(Службени гласник РС, број 87/2018).
Највећа непознаница у свим Решењима је фамозна “обрачунска метода” које нема.
Ово је управо она мистерија у методологији обрачуна плата од које зависи проценат повећања и степен усклађености наших плата у односу на наредни период.
У члану 187 б се каже да је „Обрачунска метода за усклађивање метода обрачуна привременог нумеричког еквивалента, у позитивној или негативној вредности, који се додаје коефицијенту утврђене основне плате у сврху исказивања разлике између затечене основне плате и утврђене основне плате.
Обрачунска метода за усклађивање није саставни део коефицијента плате и не исказује се кроз исти, већ се њен еквивалент исказује на обрачунском листу плате.
Даље усклађивање затечене основне плате са утврђеном основном платом врши се у складу са буџетским средствима опредељеним за увећање плата у Министарству.
Обрачунска метода за усклађивање примењује се док се износ затечене основне плате не изједначи са износом утврђене основне плате у систему вредновања полицијских послова за то радно место.(Службени гласник РС, број 87/2018)“.
Тако каже Закон о полицији,тако кажу Уредба о платама полицијских службеника и Уредба о каријерном развоју полицијских службеника…да ли тако каже Правилник о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у Министарству унутрашњих послова Р.Србије нисмо у могућности да потврдимо јер је она и даље недостипна синдикатима и запосленима због степена поверљивости.
Остаје нам да 05.02.2018 године проверимо тврдње и обећања дата са највишег места у Министарству да ће бити повећања плате у распону од 3% до 17% зависно од радног места ,статуса,школске спреме и категоризације Полицијских управа.
Оно што нам остаје је обавеза да Решења о распоређивању морамо да примимо и потпишемо јер тиме потврђујемо свој радно-правни статус у Министарству унутрашњих послова.
Синдикат српске полиције овим путем апелује на све запослене да добро погледају своја Решења и упореде их са свим параметрима датим у прилогу овог обавештења.
Уколико сматрате да у вашем Решењу постоје одређене нелогичности или неправилности а желите да уложите Приговор у законском року,потребно је да се јавите вашем синдикалном представнику ради пружања адекватне правне помоћи.
Синдикат српске полиције ће као и до сада свим својим члановима а и осталим запосленима у Министарству, уколико имају проблема са решењима, пружити сву потребну правну помоћ у најкраћем року.
Оно што је потребно да знате је чињеница да се приговор на решење подноси индивидуално преко писарнице ваше Полицијске управе на адресу Жалбене комисије Владе Републике Србије у року од 8 дана од дана пријема Решења.
Ми ће мо као и до сада помно пратири сва дешавања и адекватно и правовремено реаговати на иста.
ВАШ ССП
Синдикат српске полиције у сусрет новогодишњим и божићним празницима, као друштвено одговорна организација, упозорава јавност на опасност која наше малишане вреба од разних пиротехничких средстава! Апелујемо на родитеље да појачају надзор над својом децом како би на време спречили нежељене и врло озбиљне последице које пиротехничка средства могу да изазову.
Министарство унутрашњих послова ће предузети, сигурни смо, све мере, у складу са законом, у циљу спречавања неовлашћене продаје пиротехничких средстава, како би се на најмању могућу меру свели шансе да ова средства дођу у посед деце. Али за успех у тој борби и спречавање неовлашћене продаје пиротехнике неопходна је помоћ читавог друштва, односно свест свих грађана о размерама опасности које имају пиротехничка средства.
Подсећања ради, продаја пиротехничких средстава је дозвољена само овлашћеним продавницама уз сертификат о безбедности . Законом о јавном реду и миру, чланом 17. дефинисан је прекршај који гласи: „Ко паљењем пиротехничких производа нарушава јавни ред и мир или угрожава сигурност грађана – казниће се новачном казном од 10.000 до 50.000 динара или радом у јавном интересу од 40 до 120 часова.“ Док у ставу 3. је предвиђен квалификовани облик који гласи: „ Ко прекршај изврши у групи од три или више лица – казниће се казном затвора од 30 до 60 дана“.
Служба за информисање
Бобан Ђорђић
Ужице, 18.12.2018. године – Председник Синдиката српске полиције Лазар Ранитовић упутио је допис министру унутрашњих послова, господину др Небојши Стефановићу, у коме предлаже и наводи законске основе да у поступку пререгистрације и набавку оружја, здравствену способност полицијски службеници доказују Извештајем о извршеном периодичном здравственом прегледу у МУП-у.
Допис можете прочитати у целости:
Служба за информисање ССП
Зоран Стојчић
Београд, 11.12.2018 – У Палати Србија одржан је дванаести овогодишњи месечни радни састанак представника Синдиката српске полиције и Радне групе за сарадњу са синдикатима у МУП-у. Састанком је, у одсуству државног секретара Дијане Хркаловић, председављао помоћник директора полиције Слободан Малешић. Делегацију ССП-а чинили су председник Лазар Ранитовић и чланови ГО ССП Падори Ненад, Дејановић Славиша и Симић Саша.
Теме о којима смо разговарали :
Припадници ОЖ Ниш ангажовани на спречавању илегалних миграција на нечијем наређењу нон-стоп носе заштитне панцире са металним плочама. Они у овом случају обављају идентичне послове као полицијски службеници и под истим теренским условима. Напомињемо да овде није у питању рад у КЗБ, као специфичном Сектору. Предлажемо да се изврши процена неопходности ношења заштитног панцира у раду на спречавању илегалних миграција.
– Одговарајући на ово питање представник Радне групе је пренео изричит став Команде Жандармерије да заштитни прслуци морају да се носе у свим активностима и ангажовањима припадника жандармерије у КЗБ као и у ангажовању на спречавању илегалних миграција. Ова мера није продукт нечијег хира и самовоље већ средство за унапређење заштите живота свих ангажованих припадника.
На стражарском месту број 3, припадник ОЖ који ради на обезбеђењу изложен је временским неприликама јер нема објекат, а ни надстрешницу где би могао да се склони и мало загреје. Педесет метара од њега налазе се колеге у кућици са грејањем. Захтевамо да се у складу са Законом о заштити и безбедности на раду, раднику на обезбеђењу објекта обезбеди минимални услови за рад, односно омогући коришћење кућице за грејањем.
На бази Козјак у Прешеву постоји издвојено стражарско место у коме бораве више полицијских службеника. Услови су боравак и рад овде су веома лоши. Објекат прокишњава, појављују се глодари и на том месту постоји могућност поновног удара грома. Претходни пут удар грома је спржио телефонске линије које до дана данашњег нису поправљене. О свему овоме обавештена је Команда из ОЖ, међутим ништа нису предузели. И у овом случају угрожена је безбедност и здравље на раду.
– Одговор на ова питања дао је заменик начелника сектора за Материјално-финансијске послове Драго Бјелица који каже да се паралелно са превентивном санацијом објекта у с. Цакановцу такође ради и на санацији овог објекта у виду застакљивања и санацији надстрешнице од прокишњавања.До тренутка писања овог извештаја да стране наших активиста и чланова који су ангажовани у овом објекту добили смо информацију да је стручни тим већ предузео одрђене радње и послове на наведеним објектима.
ОСИГУРАЊЕ ПОЛИЦИЈСКИХ СЛУЖБЕНИКА – На прошлом састанку поставили смо питање везано за осигурање полицијских службеника који раде у заједничким патролама са полицијским службеницима из суседних земаља ван акције „Фронтекс“. Обећано је да ће за пар дана овај пропуст надлежних бити отклоњен и да ћемо бити обавештени о томе, али одговор нисмо добили.
– Иако је ово била тема и на предходном састанку са Радном групом,из разлога пружања опречних информација у вези са постојањем или не-постојањем осигурања полицијских службеника укључених у мешовите патроле, нажалост ни овога пута нисмо добили конкретан одговор. Представници Министарства су покушали да нас убеде у причу да су сви полицијски службеници, који раде у заједничким патролама са полицијским службеницима из суседних земаља ван акције „Фронтекс“.осигурани у складу са Законом и да је њихово осигурање валидно и у земљама у окружењу. На конкретно питање,да ли полицијски службеник има право на здравствену заштиту у суседним земљама у случају изненадних здравствених проблема, представник Минисатства је био категоричан у ставу да је билатералним споразумом између две државе договорено да ангажована лица имају овај вид заштите на територији земаља где су ангажовани. Иако нам нису пружили никакав материјални доказ за наведене тврдње, остаје нам да се надамо да су ове тврдње истините.
Остала питања:
2. Систематизација.
– Што се тиче питања у вези са систематизацијом и спекулацијама око поновног одлагања исте,добили смо гаранције да ће Систематизација.почети са применом од 01.01. 2019 године. Сва решења су обрађена и у фази штампе и биће дистрибуирана у најкраћем року.
Председник ССП Лазар Ранитовић је замолио представнике Министарства да пренесу молбу министру полиције господину др Небојши Стефановићу да се агонија са систематизацијом што пре оконча јер је вишемесечно одлагање примене систематизације допринело великом погоршању ионако нарушених међуљудских односа у Министарству.
Разне спекулације, разне приче око именовања и постављења постале су погодно тло за разне злоупотребе, махинације,и поремећаје у комуникацијама између колега што у великој мери утиче на целокупну безбедност.
Служба за информисање ССП
Крагујевац, 06.12.2018.године – Тренутно важећи Посебан колективни уговор за полицијске службенике истиче 07.03.2019. године. Ускоро можемо очекивати почетак преговора израде новог ПКУ послодавца са репрезентативним синдикатима. С тим у вези, а како би створили повољније услове у правима и обавезама полицијских службеника, делегати Скупштине Синдиката српске полиције на редовној седници усвојили су Декларацију о заштити права на колективно преговарање.
Усвојеном Декларацијом, Главни одбор Синдиката српске полиције ће најкасније до 31.12.2018. године покренути иницијативу за израду предлога Посебног колективног уговора за полицијске службенике и он ће бити презентован чланству ССП и свим запосленима у Министарству, организујући јавне расправе и трибине, а све у циљу потпуне информисаности и унапређењу преговарачке свести.
Такође, Главни одбор Синдиката српске полиције предузеће све неопходне мере и радње како би овај синдикат био укључен у радна тела која ће се бавити израдом новог ПКУ.
ОСНОВНИ ЗАХТЕВИ СИНДИКАТА СРПСКЕ ПОЛИЦИЈЕ, КОЈИ МОРАЈУ БИТИ ИМПЛЕМЕНТИРАНИ У ПКУ ЗА ПОЛИЦИЈСКЕ СЛУЖБЕНИКЕ СУ :
– већа цена ноћног рада,
– већа цена рада за дане државног и верског празника,
– додатно плаћен рад недељом;
– већа дневница за ангажовање Интервентних јединица полиције (ИЈП), једнако плаћену са дневницом припадника Војске Р. Србије;
– већи износ новогодишње поклон-честитке за децу запослених;
–један слободан викенд у току месеца;
– коришћење дела годишњег одмора у време дечијих распуста;
– плаћено одсуство у случају употребе средстава принуде;
Више о свему овоме ,можете прочитати у Декларацији о заштити права на колективно преговарање:
Служба за информисање ССП
У фаза припрема налази се Посебан колективни уговор за полицијске службенике. Тренутно важећи, који је уз сагласност репрезентативног синдиката, продужен годину дана, истиче 7. марта 2019. године. Већ смо неколико пута показали и доказали штетне одредбе тренутно важећег колективног уговора, а то се и временом рефлектовало на полицијске службенике кроз немогућност послодавца и руководиоца ОЈ да поступају у складу са тим . Овог пута не смемо дозволити да овакав, или чак још гори буде разматран, а не дај Боже и потписан. Наравно, за очекивати је да ће и овог пута онај исти репрезентативни синдикат ставити свој потпис, без обзира какав ће предлог ПКУ бити на столу. За очекивати је да ће се послодавац потрудити да кроз ПКУ спроведе мере штедње, али и поједине принадлежности које није могао испоштовати. А као по устаљеном обичају „они“ ће већ некако снаћи.
Синдикат српске полиције као одговорна организација сматра да полицијски службеници заслужују много више права него што је предвиђено постојећим ПКУ. Када упоредимо са другим колективним уговорима, закључујемо да полицијски службеници морају имати:
Све ово или један већи део можемо остварити, ако сви заједно пошаљемо јасну поруку репрезентативним синдикатима и представнику послодавца – И МИ СЕ ПИТАМО!
У наредном периоду, Синдикат српске полиције у више градова одржаће презентације предлога ПКУ за полицијске службенике састављен у заједничкој сарадњи са полицијским синдикатима у окружењу, са додатком одређених одредби из ПКУ из државних органа и јавних предузећа у Србији.
Ово неће бити наш коначан предлог ПКУ за полицијске службенике. На овим презентацијама чућемо ваше мишљење, прихватити предлоге и сугестије, извршити корекције и као такав биће достављен репрезентативним синдикатима и послодавцу на разматрање. На овај начин, само заједно можемо извршити притисак и изборити се за оно што заиста нама и припада.
Председник Синдиката српске полиције
Лазар Ранитовић
ИВАЊИЦА 02.12.2018. године – У знак сећања на полицајце страдале на подручју Kосова и Метохије и у зони копнене безбедности, од 1998. до 2000. године, Синдикат српске полиције организовао је у Ивањици први меморијални турнир под називом „Хероји моравичког округа“.
Kако из организације истичу кроз дружење и спорт желели су да сачувају сећање на истакнуте хероје, али и друге који су дали живот за своју земљу.
Том приликом породицама настрадалих, Душка Ђоковића, Душка Глигорића, Александра Савића, Цветана Јованова и Радојка Миловановића плакете је уручио Дарко Оцокољић, председник Синдиката српске полиције – регионалног центра Чачак. Kао један од организатора турнира поздравио је присутне и рекао да ће организатори учинити све како би овај меморијал прерастао у традицију.
Присутнима су се обратили Лазар Ранитовић, председник синдиката српске полиције и Драшко Даријевић, начелник полицијске управе Чачак уједињени у ставу да Министарство унутрашњих послова никада неће заборавити погинуле колеге нити њихове породице, и да се овим турниром исказује поштовање херојима који су за нашу безбрижну садашњост дали своје животе.
Част да отвори први меморијални турнир имао је председник општине Ивањица, Зоран Лазовић, истакавши да су настрадали оставили неизбрисив траг, а на нама је да сачувамо успомену.
Након свечаног отварања, представници полиције, општине Ивањица и породице настрадалих упутили су се до центра града, где су положили венце на споменик настрадалима у ратовима од 1991. до 2000. године.
Турнир је одиграло шест екипа синдикалних група из Ивањице, Чачка, Ариља, Ужица, Панчева и Одред жандармерије из Kраљева.
За фер плеј екипу турнира проглашена је СГ Ивањица, најбољи играч је Иван Милутиновић из СГ Чачак, најбољи стрелац је Владан Радуловић СГ Одред жандармерије Kраљево, док је титулу најбољег голмана понео Марко Марковић из СГ Ариље.
Екипно, на четвртом месту нашла се Синдикална група Ужице, треће је освојила Синдикална груп Ариље, вицешампиони турнира су из Синдикалне групе Одред жандармерије Kраљево, док је пехар за најбољу екипу турнира подигла Синдикална група Чачак.
ИЗВОР: infoliga.rs
Служба за информисање ССП
Милан Стаменковић
У част српским борцима – полицајцима, Синдикат српске полиције организује први меморијални турнир у малом фудбалу под називом „Хероји моравичког округа“.
Турнир ће се одржати у Ивањици у недељу 2. децембра 2018. године од 9,00 часова у спортској хали О.Ш. „Кирило Савић“ у Црњеву. Циљ турнира је очување сећања на све борце моравичког округа који су дали своје животе борећи се за нашу слободу. За све заинтересоване посетиоце улаз на меморијални турнир је слободан.
У маломе парку у Ивањици делегација Синдиката српске полиције на челу са председником Лазаром Ранитовићем и домаћином турнира, генералним секретаром Дарком Оцокољићем положиће венце на спомен обележје свим страдалим полицајцима.
Београд, 14.11.2018 – У Палати Србија одржан је десети овогодишњи месечни радни састанак представника Синдиката српске полиције и Радне групе за сарадњу са синдикатима у МУП-у. Састанком је, у одсуству државног секретара Дијане Хркаловић, председављао помоћник директора полиције Слободан Малешић. Делегацију ССП-а чинили су председник Лазар Ранитовић, генерални секретар Дарко Оцокољић, чланови ГО ССП Небојша Ристић, Зоран Стојчић и Ненад Падори.
Разговарало се о следећим темама:
Поново се дешава иста ситуација као на претходним састанцима – Дирекција полиција и у овом случају добија одговор да је након извршених провера утврђено да све ОЈ у оквиру ПУ за град Београд поступају у складу са Упутством о вођењу станичних евиденција. Какве су провере биле, да ли је уопште и било икаквих контрола или је извештај из ПУ за град Београд сачињен на основу „добре речи“ руководиоца тих ОЈ, видећемо у наредном периоду. Синдикат српске полиције је Дирекцији полицији доставио доказе који потврђују наше наводе, али и неистине изнете у Извештају ПУ за град Београд, па ће у наредним данима бити предузете мере на отклањању пропуста.
На ова питања одговор је дао господин Зоран Николић из УГП. Пракса је да полицијски службеници пре одласка на службена путовања, својим новцем купују полису осигурања. Након повратка са службеног путовања, уз Налог подносе захтев за рефундацију, на основу којег МУП у кратком временском периоду исплаћује повраћај новца на рачун. Уколико, пак, запослени нема новца за куповину осигурања, може на благајни МУП-а подићи аконтацију по овом основу.
Поставили смо питања око осигурања полицијских службеника који су ангажовани у заједничким патролама и свакодневно прелазе државну границу, ван акције „Фронтекс“ и на састанку је донет закључак да УГП није детаљно уредила ову материју, већ ће у наредном периоду спровести одређене активности како би овакве ствари биле детаљније регулисане.
Поводом другог питања око обрачуна зараде, господин Николић дао је одговор да сви запослени МУП-у, који су послати на службено путовање ван граница наше земље, у складу са Законом о раду остварују сва права и обавезе предвиђене правним прописима Републике Србије. Нисмо се сложили са изнетим, и навели смо неколико примера непоштовања законски одредби. Најсвежији пример су и два полицијска службеника из РЦ према Р. Хрватској, којима није обрачунат ноћни рад на службеном путовању ван земље. Добили смо обећање да ће УГП извршити провере, а уколико буду тачне, грешка ће бити исправљена.
Представници Радне групе нису дали одговор који може негирати постојање законског основа на исплату теренског додатка. И ова материја није детаљно уређена, узимајући у обзир појединости које морају бити испуњене да би се стекло ово право. ССП је изнео предлог Правилника о ангажовању припадника ИЈП, где ће бити дефинисано право на исплату накнаде за рад у отежаним условима. Командант ИЈП господин Васиљевић похвалио је напоре, али и идеју ССП на побољшању материјалног статуса припадника ИЈП и дао обећање да ће наши предлози приликом ангажовања припадника ИЈП на обезбеђењу утакмица високог ризика, нарушавања ЈРМ-а, обукама и сл. бити разматрани.
Представници Дирекције полиције дали су одговор да овакав начин ангажовња није противзаконит, искључиво зависи од безбедносне процене руководиоца на терену и да ће они сносити одговорност уколико дође до пропуста. Додали су и да грешака има и оне ће бити исправљене имајући у виду период прилагођавања у примени новог Упутства ИЈП, којим су умногоме измењени услови под којима се ангажују припадници ИЈП .
Одговор је дао колега из САТИТ који је рекао да на основу захтева Сектора и Управа у МУП-у врше надоградњу апликације, што је и у случају двоструког окретања личних карата. Сложио се са тврдњом ССП да је програм спор, да има грешака и већ су предузете радње на ажурирању апликације СЗПЛИВ, где су прихваћени предлози ССП. Предлози ССП су претежно интерне и безбедносне природе, тако да у извештају неће бити објављени.
Систематизација ступа на снагу почетком децембра месеца, као што је било и речено на претходним састанцима. У зависноти од категоризације полицијских управа, повећање плата биће: за полицијске службенике 8% и 9%, припадницима Жандармерије 3%, док ће државни службеници имати повећање у просеку од 3000-4000 динара. Укратко, Одлуке Владе Р. Србије неће умногоме утицати на повећање плате и најављену систематизацију.
Уредбом о вођењу дисциплинског поступка није предвиђено повећање коефицијента плате, нити посебно награђивање дисциплинских старешина, без обзира на број њихових активности у поступцима. Међутим, простора има за редовно награђивање, један од критеријума може бити и број дисциплинских поступака, што је остављено руководиоцима ОЈ да одлуче.
Уколико се испостави да рад дисциплинских старешина, али и иницијатора ДП константно доводи до стварање трошкова МУП-у, а то ће Дирекција полиције у сарадњи са Сектором за аналитику пратити, наравно да ће бити предузете мере и радње према њима, добили смо одговор из Дирекције полиције. Притом је договорено да Синдикат српске полиције доставља Дирекцији полиције информације о таквим случајевима, уколико постоје.
Служба за информисање ССП
Зоран Стојчић