Skip to main content

Godina: 2018.

Prvi memorijalni turnir „Darko Dodić“

26.12.2018. godine u organizaciji Sindikata srpske policije održan je prvi Memorijalni turnir u malom fudbalu „Darko Dodić“ u Žablju, u znak sećanja na tragično nastradalog kolegu Darka Dodića koji je život tragično izgubio 01.01.2018. godine. Prilikom otvaranja turnira prisutnima su se obratili predsednik SG Žabalj, Vučić Sandri, generalni sekretar SSP Ocokoljić Darko, predsednik Mesne zajednice Žabalj Boris Straživuk i načelnik Policijske stanice Žabalj, Saša Barjaktarović koji je i otvorio turnir.
Na turniru je učestvovalo 9 ekipa i to: PS Žabalj, SG Srbobran, PI Klisa, RC Čačak, PS Beočin, SG Lazarevac, RC Pančevo, ekipa „Drugovi“ i ekipa „Rodbina i prijatelji“.
Treće mesto na turniru je zauzela ekipa RC Čačak, drugo mesto ekipa RC Pančevo, prvo mesto je osvojila ekipa PI Klisa. Titulu fer plej osvojila je ekipa PS Žabalj. Najbolji igrač turnira je Dodić Andrija, najbolji strelac Sekulić Miodrag, najbolji golman Pećanac Dragan.

Služba za informisanje SSP
Milan Stamenković

Novi koficijenti, nova sistematizacija…

Poštovani aktivisti i članovi SSP,

Svedoci smo da poslednjih dana u gotovo svim Policijskim upravama vlada potpuna konfuzija i neverica uzrokovana raspodelom Rešenja o raspoređivanju u skladu sa dugo očekivanom sistematizacijom radnih mesta.

Obzirom da su nova rešenja mnogima od nas nepoznanica, naročito u pogledu „nerazumnih“ koeficijenata, Sindikat srpske policije kao ozbiljna organizacija koja se  prevashodno bavi zaštitom vaših radnih prava,želi da vam podrobnije približi i objasni svu ovu problematiku.

Vlada R.Srbije je usvojila Pravilnik o unutrašnjem uređenju i  sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu unutrašnjih poslova R.Srbije Int.01 broj 4685/18-13 od 13.06.2018 godine i Int.01 broj 7777/18-5 od 30.07.2018 i Int.01 broj 11543/18-5 od 15.11.2018 godine i Uredbu o platama policijskih službenika (Sl.glasnik R.Srbije br.91/2018) i Uredbe o karijernom razvoju policijskih službenika (Sl.glasnik R.Srbije br.42/2018 i 91/2018).

Na osnovu ovih pravnih akata a u skladu sa Zakonom o policiji ((Sl.glasnik R.Srbije br.6/2016,24/2018 i 87/2018) Ministarstvo unutrašnjih poslova R.Srbije je započelo postupak raspoređivanja  policijskih službenika .

U odnosu na ranije sistematizacije novina u novoj sistematizaciji odnosi se na usklađivanje radnih mesta shodno nominklaturi i opisu radnih mesta svrstanih u jedinstven katalog radnih mesta ,sa ciljem da se postigne ujednačenost plata, statusa, beneficija i prinadležnosti po istim ili sličnim poslovima ili radnim mestima.

Ovo znači da je tendencija Ministarstva da uvede red u sistem plata i uskladi ih sa realnim potrebama  po principu da JEDNAK RAD BUDE JEDNAKO PLAĆEN.

Uredbom o platama policijskih službenika definisana su i bliže određena radna  mesta,činovi  i ukupni koeficijenti  za  obračun zarade.

Ukupni koeficijenti se sastoje od:

  1. Osnovni koeficijent

Ovim koeficijentom se bliže razvrstavaju sva radna mesta  u Ministarstvu u okviru platnih grupa kojih ima 13 . Platni razredi su opisima poslova opredeljene celine koje iskazuju položaj radnog mesta unutar platne grupe.

  PLATNI RAZREDI
PLATNE      GRUPE   I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII
XIII 4.467 4.824 5.003 5.092 5.628              
XII 3.305 3.395 3.573 4.645                
XI 2.769 2.859 2.948 3.037 3.127 3.216 3.305          
X 2.323 2.412 2.501 2.591 2.680 2.769 2.859          
IX 1.497 1.568 1.710 1.876 1.924 2.055 2.144 2.233 2.323 2.412    
  1.639     1.965              
VIII 2.024 2.078 2.099 2.115 2.129 2.135            
2.025 2.079 2.100   2.132              
    2.101                  
VII 1.865 1.868 1.872 1.886 1.922 1.937 1.939 1.940 1.973 1.980    
1.867 1.870 1.885 1.921 1.923     1.971 1.977 1.983    
VI 1.606 1.656 1.708 1.710 1.712 1.715 1.746 1.761 1.762 1.765 1.777  
  1.657   1.711 1.714 1.726     1.763 1.766 1.830  
  1.659                    
V 1.471 1.516 1.526 1.527 1.529 1.543 1.568 1.578 1.581 1.598    
1.473 1.519     1.530 1.544 1.576 1.580 1.595 1.599    
          1.547     1.596 1.605    
IV 1.261 1.313 1.318 1.359 1.366 1.369 1.371 1.373 1.404 1.424 1.464 1.494
  1.315 1.342 1.362 1.367 1.370   1.392 1.411 1.442 1.466 1.497
  1.316 1.357           1.421 1.448    
III 1.079 1.100 1.131 1.134 1.148 1.151 1.162 1.180 1.202      
1.080 1.111 1.132 1.135 1.149 1.152 1.166 1.183        
1.081     1.146       1.185        
II 0.866 0.919 0.921 0.974 0.977 0.981 1.009 1.043 1.061      
    0.923 0.975 0.978   1.010          
        0.979              
I 0.657 0.660 0.709 0.711 0.762 0.817 0.872          
0.658     0.712 0.763              
      0.713 0.764              

2.Dodati koeficijent koji se sastoji od :

a)koeficijenta kategorizacije i

b)korektivnog koeficijenta.

 a) Koeficijenat kategorizacije se sastoji od:

  • koeficijenta kategorizacije organizacione jedinice i
  • koeficijenta kategorizacije radnog mesta.

Koeficijent kategorizacije radnog mesta se sastoji od:

  • Podkoeficijent čina/zvanja
  • Podkoeficijent organizacije radnog vremena i
  • Podkoeficijent kategorije benificije

Kategorizacija organizacionih jedinica utvrđena je aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu.

KOEFICIJENTI KATEGORIZACIJE ORGANIZACIONIH JEDINICA
I KATEGORIJA I PODKATEGORIJA PRVE KATEGORIJE 0.600
II PODKATEGORIJA PRVE KATEGORIJE 0.530
III PODKATEGORIJA PRVE KATEGORIJE 0.460
II KATEGORIJA I PODKATEGORIJA DRUGE KATEGORIJE – 0,390 I KATEGORIJA I PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.390
II KATEGORIJA I PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.360
III KATEGORIJA I PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.330
II PODKATEGORIJA DRUGE KATEGORIJE – 0,320 I KATEGORIJA II PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.320
II KATEGORIJA II PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.290
III KATEGORIJA II PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.260
III PODKATEGORIJA DRUGE KATEGORIJE – 0,250 I KATEGORIJA III PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.250
II KATEGORIJA III PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.220
III KATEGORIJA III PODKATEGORIJE DRUGE KATEGORIJE 0.190

Koeficijent kategorizacije radnog mesta ima sledeće podkoeficijente:

  1. podkoeficijent čina/zvanja;
REDNI BROJ NAZIV ČINA/ZVANJA KOEFICIJENT
1. mlađi vodnik policije/mlađi policijski referent/mlađi vodnik vatrogasac 0,080
2. vodnik policije/policijski referent/vodnik vatrogasac 0,117
3. vodnik 1. klase policije/viši policijski referent/vodnik 1. klase vatrogasac 0,173
4. zastavnik policije/mlađi policijski saradnik/mlađi zastavnik vatrogasac 0,210
5. zastavnik 1. klase policije/policijski saradnik/zastavnik vatrogasac 0,247
6. potporučnik policije/samostalni policijski saradnik/zastavnik 1. klase vatrogasac 0,395
7. poručnik policije/viši policijski saradnik/potporučnik vatrogasac 0,345
8. kapetan policije/mlađi policijski savetnik/poručnik vatrogasac 0,395
9. major policije/policijski savetnik/kapetan vatrogasac 0,469
10. potpukovnik policije/samostalni policijski savetnik/major vatrogasac 0,543
11. pukovnik policije/viši policijski savetnik/potpukovnik vatrogasac 0,642
12. general policije/pukovnik vatrogasac 0,765
  1. podkoeficijent organizacije radnog vremena;
RAD U SMENI 0,145
RAD U TURNUSU
RAD U SMENI I TURNUSU
NEREDOVNOST U RADU 0,038
  1. podkoeficijent beneficije;
prva kategorija beneficiranosti USO I 0,038
druga kategorija beneficiranosti USO II 0,030
druga kategorija beneficiranosti USO III 0,023

U Zakonu o policiji  u članu 185a definisano je da korektivni koeficijent predstavlja  numerički ekvivalent specifičnosti posla, odnosno radnog mesta koji se ostvaruje po osnovu stalnih uslova za obavljanje poslova ili drugih stalnih okolnosti, kao i po osnovu privremenih uslova rada ili drugih privremenih okolnosti koje se javljaju na poslovima odgovarajućeg radnog mesta, a koje nisu uzete u obzir pri vrednovanju poslova tog radnog mesta, za vreme obavljanja tih poslova.

Korektivni koeficijent može biti:

  1. korektivni koeficijent specifičnosti posla koji se određuje za pojedina radna mesta, na kojima se poslovi obavljaju pod stalnim ili privremenim otežanim okolnostima, a koje nisu uzete u obzir prilikom vrednovanja poslova;*
  2. korektivni koeficijent za rad na radnim mestima čiji je opis poslova suzbijanje organizovanog kriminala, terorizma, korupcije i otkrivanje ratnih zločina, u nadležnim organizacionim jedinicama kriminalističke policije;*
  3. korektivni koeficijent zbog uticaja tržišta i odliva kadrova ili zadržavanja stručnih kadrova, kao i potrebe Ministarstva za određenim strukama i obrazovnim profilima koji su neophodni za nesmetano funkcionisanje i obavljanje poslova iz nadležnosti Ministarstva. Ministarstvo će jednom godišnje vršiti preispitivanje radnih mesta na kojima se ovaj korektivni koeficijent ostvaruje.*

Korektivni koeficijent iz stava 10. tačka 2. ovog člana predstavlja uvećanje plate u skladu sa posebnim zakonima kojima se uređuju organizacija i nadležnost državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, terorizma, korupcije i otkrivanja ratnih zločina i isključuje druga uvećanja plate po istom osnovu.(Službeni glasnik RS, broj 87/2018).

Najveća nepoznanica u svim Rešenjima je famozna obračunska metoda” koje nema.

Ovo je upravo ona misterija u metodologiji obračuna plata od koje zavisi procenat povećanja i stepen usklađenosti naših  plata u odnosu na naredni period.

U članu 187 b se kaže da je „Obračunska metoda za usklađivanje metoda obračuna privremenog numeričkog ekvivalenta, u pozitivnoj ili negativnoj vrednosti, koji se dodaje koeficijentu utvrđene osnovne plate u svrhu iskazivanja razlike između zatečene osnovne plate i utvrđene osnovne plate.

Obračunska metoda za usklađivanje nije sastavni deo koeficijenta plate i ne iskazuje se kroz isti, već se njen ekvivalent iskazuje na obračunskom listu plate.

Dalje usklađivanje zatečene osnovne plate sa utvrđenom osnovnom platom vrši se u skladu sa budžetskim sredstvima opredeljenim za uvećanje plata u Ministarstvu.

Obračunska metoda za usklađivanje primenjuje se dok se iznos zatečene osnovne plate ne izjednači sa iznosom utvrđene osnovne plate u sistemu vrednovanja policijskih poslova za to radno mesto.(Službeni glasnik RS, broj 87/2018)“.

Tako kaže Zakon o policiji,tako kažu Uredba o platama policijskih službenika i Uredba o karijernom razvoju policijskih službenika…da li tako kaže Pravilnik o unutrašnjem uređenju i  sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu unutrašnjih poslova R.Srbije nismo u mogućnosti da potvrdimo jer je ona i dalje nedostipna sindikatima i zaposlenima zbog stepena poverljivosti.

Ostaje nam da 05.02.2018 godine proverimo tvrdnje i obećanja data sa najvišeg mesta u Ministarstvu da će biti povećanja plate u rasponu od 3% do 17%  zavisno od radnog mesta ,statusa,školske spreme i kategorizacije Policijskih uprava.

Ono što nam ostaje je obaveza da Rešenja o raspoređivanju moramo da primimo i potpišemo jer time potvrđujemo svoj radno-pravni status u Ministarstvu unutrašnjih poslova.

Sindikat srpske policije ovim putem apeluje na sve zaposlene da dobro pogledaju svoja Rešenja i uporede ih sa svim parametrima datim u prilogu ovog obaveštenja.

Ukoliko smatrate da u vašem Rešenju postoje određene nelogičnosti ili nepravilnosti a želite da uložite Prigovor u zakonskom roku,potrebno je da se javite vašem sindikalnom predstavniku radi pružanja adekvatne pravne pomoći.

Sindikat srpske policije će kao i do sada svim svojim članovima a i ostalim zaposlenima u Ministarstvu, ukoliko imaju problema sa rešenjima, pružiti svu potrebnu pravnu pomoć u najkraćem roku.

Ono što je potrebno da znate je činjenica da se prigovor na rešenje podnosi individualno preko pisarnice vaše Policijske uprave na adresu Žalbene komisije Vlade Republike Srbije u roku od 8 dana od dana prijema Rešenja.

Mi će mo kao i do sada pomno pratiri sva dešavanja i adekvatno i pravovremeno reagovati na ista.

VAŠ SSP

SSP apeluje STOP PETARDAMA!

Sindikat srpske policije u susret novogodišnjim i božićnim praznicima, kao društveno odgovorna organizacija, upozorava javnost na opasnost koja naše mališane vreba od raznih pirotehničkih sredstava! Apelujemo na roditelje da pojačaju nadzor nad svojom decom kako bi  na vreme sprečili neželjene i vrlo ozbiljne posledice koje pirotehnička sredstva mogu da izazovu.

Ministarstvo unutrašnjih poslova će preduzeti, sigurni smo, sve mere, u skladu sa zakonom, u cilju sprečavanja neovlašćene prodaje pirotehničkih sredstava, kako bi se na najmanju moguću meru sveli šanse da ova sredstva dođu u posed dece. Ali za uspeh u toj borbi i sprečavanje neovlašćene prodaje pirotehnike neophodna je pomoć čitavog društva, odnosno svest svih građana o razmerama opasnosti koje imaju pirotehnička sredstva.

Podsećanja radi, prodaja pirotehničkih sredstava je dozvoljena samo ovlašćenim prodavnicama uz sertifikat o bezbednosti . Zakonom o javnom redu i miru, članom 17.  definisan je prekršaj koji glasi: „Ko paljenjem pirotehničkih proizvoda narušava javni red i mir ili ugrožava sigurnost građana – kazniće se novačnom kaznom od 10.000 do 50.000 dinara ili radom u javnom interesu od 40 do 120 časova.“ Dok u stavu 3. je predviđen kvalifikovani oblik koji glasi: „ Ko prekršaj izvrši u grupi od tri ili više lica – kazniće se kaznom zatvora od 30 do 60 dana“.

 

Služba za informisanje 

Boban Đorđić

DOPIS MINISTRU UNUTRAŠNJIH POSLOVA

Užice, 18.12.2018. godine – Predsednik Sindikata srpske policije Lazar Ranitović uputio je dopis ministru unutrašnjih poslova, gospodinu dr Nebojši Stefanoviću, u kome predlaže i navodi zakonske osnove da u postupku preregistracije i nabavku oružja, zdravstvenu sposobnost policijski službenici dokazuju Izveštajem o izvršenom periodičnom zdravstvenom pregledu u MUP-u.

Dopis možete pročitati u celosti:

Služba za informisanje SSP
Zoran Stojčić

IZVEŠTAJ SA MESEČNOG SASTANKA U KABINETU MINISTRA

Beograd, 11.12.2018 – U Palati Srbija održan je dvanaesti ovogodišnji mesečni radni sastanak predstavnika Sindikata srpske policije i Radne grupe za saradnju sa sindikatima u MUP-u. Sastankom je, u odsustvu državnog sekretara Dijane Hrkalović, predsedavljao pomoćnik  direktora policije Slobodan Malešić. Delegaciju SSP-a činili su predsednik Lazar Ranitović i članovi  GO SSP Padori Nenad, Dejanović Slaviša i Simić Saša.

Teme o kojima smo razgovarali :

  1. OŽ Niš – Prilikom izvršavanja službenih zadataka, terenskog rada u patrolama, pripadnici OŽ Niš koriste staru, mnogo puta krpljenu, ishabanu digitalnu maskirnu uniformu, u kombinaciji sa crnom jaknom i SMB pancirom. Nova SMB uniforma je zadužena, međutim, niko od njih je ne sme nositi.  Ovo je još jedan od razloga koji utiče negativno na ugled službe i zbog toga zahtevamo razmatranje predloga o izdavanju naređenja i početku korišćenja SMB uniforme.
    – Problem sa uniformama je već duže vremena prisutna tema svih sastanaka u  Odredima Žandarmerije. Itekako je prepoznat problem i detektovana potreba nabavke nove uniforme za sve pripadnike Žandarmerije.Ostaje na snazi naredba da se prilikom izvršenja službenih zadataka isključivo koristi stara maskirna uniforma, jer u protivnom, ukoliko bi se paralelno koristila i nova, pripadnici odreda Žandarmerije ne bi imali uniformu za urbane uslove. Nažalost,u toku 2018. godine nije bilo prostora za opremanje dodatnom opremom, ali kako je naglasio predstavnik Ministarstva, u toku 2019. godine napravljen je plan dinamike nabavke kompleta nove uniforme za potrebe pripadnika Žandarmerije.Pripadnici OŽ Niš koji rade na terenu u Preševu, smešteni su u Cakanovcu. Uslovi smeštaja su katastrofalni imajući u vidu loše vremenske uslove. Pored toga, kontejneri prokišnjavaju  i stalno se javlja problem sa grejanjem.
    – Predstavnik Ministarstva nas je obavestio da je neposredno nakon dobijanja informacije od strane Sindikata srpske policije prepoznat navedeni probem i krenulo se sa njegovim rešavanjem, u onoj meri u kojoj nam dozvoljavaju trenutni uslovi na terenu. Pre nekoliko dana je poslata stručna ekipa na teren, kako bi utvrdila činjenično stanje i ustanovila mogućnost trenutne sanacije kvarova. Nakon sagledavanja činjeničnog stanja,angažovan je majstor koji je pokušao da sanira problem sa curenjem. Međutim, sam objekat i krovna konstrukcija su u veoma lošem stanju i objekat zahteva detaljnu rekonstrukciju, a sa tim i bolje vremenske prilike .Ono što je moglo trenutno da se uradi je saniranje prokišnjavanja što je i urađeno. Zamenik načelnika Sektora mat-fin.poslova g-din Drago Bjelica je obećao da će u toku sutrašnjeg dana 12.12.2018 godine, na lice mesta ponovo dati nalog majstorima radi sanacije, ali da je za ozbiljnije investicije potrebno imati pre svega više vremena i bolje vremenske uslove. U međuvremenu, dobili smo informaciju sa terena da je ekipa stručne službe i majstora obišla teren i nastavila sa preventivnom sanacijom objekta u s. Cakanovac. Ostaje problem sa grejanjem objekta koji u okviru postojećih kapaciteta i uslova nije moguće rešiti bez angažovanja stručnog lica obučenog za rukovanje toplotnih i grejnih uređaja, a koga nažalost nema već duže vremena među zaposlenima na području PU koja pokriva ovu oblast.

Pripadnici OŽ Niš angažovani na sprečavanju ilegalnih migracija na nečijem naređenju non-stop nose zaštitne pancire sa metalnim pločama. Oni u ovom slučaju obavljaju identične poslove kao policijski službenici i pod istim terenskim uslovima. Napominjemo da ovde nije u pitanju rad u KZB, kao specifičnom Sektoru. Predlažemo da se izvrši procena neophodnosti nošenja zaštitnog pancira u radu na sprečavanju ilegalnih migracija.
– Odgovarajući na ovo pitanje predstavnik Radne grupe je preneo izričit stav Komande Žandarmerije da zaštitni prsluci moraju da se nose u svim aktivnostima i angažovanjima pripadnika žandarmerije u KZB kao i u angažovanju na sprečavanju ilegalnih migracija. Ova mera nije produkt nečijeg hira i samovolje već sredstvo za unapređenje zaštite života svih angažovanih pripadnika.

Na stražarskom mestu broj 3, pripadnik OŽ koji radi na obezbeđenju izložen je vremenskim neprilikama jer nema objekat, a ni nadstrešnicu gde bi mogao da se skloni i malo zagreje. Pedeset metara od njega nalaze se kolege u kućici sa grejanjem. Zahtevamo da se u skladu sa Zakonom o zaštiti i bezbednosti na radu, radniku na obezbeđenju objekta obezbedi minimalni uslovi za rad, odnosno omogući korišćenje kućice za grejanjem.

Na bazi Kozjak u Preševu postoji izdvojeno stražarsko mesto u kome borave više policijskih službenika. Uslovi su boravak i rad ovde su veoma loši. Objekat prokišnjava, pojavljuju se glodari i na tom mestu postoji mogućnost ponovnog udara groma. Prethodni put udar groma je spržio telefonske linije koje do dana današnjeg nisu popravljene. O svemu ovome obaveštena je Komanda iz OŽ, međutim ništa nisu preduzeli. I u ovom slučaju ugrožena je bezbednost i zdravlje na radu.

– Odgovor na ova pitanja dao je zamenik načelnika sektora za Materijalno-finansijske poslove Drago Bjelica koji kaže da se paralelno sa preventivnom sanacijom objekta u s. Cakanovcu takođe radi i na sanaciji ovog objekta u vidu zastakljivanja i sanaciji nadstrešnice od prokišnjavanja.Do trenutka pisanja ovog izveštaja da strane naših aktivista i članova koji su angažovani u ovom objektu dobili smo informaciju da je stručni tim već preduzeo odrđene radnje i poslove na navedenim objektima.

  1. RC GP prema R. Makedoniji i RC GP prema R. BugarskojZa razliku od ostalih RC GP, policijski službenici RC GP prema R. Makedoniji i organizacionih jedinica u njegovom sastavu, nisu dobili komplet novih uniformi, već samo pojedine delove. Zbog toga nisu u mogućnosti da nose i nove oznake. Policijski službenici RC GP prema R. Bugarskoj poseduju samo jedan par uniformi, nose ih godinama, bez mogućnosti promena. Dobijene džempere su vratili i nalaze se u magacinu iz razloga neodgovarajućih brojeva, koji su izuzetno mali i retko ko ih može nositi. Pored diskriminacije u odnosu na ostale, na ovaj način krši se i naredbodavno-instruktivni akti načelnika UGP o jednobraznom izgledu policijskih službenika. Da li se radi o nečijem propustu u radu prilikom trebovanja ili podele uniformi? Kada će uniforme biti kompletirane?
    – Problem sa džemperima i nekompletnom uniformom za policijske službenike u navedenim RC GP prema Makedoniji i prema R.Bugarskoj biće rešeni u toku 2019. godine nabavkom i raspodelom kompleta nove uniforme za sve pripadnike granične policije. Procedura nabavke uniforme je u toku.
  1. Prekovremeni rad pripadnika IJPI dalje mnogi rukovodioci OJ loše tumače zakonske propise, podzakonske akte, zaboravljaju depeše i zbog toga se događaju greške prilikom obračuna prekovremenog rada. Naime, pripadnicima IJP koji rade duže od 12, odnosno 16 časova, računajući put u radno vreme, nalog za prekovremeni rad se izdaje na maksimalno od 4 časova, a ostali sati ne ulaze čak ni u preraspodelu 1:2, već se javlja višak sati u razmeri 1:1. Zahtevamo da se ka svim OJ uputi kratka instruktivna depeša – da se rad duži od 12 časova računa kao prekovremeni rad, bez obzira na broj prekovremenih sati.
    – Komandant PJP gospodin Vasiljević je bio jasan i nedvosmislen da se Zakon o policiji mora poštovati, uzimajući u obzir da se mora postupati po instrukcijama i depešama kojima je bliže regulisana ova problematika. Prekovremeni rad se mora računati svima isto a svako angažovanje od 12 do 16 sati, ali i duže mora biti adekvatno pokriveno nalogom za prekovremeni rad. Takođe je naglasio da, ukoliko postoje određene nepravilnosti prilikom obračunavanja prekovremenog rada, da mu se dostave svi pisani dokazi o nepravilnostima kako bi se preduzele adekvatne mere protiv onih koji ne poštuju sva obavezujuća akta Ministarstva.
  2. UNIFORMA ZA PRIPADNIKE UKP – Da li je u budžetu MUP-a za 2019. godinu planirana nabavka civilne uniforme za pripadnike Uprave kriminalističke policije?
    – Iako je nabavka civilne uniforme za pripadnike UKP bila više puta predmet interesovanja kako sindikata tako i rukovodstva UKP još uvek se sa sigurnošću nemože reći kada će doći do nabavke ove uniforme. Razlog je pre svega tehničke prirode,jer još uvek ne postoji definisan stav o radnoj odeći pripadnika UKP-a. Naime, podeljena su mišljenja oko izgleda i forme odeće za pripadnike kriminalističke policije, jedni su za svečanu uniformu u vidu svečanog odela, košulje i kravate, a dok drugi smatraju da posao kriminalističkog inspektora zahteva mnoge radnje i postupke u kojima bi svečana uniforma prestavljala problem u izvršenju službenih zadataka pa otuda zagovaraju sportski-atipičan model lišen jednoobraznog i prepoznatljivog modela. Ostaje da se nadamo da će MUP napokon rešiti ovaj problem i raspisati tender za nabavku obuće i odeće za pripadnike UKP. Ono što znamo je da se radi na pronalaženju dobavljača, a da se kao jedna od opcija pominje i raspodela vaučera za nabavku ove opreme. Nažalost,uskraćeni smo za konkretan odgovor po ovom pitanju uz napomenu da su policijski službenici UKP poslednji put dobili radnu civilnu uniformu davne 2006. godine.
  1. UPRAVA SAOBRAĆAJNE POLICIJE – Na mesečnom sastanku u julu 2018. godine od strane predstavnika ispred USP dobili smo obećanje da će do kraj godine biti nabavljeno 30 vozila za uviđaje saobraćajnih nezgoda. Da li će i ovog puta obećanje biti prekršeno? Kada će biti nabavke opreme neophodne za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda : pantljika, brojeva za obeležavanje tragova na mesto događaja, pribora za crtanje i td.
    – Obzirom da je u toku 2017 i 2018 godine prioritet Ministarstva bila nabavka novih službenih vozila i da je ona uspešno realizovana ,trogodišnjim kapitalnim planom nabavke i osavremenjavanja voznog parka Ministarstva, predviđene su nabavke specijalizovanih vozila za potrebe saobraćajne policije. U toku 2019. godine najavljena je nabavka ovih specijalizovanih vozila za vršenje uviđaja saobraćajnih nezgoda sa svom pratećom opremom u njima, kako bi se upotpunila i kompletirala oprema za obavljanje ovih poslova.

 

OSIGURANJE POLICIJSKIH SLUŽBENIKA – Na prošlom sastanku postavili smo pitanje vezano za osiguranje policijskih službenika koji rade u zajedničkim patrolama sa policijskim službenicima iz susednih zemalja van akcije „Fronteks“. Obećano je da će za par dana ovaj propust nadležnih biti otklonjen i da ćemo biti obavešteni o tome, ali odgovor nismo dobili.
– Iako je ovo bila tema i na predhodnom sastanku sa Radnom grupom,iz razloga pružanja oprečnih informacija u vezi sa postojanjem ili ne-postojanjem osiguranja policijskih službenika uključenih u mešovite patrole, nažalost ni ovoga puta nismo dobili konkretan odgovor. Predstavnici Ministarstva su pokušali da nas ubede u priču da su svi policijski službenici, koji rade u zajedničkim patrolama sa policijskim službenicima iz susednih zemalja van akcije „Fronteks“.osigurani u skladu sa Zakonom i da je njihovo osiguranje validno i u zemljama u okruženju. Na konkretno pitanje,da li policijski službenik ima pravo na zdravstvenu zaštitu u susednim zemljama u slučaju iznenadnih zdravstvenih problema, predstavnik Minisatstva je bio kategoričan u stavu da je bilateralnim sporazumom između dve države dogovoreno da angažovana lica imaju ovaj vid zaštite na teritoriji zemalja gde su angažovani. Iako nam nisu pružili nikakav materijalni dokaz za navedene tvrdnje, ostaje nam da se nadamo da su ove tvrdnje istinite.

  1. NOVOGODIŠNJA ČESTITKA DECI ZAPOSLENIH U MUP-u – Sindikat srpske policije zahteva blagovremeno upoznavanje zaposlenih o visini isplate novčanih sredstava i datuma isplate. Za razliku od ostalih državnih organa i ministarstva, jedino zaposleni u MUP-u ne poseduju tačne informacije o dinamici isplate novčanih prinadležnosti (jubilarne nagrade, novčane čestitke, solidarne pomoći i td.).
    – Što se tiče novogodišnje poklon čestitke za decu pripadnika MUP-a ona je kao obaveza poslodavca definisana članom 46 PKU za državne organe gde stoji da je poslodavac dužan da obezbedi deci zaposlenog starosti do 15 godina života poklon za Novu godinu – novčanu čestitku u vrednosti do neoporezivog iznosa koji je predviđen zakonom. O visini iznosa novogodišnje poklon čestitke odlučuje Vlada R.Srbije  u svojstvu poslodavca za celu državnu upravu. Ministarstvo unutrašnjih poslova je ažuriralo postojeću bazu podataka i spremno je da u najkraćem roku donese rešenja i izvrši uplate sredstava na račune zaposlenih. Poučeni iskustvom od predhodne godine, treba očekivati da će Vlada R.Srbije doneti Zaključak u poslednjoj nedelji pred novogodišnje praznike. Takođe smo dobili uveravanja da će isplata sredstava za jubilarne nagrade početi od 13.12.2018 godine za sve one koji su dobili rešenja po datom osnovu. Isplata novčanih sredstava za solidarnu pomoć i otpremnine biće isplaćena nakon 20.12.2018.godine .
  1. PROBLEMI U JEDINICI ZA OBEZBEĐENJE LIČNOSTI I OBJEKATA – Dana 15.11.2018. poslali smo dopis komandantu JZO broj 4249-01/18, sa ciljem održavanja sastanka iz razloga neprofesionalnog odnosa i mogućnosti postojanja animoziteta komandira čete prema našem sindikalnom aktivisti Jovnaš Mirku. Naime, prema njemu je podneto nekoliko DP, a rezultat svega toga su oslobađajuće presude u korist našeg aktiviste. Zahtevamo da neko od predstavnika Radne grupe zakaže sastanak sa komandantom, a sve u cilju poboljšanja narušenih međuljudskih odnosa, što predstavlja jedan od uslova za bolji rad.
    – Po ovom pitanju pomoćnik komandanta gospodin Đikanovićje rekao da na adresu ove jedinice nije stigao nikakav dopis u vezi sa rešavanjem ovog problema. Želeći da bude konstruktivan i operativan, predložio je da se u najkraćem roku, za dan 14.12.2018 godine zakaže sastanak predstavnika sindikata sa rukovodstvom ove jedinice i da se kroz neposredni dijalog sagledaju sve okolnosti i zajednički reše  svi problemi. U međuvremenu, u zakazanom terminu održan je sastanak sa rukovodstvom jedinice za obezbeđenje o kojem  će biti naknadno dostavljen poseban izveštaj.

Ostala pitanja:

  1. Da li su svi RC GP ravnopravni prilikom raspoređivanja na terenu radi sprečavanja ilegalnih migracija?
    – Po izjavi predstavnika Ministarstva postoji izričit stav da mora postojati koordinacija i racionalna zastupljenost svih pripadnika RC GP uzimajući u obzir prvenstveno stepen popunjenosti i opterećenost na njihovim matičnim mestima rada.

2.    Sistematizacija.
–    Što se tiče pitanja u vezi sa sistematizacijom i spekulacijama oko ponovnog odlaganja iste,dobili smo garancije da će Sistematizacija.početi sa primenom od 01.01. 2019 godine. Sva rešenja su obrađena i u fazi štampe i biće distribuirana u najkraćem roku.

Predsednik SSP Lazar Ranitović je zamolio predstavnike Ministarstva da prenesu molbu ministru policije gospodinu dr Nebojši Stefanoviću da se agonija sa sistematizacijom što pre okonča jer je višemesečno odlaganje primene sistematizacije doprinelo velikom pogoršanju ionako narušenih međuljudskih odnosa u Ministarstvu.

Razne spekulacije, razne priče oko imenovanja i postavljenja postale su pogodno tlo za razne zloupotrebe, mahinacije,i  poremećaje u komunikacijama između kolega što u velikoj meri utiče na celokupnu bezbednost.

 

Služba za informisanje SSP

USVOJENA DEKLARACIJA O KOLEKTIVNOM PREGOVARANJU

Kragujevac, 06.12.2018.godine – Trenutno važeći Poseban kolektivni ugovor za policijske službenike ističe 07.03.2019. godine. Uskoro možemo očekivati početak pregovora izrade novog PKU poslodavca sa reprezentativnim sindikatima. S tim u vezi, a kako bi stvorili povoljnije uslove u pravima i obavezama policijskih službenika, delegati Skupštine Sindikata srpske policije na redovnoj sednici usvojili su Deklaraciju o zaštiti prava na kolektivno pregovaranje.

Usvojenom Deklaracijom, Glavni odbor Sindikata srpske policije će najkasnije do 31.12.2018. godine pokrenuti inicijativu za izradu predloga Posebnog kolektivnog ugovora za policijske službenike i on će biti prezentovan članstvu SSP i svim zaposlenima u Ministarstvu, organizujući javne rasprave i tribine, a sve u cilju potpune  informisanosti  i unapređenju pregovaračke svesti.

Takođe, Glavni odbor Sindikata srpske policije preduzeće sve neophodne mere i radnje kako bi ovaj sindikat bio uključen u radna tela koja će se baviti izradom novog PKU.

OSNOVNI ZAHTEVI SINDIKATA SRPSKE POLICIJE, KOJI MORAJU BITI IMPLEMENTIRANI U PKU ZA POLICIJSKE SLUŽBENIKE SU  :

– veća cena noćnog rada,
– veća cena rada za dane državnog i verskog praznika,
dodatno plaćen rad nedeljom;
– veća dnevnica za angažovanje Interventnih jedinica policije (IJP), jednako plaćenu sa dnevnicom pripadnika Vojske R. Srbije;
– veći iznos novogodišnje poklon-čestitke za decu zaposlenih;
–jedan slobodan vikend u toku meseca;
– korišćenje dela godišnjeg odmora u vreme dečijih raspusta;
– plaćeno odsustvo u slučaju upotrebe sredstava prinude;

Više o svemu ovome ,možete pročitati u Deklaraciji o zaštiti prava na kolektivno pregovaranje:

Služba za informisanje SSP

POLICAJAC ZASLUŽUJE VIŠE

U faza priprema nalazi se Poseban kolektivni ugovor za policijske službenike. Trenutno važeći, koji je uz saglasnost reprezentativnog sindikata, produžen godinu dana, ističe 7. marta 2019. godine. Već smo nekoliko puta pokazali i dokazali štetne odredbe trenutno važećeg kolektivnog ugovora, a to se i vremenom reflektovalo na policijske službenike kroz nemogućnost poslodavca i rukovodioca OJ da postupaju u skladu sa tim . Ovog puta ne smemo dozvoliti da ovakav, ili čak još gori bude razmatran, a ne daj Bože i potpisan. Naravno, za očekivati je da će i ovog puta onaj isti reprezentativni sindikat staviti svoj potpis, bez obzira kakav će predlog PKU biti na stolu. Za očekivati je da će se poslodavac potruditi da kroz PKU sprovede mere štednje, ali i pojedine prinadležnosti koje nije mogao ispoštovati. A kao po ustaljenom običaju „oni“ će već nekako snaći.

Sindikat srpske policije kao odgovorna organizacija smatra da policijski službenici zaslužuju mnogo više prava nego što je predviđeno postojećim PKU. Kada uporedimo sa drugim kolektivnim ugovorima, zaključujemo da policijski službenici moraju imati:

  • – veću cenu noćnog rada;
  • – veću cenu rada za dane državnog praznika;
  • – plaćen rad nedeljom;
  • – veću dnevnicu prilikom angažovanja interventnih jedinica policije, srazmernu onom koju od 2015. godine dobijaju pripadnici Vojske R. Srbije;
  • – veći iznos novogodišenje čestitke za decu zaposlenih;
  • – minimum jedan slobodan vikend u toku meseca;
  • – korišćenje jednog dela godišnjeg odmora u vreme dečijih raspusta;
  • – plaćeno odsustvo u slučaju upotrebe sredstava prinude;
  • – i još mnogo toga…

Sve ovo ili jedan veći deo možemo ostvariti, ako svi zajedno pošaljemo jasnu poruku reprezentativnim sindikatima i predstavniku poslodavca –  I MI SE PITAMO!

U narednom periodu, Sindikat srpske policije u više gradova održaće prezentacije predloga PKU za policijske službenike sastavljen u zajedničkoj saradnji sa policijskim sindikatima u okruženju, sa dodatkom određenih odredbi iz PKU iz državnih organa i javnih preduzeća u Srbiji.

Ovo neće biti naš konačan predlog PKU za policijske službenike. Na ovim prezentacijama čućemo vaše mišljenje, prihvatiti predloge i sugestije, izvršiti korekcije i kao takav biće dostavljen reprezentativnim sindikatima i poslodavcu na razmatranje. Na ovaj način, samo zajedno možemo izvršiti pritisak i izboriti se za ono što zaista nama i pripada.

Predsednik Sindikata srpske policije
Lazar Ranitović

Memorijalni turnir „Heroji Moravičkog okruga“

IVANJICA 02.12.2018. godine – U znak sećanja na policajce stradale na području Kosova i Metohije i u zoni kopnene bezbednosti, od 1998. do 2000. godine, Sindikat srpske policije organizovao je  u Ivanjici prvi memorijalni turnir pod nazivom „Heroji moravičkog okruga“.

IL-turnir-SSP-ivanjica U Ivanjici odigran prvi memorijalni turnir u čast nastradalim policajcima na području KiM (VIDEO)

Kako iz organizacije ističu kroz druženje i sport želeli su da sačuvaju sećanje na istaknute heroje, ali i druge koji su dali život za svoju zemlju.

Tom prilikom porodicama nastradalih,  Duška Đokovića, Duška Gligorića, Aleksandra Savića, Cvetana Jovanova i Radojka Milovanovića plakete je uručio Darko Ocokoljić, predsednik Sindikata srpske policije – regionalnog centra Čačak. Kao jedan od organizatora turnira pozdravio je prisutne i rekao da će organizatori učiniti sve kako bi ovaj memorijal prerastao u tradiciju.

Prisutnima su se obratili Lazar Ranitović, predsednik sindikata srpske policije i Draško Darijević, načelnik policijske uprave Čačak ujedinjeni u stavu da Ministarstvo unutrašnjih poslova nikada neće zaboraviti poginule kolege niti njihove porodice, i da se ovim turnirom iskazuje poštovanje herojima koji su za našu bezbrižnu sadašnjost dali svoje živote.

Čast da otvori prvi memorijalni turnir imao je predsednik opštine Ivanjica, Zoran Lazović, istakavši da su nastradali ostavili neizbrisiv trag, a na nama je da sačuvamo uspomenu.

IL-turnir-SSP-ivanjica-venci U Ivanjici odigran prvi memorijalni turnir u čast nastradalim policajcima na području KiM (VIDEO)

Nakon svečanog otvaranja, predstavnici policije, opštine Ivanjica i porodice nastradalih uputili su se  do centra grada, gde su položili vence na spomenik nastradalima u ratovima od 1991. do 2000. godine.

Turnir je odigralo šest ekipa sindikalnih grupa iz Ivanjice, Čačka, Arilja, Užica, Pančeva i Odred žandarmerije iz Kraljeva.

Za fer plej ekipu turnira proglašena je SG  Ivanjica, najbolji igrač je Ivan Milutinović iz SG Čačak, najbolji strelac je Vladan Radulović  SG Odred žandarmerije Kraljevo, dok je titulu najboljeg  golmana poneo Marko Marković iz SG Arilje.

IL-turnir-SSP-ivanjica-pehar U Ivanjici odigran prvi memorijalni turnir u čast nastradalim policajcima na području KiM (VIDEO)

Ekipno, na četvrtom mestu našla se Sindikalna grupa Užice, treće je osvojila Sindikalna grup Arilje, vicešampioni turnira su iz Sindikalne grupe Odred žandarmerije Kraljevo, dok je pehar za najbolju ekipu turnira podigla Sindikalna grupa Čačak.

IZVOR: infoliga.rs

Služba za informisanje SSP
Milan Stamenković

Memorijalni turnir u malom fudbalu „Heroji moravičkog okruga“

U čast srpskim borcima – policajcima, Sindikat srpske policije organizuje prvi memorijalni turnir u malom fudbalu pod nazivom „Heroji moravičkog okruga“.

Turnir će se održati u Ivanjici u nedelju 2. decembra 2018. godine od 9,00 časova u sportskoj hali O.Š. „Kirilo Savić“ u Crnjevu. Cilj turnira je očuvanje sećanja na sve borce moravičkog okruga koji su dali svoje živote boreći se za našu slobodu. Za sve zainteresovane posetioce ulaz na memorijalni turnir je slobodan.

U malome parku u Ivanjici delegacija Sindikata srpske policije na čelu sa predsednikom Lazarom Ranitovićem i domaćinom turnira, generalnim sekretarom Darkom Ocokoljićem položiće vence na spomen obeležje svim stradalim policajcima.

IZVEŠTAJ SA MESEČNOG SASTANKA U KABINETU MINISTRA

Beograd, 14.11.2018 – U Palati Srbija održan je deseti ovogodišnji mesečni radni sastanak predstavnika Sindikata srpske policije i Radne grupe za saradnju sa sindikatima u MUP-u. Sastankom je, u odsustvu državnog sekretara Dijane Hrkalović, predsedavljao pomoćnik  direktora policije Slobodan Malešić. Delegaciju SSP-a činili su predsednik Lazar Ranitović, generalni sekretar Darko Ocokoljić, članovi GO SSP Nebojša Ristić, Zoran Stojčić i Nenad Padori.

Razgovaralo se o sledećim temama:

  1. PU za grad Beograd – U većini organizacionih jedinica u okviru PU za grad Beograd učestalo se prave greške prilikom vođenja rasporeda rada, što za posledicu ima kršenje prava zaposlenih. Naime, prilikom izvođenja bojevog gađanja, obuke, godišnje provere znanja, polaganja fizičkog i slično, policijski službenici, koji se tog dana nalaze na nedeljnom odmoru(NO) ili su predali dužnost(PD), upisuju se na posebnom spisku, prikačenom uz raspored rada, sa naređenjem da su dužni odazivanju na gore pomenute aktivnosti. Ovo za direktnu posledicu ima kršenja niza njihovih prava, od razmaka između smena, ostvarivanja viška radnih sati koje se ne upisuju u rednoj listi, pa do negativnog uticaja po njihovo zdravlje. Tražimo od Direkcije policije ispitivanje ovih okolnosti i otklanjanje grešaka, jer u programu za vođenje staničnih evidencija postoji evidencija OBUKE ili ŠKOLOVANJA, koja je Uputstvom za vođenje staničnih evidencija upravo i predviđena za te stvari. Ukoliko se i pored toga nastavi sa praksom „duplog rasporeda“, Sindikat srpske policije protiv svih rukovodioca organizacionih jedinica u okviru PU za grad Beograd, koji prave ovakve greške, podneće Inicijativu za pokretanje DP, kao što smo uradili u nekoliko PU u Srbiji.

Ponovo se dešava ista situacija kao na prethodnim sastancima – Direkcija policija i u ovom slučaju dobija odgovor da je nakon izvršenih provera utvrđeno da sve OJ u okviru PU za grad Beograd postupaju u skladu sa Uputstvom o vođenju staničnih evidencija. Kakve su provere bile, da li je uopšte i bilo ikakvih kontrola ili je izveštaj iz PU za grad Beograd sačinjen na osnovu „dobre reči“ rukovodioca tih OJ, videćemo u narednom periodu. Sindikat srpske policije je Direkciji policiji dostavio dokaze koji potvrđuju naše navode, ali i neistine iznete u Izveštaju PU za grad Beograd, pa će u narednim danima biti preduzete mere na otklanjanju propusta.

  1. Upućivanje policijskih službenika na službeno putovanje van zemlje po akciji Fronteks – Pod kojim uslovima su policijski službenici osigurani prilikom upućivanja po ovoj akciji, ali i prilikom angažovanja na radu u zajedničkim patrolama npr u Mađarskoj, Makedoniji i sl.? Kako se njima vrši obračun zarade i da li se odredbe PKU za pol.službeniike u pogledu ostvarivanje dodatka za noćni rad, rad na dane državnog praznika i smenski rad primenjuju i van zemlje? Da li policijski službenici koji su angažovani na radu u zajedničkim kontakt centrima ostvaruju pravo na dnevnicu shodno Uredbi o naknadi troškova i otpremnini državnih službenika i nameštenika?

Na ova pitanja odgovor je dao gospodin Zoran Nikolić iz UGP. Praksa je da policijski službenici pre odlaska na službena putovanja, svojim novcem kupuju polisu osiguranja. Nakon povratka sa službenog putovanja, uz Nalog podnose zahtev za refundaciju, na osnovu kojeg MUP u kratkom vremenskom periodu isplaćuje povraćaj novca na račun. Ukoliko, pak, zaposleni nema novca za kupovinu osiguranja, može na blagajni MUP-a podići akontaciju po ovom osnovu.

Postavili smo pitanja oko osiguranja policijskih službenika koji su angažovani u zajedničkim patrolama i svakodnevno prelaze državnu granicu, van akcije „Fronteks“ i na sastanku je donet zaključak da UGP nije detaljno uredila ovu materiju, već će u narednom periodu sprovesti određene aktivnosti kako bi ovakve stvari bile detaljnije regulisane.

Povodom drugog pitanja oko obračuna zarade, gospodin Nikolić dao je odgovor da svi zaposleni MUP-u, koji su poslati na službeno putovanje van granica naše zemlje, u skladu sa Zakonom o radu ostvaruju sva prava i obaveze predviđene pravnim propisima Republike Srbije. Nismo se složili sa iznetim, i naveli smo nekoliko primera nepoštovanja zakonski odredbi. Najsvežiji primer su i dva policijska službenika iz RC prema R. Hrvatskoj, kojima nije obračunat noćni rad na službenom putovanju van zemlje. Dobili smo obećanje da će UGP izvršiti provere, a ukoliko budu tačne, greška će biti ispravljena.

  1. Pravo pripadnika IJP i ostalih na terenski dodatak – Članom 2. Uredbe o naknadi troškova i otpremnini državnih službenika i nameštenika utvrđeno je da se državnom službeniku naknađuju troškovi rada i boravka na terenu(terenski dodatak), koji iznosi 3% prosečne mesečne zarade zaposlenog u R. Srbiji. PKU za državne organe je takođe propisao ovaj dodatak, koji nije uslovljen dužinom rada na terenu, već predviđa samo napuštanje mesta rada. Njegova svrha je jedan vid obeštećenja zbog obavljanja privremenih aktivnosti na terenu i povećanih troškova izazvanih time. Pripadnici IJP, ali i ostali nisu do sada ostvarivali pravo na ovaj dodatak, a na ranijim sastancima izgovor je, pravdajući se poverljivom oznakom tajnosti Pravilnika o platama, bio da su angažovanja van mesta rada na terenu regulisana Odlukom ministra o specifičnim uslovima na kojima zaposleni rade pod većim stepenom opterećenja. Sve Odluke su stavljene van snage, i više ne postoje zakonske smetnje da pripadnicima IJP, koji su najčešće angažovani vam mesta rada ili na obuci, bude isplaćen ovaj dodatak. S druge strane, to možemo smatrati i jednim vidom „kompenzacije“ za mizerne dnevnice koje dobijaju u iznosu od 75, odnosno 150 dinara, smanjivanja koeficijenta plate po angažovanju.

Predstavnici Radne grupe nisu dali odgovor koji može negirati postojanje zakonskog osnova na isplatu terenskog dodatka. I ova materija nije detaljno uređena, uzimajući u obzir pojedinosti koje moraju biti ispunjene da bi se steklo ovo pravo. SSP je izneo predlog Pravilnika o angažovanju pripadnika IJP, gde će biti definisano pravo na isplatu naknade za rad u otežanim uslovima. Komandant IJP gospodin Vasiljević pohvalio je napore, ali i ideju SSP na poboljšanju materijalnog statusa pripadnika IJP i dao obećanje da će naši predlozi prilikom angažovanja pripadnika IJP na obezbeđenju utakmica visokog rizika, narušavanja JRM-a, obukama i sl. biti razmatrani.

  1. Redovno angažovanje pripadnika IJP – Iako su novim Uputstvom pripadnici IJP oštećeni smanjivanjem koeficijenta nagrađivanja na 3%, ali i neračunanju obuke u angažovanje, neko se potrudio i naložio da pod plaštom redovnog angažovanja, bude angažovan jedan broj ISKLJUČIO pripadnika IJP za obezbeđenja, gde na taj način ne ostvaruju pravo na povećanje koeficijenta čak ni od 3%. Slažemo se da je potrebno redukovati nepotrebna angažovanja i uštedeti, ali ne po cenu bezbednosti policijskih službenika. Apelujemo na Direkciju polici da izvrši naknadne procene, razmotri potrebe ovakvog vida angažovanja bez adekvatne opreme i formacije, jer su pored straha za svoju bezbednost, pripadnici IJP demotivisani i nezadovoljni ovakvim načinom rada.

Predstavnici Direkcije policije dali su odgovor da ovakav način angažovnja nije protivzakonit, isključivo zavisi od bezbednosne procene rukovodioca na terenu i da će oni snositi odgovornost ukoliko dođe do propusta. Dodali su i da grešaka ima i one će biti ispravljene imajući u vidu period prilagođavanja u primeni novog Uputstva IJP, kojim su umnogome izmenjeni uslovi pod kojima se angažuju pripadnici IJP  .

  1. Aplikacija „SZPLIV“ – U više navrata na sastancima smo insistirali, čak dali i konstruktivne predloge radi nadogradnje ove aplikacije. Primarni cilj je bio ostvarivanje boljih rezultata na graničnim, ali i administrativnim prelazima, koja bi sigurno kasnije dala vidljive rezultate u pogledu smanjivanja stope kriminaliteta, primene mere i radnji i td. Sekundarni cilj bio bi smanjenje opterećenja u radu policijskim službenicima, koji uglavnom rade jedan psihički veoma težak, mehanički deo posla, prilikom provere kroz VDR čitač. Dobili smo odgovor i opravdanje da novca nema, ali i pored toga, u međuvremenu je izvršena nadogradnja ove aplikacije- Ali u suprotnom smeru. U aplikaciji, na početnom ekranu, dodata je opcija „Dodatna slika F1“ koja podrazumeva još nekoliko aktivnosti i operacija prilikom provere ličnih karata putem VDR čitača, što iziskkuje mnogo vremena, veće opterećenje u radu, stvaraju se još veće gužve na granici, a najviše na administrativnim prelazima, gde građani prilikom prelaska upravo najčešće prilažu lične karte. Pored toga, aplikacija SZPLIV je usporena, prilikom još jednog okretanja lične karte radi prikazivanja dodatne slike, program je u većini slučajeva ne očita odmah i zablokira se. Na osnovu ovoga postavljamo sledeća pitanja: Da li je obavezno prikazivanje slike za sva lica? Koja je svrha ove opcije, koja umnogome otežava rad policijskim službenicima, imajući u vidu da se prilikom prvog očitanja lične karte, pojavljuju svi važni podaci JMBG, adresa, datum rođenja, državljanstvo i td…

Odgovor je dao kolega iz SATIT koji je rekao da na osnovu zahteva Sektora i Uprava u MUP-u vrše nadogradnju aplikacije, što je i u slučaju dvostrukog okretanja ličnih karata. Složio se sa tvrdnjom SSP da je program spor, da ima grešaka i već su preduzete radnje na ažuriranju aplikacije SZPLIV, gde su prihvaćeni predlozi SSP. Predlozi SSP su pretežno interne i bezbednosne prirode, tako da u izveštaju neće biti objavljeni.

  1. Sistematizacija – Vlada Republike Srbije je odložila primenu Zakona o sistemu plata zaposlenih u javnom sektoru i Zakona o zaposlenima u javnim službama za 01.02.2020. godine. Da li će ova Odluka uticati na najavljenu sistematizaciju koja je planirana početakom decembra 2018. godine, kao i na najavljeno povećanje plate?

Sistematizacija stupa na snagu početkom decembra meseca, kao što je bilo i rečeno na prethodnim sastancima. U zavisnoti od kategorizacije policijskih uprava, povećanje plata biće: za policijske službenike 8% i 9%, pripadnicima Žandarmerije 3%, dok će državni službenici imati povećanje u proseku od 3000-4000 dinara. Ukratko, Odluke Vlade R. Srbije neće umnogome uticati na povećanje plate i najavljenu sistematizaciju.

  1. Da li se disciplinskim starešinama uvećava koeficijent za dodatno opterećenje na radu? Koji su kriterijumi za njihovo nagrađivanje? Da li je za obavljanje ovih poslova sistematizacijom predviđeno povećanje koeficijenta plate? Hoće li rukovodioci, ali i disciplinske starešine biti procesuirani ukoliko u narednom periodu statistički i analitički dokažemo da svoj posao nisu obavljali profesionalno, odnosno da su naneli štetu budžetu MUP-a?

Uredbom o vođenju disciplinskog postupka nije predviđeno povećanje koeficijenta plate, niti posebno nagrađivanje disciplinskih starešina, bez obzira na broj njihovih aktivnosti u postupcima. Međutim, prostora ima za redovno nagrađivanje, jedan od kriterijuma može biti i broj disciplinskih postupaka, što je ostavljeno rukovodiocima OJ da odluče.

Ukoliko se ispostavi da rad disciplinskih starešina, ali i inicijatora DP konstantno dovodi do stvaranje troškova MUP-u, a to će Direkcija policije u saradnji sa Sektorom za analitiku pratiti, naravno da će biti preduzete mere i radnje prema njima, dobili smo odgovor iz Direkcije policije. Pritom je dogovoreno da Sindikat srpske policije dostavlja Direkciji policije informacije o takvim slučajevima, ukoliko postoje.

  1. Podela uniformi. Za policijske službenike do kraja godine možemo očekivati podelu borbenih patika marke „Lowa“, zimskih pantalona i zimskih košulja. Podela uniformi pripadnicima SVS započeće u narednih 15 dana.

Služba za informisanje SSP
Zoran Stojčić