Skip to main content

Mesec: avgust 2017.

KOMANDIR OSLOBOĐEN DISCIPLINSKE ODGOVORNOSTI

Koliko je samo komandira, načelnika ili rukovodilaca drugog ranga, nakon ukazivanja na probleme, kao jedini odgovor  „odozgo“ dobilo nalog „Snađi se, reši to. Premosti. Smisli nešto.“?

I, kao po komandi, svi oni smisle nešto, snađu se, premoste… Obično to zahteva hod po ivici noža, na granici legalnog i nelegalnog. Jer, šta to uopšte znači „snađi se“? Nabavi od nekog privrednog subjekta ili fizičkog lica ono što je ministarstvo dužno da nabavi? Sa jednog neispravnog ali još uvek nerashodovanog automobila skini neki deo i premesti na drugi poluispravan? Neiskorišćeno gorivo sa kartice neispravnog kamiona sipaj u drugi, ispravan, jedini koji je u voznom stanju a služba mora da funkcioniše. Požar, na primer, ne može da čeka, ljude u nevolji ne zanima da li ti imaš goriva za ispravan kamion. Očekuju pomoć od tebe i tvojih ljudi, a ti se „snađi“!

I to tako ide dok se ne umešaju nečasni interesi. Nečiji lični, da tog nekog komandira „koji se snašao“ ukloni i zauzme njegovu poziciju. I neki službeni interes, na primer Sektora unutrašnje kontrole, čiji službenici, opravdavajući postojanje sektora i svoj nerad, izmišljaju krivična dela tamo gde ih nema.

Odličan primer svega navedenog jeste, sada već bivši, komandir Vatrogasno-spasilačke jedinice u Požegi. Radio i „snalazio se“, veran svom pozivu, ali i nalozima „odozgo“. Godinama je to funkcionisalo kako-tako, pritisci veliki, čak je i svoj sindikalni rad batalio, iz Sindikata srpske policije se isčlanio… Ali, onda kad je trebao da bude zaštićen od svog Sektora za vanredne situacije, ostavljen je na cedilu. Svi ti „odozgo“ pravili se nevešti i neupućeni, a njemu je stavljeno na teret da je „snalazeći se, premoštavajući, smišljajući nešto“ prešao tu tanku granicu i napravio krivično delo. A uz podnesenu krivičnu prijavu, odmah je prišivena i disciplinska odgovornost za narušavanje ugleda ministarstva (ma šta to značilo danas i kakav taj ugled uopšte bio).

No, Sindikat srpske policije nije poput poslodavca, svom bivšem članu pružio je najbolju moguću pravnu zaštitu. Kolegu zastupa jedan od naših najboljih advokata, a inače smo sindikat koji je, već dugi niz godina, poznat po odličnoj pravnoj zaštiti. Krivični postupak je još u početnoj fazi, očekujemo i da bude obustavljen. A postupak utvrđivanja disciplinske odgovornosti je rešen onako kako je samo i mogao biti – odgovornosti nema. To što je protiv nekog podnesena krivična prijava ne znači i da je kriv, pa tako ni da je naneo štetu ugledu MUP.

A setimo se samo da su pre godinu i po dana hteli da nam, za takvo nešto, dele otkaze! Srećom, u predlogu najnovijih izmena tog Zakona o policiji takva mogućnost se briše jer nije ni pravedna, a ni u skladu sa Ustavom Srbije.

Međutim, definitivno je vreme da SSP postavi pitanje funkcionisanja Sektora unutrašnje kontrole! Postoje li elementi disciplinske odgovornosti i narušavanja ugleda MUP u ovakvom njihovom radu? Koja je uopšte svrha njegovog postojanja? Rad na sprečavanju ozbiljnog kriminala u našim redovima ili disciplinovanje neposlušnih i nepodobnih policijskih službenika?

U prilogu možete videti oslobađajuću presudu za kolegu Beševića:

PLAĆENO ODSUSTVO ZA POLAZAK DETETA U PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

Sindikat srpske policije podseća sve koleginice i kolege koje u septembru u školu šalju đaka prvaka da imaju pravo na dva radna dana plaćenog odsustva po tom osnovu – polazak deteta u prvi razred osnovne škole.

U prilogu je obrazac zahteva za korišćenje plaćenog odsustva po ovom osnovu, koji svako od vas jednostavno može prilagoditi sopstvenim potrebama.

Savetujemo i da, zbog prethodnih loših iskustava sa ovim i sličnim zahtevima za korišćenje plaćenog odsustva, zahtev sastavite u dva primerka i predate na pisarnici vaše organizacione jedinice, kojom prilikom će vam vratiti jedan primerak overen zavodnim pečatom i upisanim datumom predaje na pisarnici. Na ovaj način ćete imati dokaz da ste zahtev i podneli. U suprotnom su moguće zloupotrebe koje je veoma teško dokazati. Naravno, zahtev možete predati i lično neposrednom starešini, ali je u tom slučaju potrebno da vam se na vašem primerku zahteva potpiše neposredni starešina i upiše datum kada ste mu zahtev predali.

OBRAZAC: Zahtev za plaćeno odsustvo za polazak deteta u školu

Služba za informisanje SSP

U Kabinetu o predlogu izmena i dopuna Zakona o policiji

Beograd, 24.8.2017. godine, – U palati „Srbija“ održan je sastanak između delegacije Ministarstva unutrašnjih poslova i Sindikata srpske policije. Ispred Ministarstva sastanak je vodila državni sekretar gospođica Dijana Hrkalović, uz učešće zamenika šefa kabineta ministra Svetomira Radića. Delegaciju SSP predvodio je predsednik Lazar Ranitović, a učestvovali su još zamenik predsednika SSP Mile Lazarević, generalni sekretar SSP Viktor Ratković i član Glavnog odbora SSP Siniša Ćuk.

Pored analize trenutne situacije i saradnje na relaciji Ministarstvo-sindikat, gde je istaknuto obostrano zadovoljstvo novim pristupom saradnji uz kvalitativne pomake u efikasnosti rešavanja problema zaposlenih, centralna tema sastanka su bile najavljene izmene Zakona o policiji.

Uvidom u Predlog izmena i dopuna zakona o policiji, na prvi pogled se stiče utisak da će predložene izmene znatno popraviti nedorečenosti i nelogičnosti u važećem zakonu. Poslodavac je, većinu primedbi sindikata iz predhodnih godinu i po dana prepoznao kao opravdane, uvažio ih i uvrstio u ovaj predlog. Naravno, potrebna je podrobnija analiza celokupnih predloga izmena, nakon koje ćemo kao organizacija dati svoj konačni sud, ali već sada možemo navesti nekoliko komparativnih prednosti predloženih izmena u odnosu na postojeći Zakona o policiji:

  • Predloženo je brisanje sporne odredbe člana 172. kojim je praktično ukinuta prezumpcija nevinosti policijskih službenika. Na taj način će biti otklonjena opasnost od neosnovanog raskida radnog odnosa.
  • Predloženo je brisanje odredbe u vezi sa naknadom troškova dolaska na posao i odlaska sa posla, a koja je bila u suprotnosti za Zakonom o radu i kojom je bilo predviđeno nerealno ograničenje naknade isključivo u okviru opštine rada.
  • prema predloženom, policijskim službenicima će se, osim ovlašćenih službenih lica (OSL), smatrati i lica na posebnim dužnostima koja obavljaju druge unutrašnje poslove u neposrednoj vezi sa policijskim poslovima i poslove zaštite i spasavanja.
  • Predloženo je proširenje liste policijskih poslova (izvršavanje poslova utvrđenih propisima o državljanstvu, prebivalištu, ličnim i putnim dokumentima i upravnih poslova iz propisa o bezbednosti saobraćaja, oružju, privatnom obezbeđenju i detektivskoj delatnosti).
  • Pored službenih znački i službenih legitimacija policijskih službenika predloženo je uvođenje službene legitimacije državnih službenika, a koja bi služila isključivo za identifikaciju i dokazivanje svojstva državnog službenika za rad u Ministarstvu.
  • Premeštaji policijskih službenika na upražnjena izvršilačka radna mesta istog ranga biće omogućeni bez internih konkursa.
  • Odličan predlog je i to da se prilikom odlaska u starosnu penziju policijskom službeniku utvrđen iznos penzije uvećava se za 20%, a ostalim zaposlenima u Ministarstvu za po 1% za svaku godinu efektivnog rada provedeno u statusu policijskog službenika, maksimalno do visine od 20%.
  • Predloženim novim članom 173a, takođe se kao izuzetak od primene Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju kao temporalna norma, uvodi i pravo na starosnu penziju pre ispunjenja opštih uslova za sticanje starosne penzije. Naime, postoji određeni broj policijskih službenika koji su 15 i više godina staža proveli na posebno složenim, specifičnim odnosno operativnim poslovima koji zahtevaju posebnu obučenost i psihofizičku spremnost. Za ove kategorije policijskih službenika koji su tokom svog radnog angažovanja u Ministarstvu dali izuzetan doprinos i koji su obavljali poslove koji se nakon navršenja određenih godina života ne mogu obavljati na način i po standardima zahtevanim za tu profesionalnu delatnost i čime se policijski službenik tokom izvršavanja navedenih poslova dovodi u neposrednu životnu i zdravstvenu opasnost, uvedena je mogućnost penzionisanja.
    Ministar odlukom utvrđuje organizacione celine u kojima se obavljaju ili su se obavljali opisani poslovi.

Na sastanku smo državnom sekretaru predali i naše predloge izmena Zakona o policiji koje je SSP pripremio u predhodnom periodu i koji se u značajnoj meri poklapaju sa nacrtom Ministarstva. Naišli smo na razumevanje i verujemo da će dobar deo naših predloga biti uvršten u konačni predlog zakona i da ćemo na taj nači još više unaprediti Zakon o policiji.

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

Batalite pirotehniku, poubijasmo se bez rata!

Zastrašujuća vest koja nam stiže iz okoline Čačka, da je desetogodišnjoj devojčici raznet grudni koš na porodičnom veselju prilikom aktiviranja „topovskog udara“ od strane jednog od gostiju, ponovo otvara stara pitanja i budi nevericu!

Koliko je još povređene dece i odraslih potrebno pre nego što se dozovemo pameti?

Uprkos redovnim prednovogodišnjim apelima Sindikata srpske policije, uprkos apelima  Ministarstva unutrašnjih poslova da se izbegava upotreba pirotehničkih sredstava, da se kupuju, ako se već kupuju, samo ona „slabija“ sredstva i samo kod proverenih trgovaca, situacija je iz godine u godinu sve lošija. Jednostavno, ljudi ostaju gluvi na apele, očigledno da nam razum nije jača strana. Ne pomažu ni brojni primeri poput ovog najsvežijeg, gde ljudi bivaju teško povređeni i neretko ostaju trajni invalidi. Izgleda da samo lična tragedija ima efetka, tek onda ljudi shvate opasnot ali je tada obično već kasno.

Da kao društvo ne bismo čekali nerealno, na svest većine građana, potrebno je da država preduzme odlučnije korake u nastojanju da se suzbije (zlo)upotreba pirotehnike. Kad prevencija zataji, potrebno je pojačati represiju, te pozivamo ministra Nebojšu Stefanovića da MUP inicira izmene odgovarajućih propisa u tom smeru.

S obzirom da je za tako nešto ipak potrebno vreme, mi još jednom apelujemo na građane da ne kupuju pirotehnička sredstva razorne snage, ali i pozivamo trgovce da prilikom prodaje tih sredstava kupce dobro upoznaju sa načinom njihove upotrebe bezbednim i za korisnike i za okolinu!

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

Ovde možete pročitati vest sa Mediaportala:

 

http://www.mediaportal.rs/2017/08/21/umalo-tragedija-porodicnom-slavlju-cacku-devojcici-10-topovskim-udarom-raznet-grudni-kos/

Zbog šake evra   PROGON SINDIKALNOG AKTIVISTE 

Svi se sećate holivudskog blokbastera „Za šaku dolara“, pa naslova iz medija „Za šaku glasova“ a ovaj događaj bi mogli podvesti pod rubriku Verovali ili ne, sa naslovom „Za šaku evra“.

Naime, izvestan broj aktivista, nekada velikog, reprezentativnog sindikata, neretko gubi osećaj realnosti i vezu sa tlom. Opije ih osećaj moći, koji naizgled imaju, lažna naklonost visokih predstavnika MUP-a, zadobijena pre svega zahvaljujući prodaji radničkih interesa od strane vrha tog sindikata, postaju bahati i osioni. Opremajući policijske stanice putem „donacija“, dobijenih često i od sumnjivih privrednika, stiču „ugled“ kod starešina, krče sebi put napredovanja, počinju da se ponašaju kao da su te stanice njihova lična vlasništva. Mada retko dolaze u te svoje stanice, malo slobodni dani od MUP-a, malo bolovanje, pa nije strašno i ako se na bolovanju prisustvuje fudbalskim utakmicama, ako se na vreme ne dostave doznake, sve će se to zaboraviti i poslodavac će na to da žmuri na jedno oko, ali će naplatiti, kada bude potrebno, izdajom opštih interesa policijskih službenika.

Međutim, kada policijski službenik, aktivista nekog drugog sindikata, ovog puta slučajno baš Sindikata srpske policije, svojim radom, obrazovanjem i odnosom kako prema kolegama, tako i prema poslu, zasluži poverenje kolega i privuče ih sebi, dolazi do ljutnje, besa, pa i panike zbog straha od gubljenja moći, uticaja, mogućnosti napredovanja, a možda i zbog neispunjenih obećanja datih poslodavcu… Jer zamislite samo, toliko donacija, toliko ponižavanja, toliko ulizivanja onima iznad sebe i na kraju ti ljudi okreću leđa i odlaze u drugi sindikat. Grozno, je l da?

Elem, u jednom gradu, na zapadu Srbije, prilikom redovne kontrole na graničnom prelazu, naš aktivista otkriva lica koja su pokušala da iz BiH, prokrijumčare veću količinu naftnih derivata iz BiH u Srbiju. Kolega kontaktira sa tužiocem koji se izjašnjava da u radnji tih lica ima elemenata krivičnog dela krijumčarenja. Pošto radnici Uprave granične policije ne postupaju po tom krivičnom delu, kolega profesionalno nastupa, i o utvrđenom obaveštava radnike Odeljenja kriminalističke policije. Kako je završena smena našeg aktiviste, a nema elemenata za dalje njegovo angažovanje on odlazi sa graničnog prelaza. Međutim, dok kolega inspektor stigne iz policijske stanice, negde se „izgubio“ jedan deo naftnih derivata i lica prolaze bez sankcija, samo bivaju vraćeni nazad u Bosnu i Hercegovinu sa krijumčarenim gorivom, bez carinskog prekršaja ili krivične prijave.

Ali to nije sve, zaplet kreće oko dva meseca kasnije. Vlasnik tog vozila i robe u njemu nije makar bilo ko. Ne, on je veliki donator još „većeg“ sindikata. Dao im je čovek 1000 evra donacije i postao zaslužni nosilac značke tog sindikata! I sad će tu njemu neko da kontroliše vozilo i robu… Svašta, pa nije se džaba trošio! Zato sledi žalba davaocima značke da ne može normalno da radi, a onda i zvanična pritužba na rad našeg aktiviste, potpisuju je sva četiri lica zatečena u pokušaju prenosa nafte. Da, oni potpisuju, al kažu dobri poznavaoci prilika da je pritužbu pisao advokat. Pogađate, radi se najverovatnije o pravnom zastupniku tog „velikog“ sindikata. Da li treba napomenuti da su delovi pritužbe prepisani iz Elektronskog dnevnika događaja, satnica dolazaka i odlazaka kolega sa graničnog prelaza i sl, za neverovati, ali tako je. Pitamo se, kome je namenjena pomenuta evidencija, krijumčarima ili policijskim službenicima?

Ne sumnjamo, da će sve ovo biti razjašnjeno, ovaj tekst i pišemo nakon što su sva lica u postupku dala svoje izjave. Takođe mi gajimo nadu da su kolege koje postupaju po pritužbi ljudi od integriteta, da će postupiti „ni po babu ni po stričevima…“ i utvrditi da odgovornosti našeg aktiviste nema i ne može biti, ali ovo zaista predstavlja pre svega bezobrazluk i veliki skandal.

Rivalstvo sindikata je poželjno kada je zdravo, ali ovo prevazilazi granice dobrog ukusa i lepog vaspitanja. O kodesku policijske etike da i ne govorimo, davno su se oni nje odrekli. Podelili su stotine značaka, koje često bivaju pronađene i kod osvedočenih kriminalaca, optuživanih i osuđivanih i za najteža krivična dela. Previše prostora bi nam oduzelo nabrajanje svih slučajeva, spomenućemo samo skorašnji slučaj u Ljuboviji i podsetićemo se na vreme akcije „Sablja“.

Ovde na delu nemamo zdravu konkurenciju, već ogoljenu bahatost i siledžijstvo. To nećemo dozvoliti, zaštitićemo našeg aktivistu a time i sve poštene policijske službenike koji žele da rade po savesti i profesionalnim načelima, bez straha od osvete kriminalaca i njihovih zaštitnika.

Na potezu su Ministar unutrašnjih poslova, Sektor unutrašnje kontrole i tužilaštvo. Čekamo rezultat.

P. S. Pomenuta lica su ponovo, pre par dana (17.08.2017), pokušala da prokrijumčare gorivo, kada su opet, naravno kada je naš aktivista bio prisutan, vraćeni sa ulaza u R Srbiju sa većom količinom naftnih derivata.

Našeg aktivistu nisu zastrašili, a SSP je uvek uz svoje članove.

Jedan je SSP.

Služba za informisanje SSP

SSP na krovu Balkana!

Policijski službenik Dragan Vasić, član sindikata srpske policije, SG Loznica, veliki je ljubitelj prirode i putovanja, što je dokazao i ovoletnjim putešestvijem od Loznice do Bugarske. No, on nije običan putnik, njegova još veća ljubav jeste biciklizam a na putu je sa njim bila i njegova najveća ljubav, njegova mezimica, ćerka Anđelka, odličan student medicine.

Put od Loznice do planine Rila u Bugarskoj, do samog vrha Musala koji je sa 2925 metara nadmorske visine najviši vrh Balkanskog poluostrva i bukvalno „Krov Balkana“ prešli su biciklima za pet dana. Naravno, put ih nije vodio autoputevima, najkraćom razdaljinom, već su izabrali rutu kroz prirodu, lepe krajolike i zanimljive gradiće. Tako su na ovom proputovanju posetili Valjevo, Kosjerić, Požegu, Arilje, Ivanjicu, manastir Studenicu, Ušće, Jošaničku Banju, Blace, Prokuplje, Brus, Leskovac, Vlasinsko jezero, Surdulicu, Bosilegrad…

Tokom svih pet dana putovanja Dragan i Anđelka su ponosno isticali zastavu Sindikata srpske policije fotografišući se u svakom gradu koji su posetili. Posebno vredna i nama najdraža jeste fotografija napravljena na samom vrhu Musala sa raširenom zastavom našeg sindikata.

Ovo putovanje Balkanom zabeležilo je i dosta medijskih kuća. Zaista smo ponosni na Dragana, zahvalni mu za promociju sindikata i spremni da pomognemo u organizaciji nekog sledećeg putovanja.

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

PI LIMAN SLUŽI SVOJIM GRAĐANIMA – GAŠENJE NIJE U NJIHOVOM INTERESU!

Prema pisanju medija Policijska ispostava Liman u Novom Sadu biće zatvorena početkom septembra. Iako razlozi ove iznenadne odluke nisu poznati, jer se ovim povodom iz PPU u Novom Sadu još uvek niko nije zvanično oglasio, mediji špekulišu da je razlog namera privatnog investitora da na tom mestu izgradi stambeni kompleks. Sumnju podgreva i činjenica da se, nakon poslednje izmene urbanističkog plana, na tom prostoru ne spominje postojanje javnih služi (mesna zajednica i policija), što je ranije bio slučaj, već samo stambena zgrada do četiri sprata sa potkrovljem i podzemnom ili suterenskom garažom.

Vest je odmah uznemirila, kako građane ovog dela Novog Sada koji smatraju da će njihova bezbednost biti manja, tako i policijske službenike PI Liman, koji bi, prema ovoj vesti, bili premešteni u PI Stari grad.

No, nećemo se baviti medijskim špekulacijama, već ćemo pokušati da iznađemo objektivne razloge za ukidanje PI Liman, a, s druge strane, opet objektivno, ukazati na opravdanost i neophodnost postojanja ove policijske ispostave.

Sadašnja PI Liman je formirana pre 8 godina, kada je tadašnja 1. policijska stanica podeljena na PI Stari grad i PI Liman. Obuhvata područje mesnih zajednica Vera Pavlović, 7. jul, Liman III, Ivo Andrić i Ostrvo, što je prostor od oko 1,2km2, na kojem živi oko 50.000 stanovnika. Sistematizovana je kao policijska ispostava 3. kategorije. U njoj radi nešto više od 30 zaposlenih. Na ovom području nalazi se nekoliko objekata od vitalnog značaja: zgrada NIS-a, Dom zdravlja, Novosadska toplana, Institut zaštite na radu, Institut za zaštitu javnog zdravlja, kasarna Vojske Srbije, brodogradilište, nekoliko studentskih domova, zgrade mesnih zajednica, nekoliko dečijih vrtića i predškolskih ustanova, pet osnovnih, dve srednje i jedna viša škola, verski objekti (crkve, džamija, groblja i dr.), tržni centar „Merkator“,…

Imajući u vidu navedene podatke nedvosmileno proizlazi da je potreba postojanja PI Liman opravdana, a kako bi se očuvala bezbednost građana i vitalnih objekata.

Takođe, imajući u vidu zvanične statističke podatke, na području PI Liman kontinuirano raste broj stanovnika, ali, nažalost, i broj krivičnih dela. I upravo zbog povećane stope kriminaliteta, a samim tim i obima posla policijskih službenika koji ovde rade, te dobrih rezultata na suzbijanju kriminaliteta, već izvesno vreme postoji ideja, ne o ukidanju, već prerastanju PI Liman u policijsku ispostavu 2. kategorije. Primera radi, na području PI Liman izvršeno je tek nešto manje krivičnih dela nego na području PI Detelinara, a PI Detelinara je PI 1. kategorije. Čak je i najmlađa PI u Novom Sadu – PI Novo Naselje – PI 1. kategorije. Imajući u vidu ove podatke, postavlja se pitanje zašto se odustalo od te dugogodišnje ideje da PI Liman postane PI 2. kategorije, već se, naprečac, bez obrazloženja i vidljivog razloga, namerava njeno gašenje?

Ideja gašenja PI Liman se kosi i sa sveobuhvatnim projektom Ministarstva unutrašnjih poslova „Policija u lokalnoj zajednici“, čiji je cilj ostvarivanje i unapređenje obostranog poverenja i saradnje policije i građana, a tako što će se, između ostalog, policija i policijski poslovi približiti građanima upravo na tom najnižem nivou – nivou mesnih zajednica, kvartova, stambenih zgrada. Gašenjem PI Liman postigao bi se sasvim suprotan efekat – policija bi se udaljila od građana. To udaljavanje bi za posledicu imalo smanjenje međusobnog poverenja između građana i policije, što svakako otvara prostor za ljude „sa one strane zakona“.

Treba istaći i da je objekat PI Liman pre dve godine u potpunosti okrečen, da su postavljeni laminat i klima uređaji, kojom prilikom su čak i policajci samoinicijativno izdvajali sredstva. Tako da su navodi iz saopštenja PPU u Novom Sadu o neuslovnosti ovog objekta i da je to razlog gašenja PI Liman – potpuno netačni. Zapravo, ovo je jedna od uređenijih PI. I ova činjenica – da je objekat PI Liman renoviran i adaptiran, ide u prilog da je plan bio da policijska ispostava tu bude trajno. Ni pomena o bilo kakvom „gašenju“! U suprotnom – čemu ova ulaganja?! Ako su se, pak, u međuvremenu, pojavile nove okolnosti (nama, građanima i policijskim službenicima nepoznate), koje su to okolnosti zbog kojih se na prečac donosi ovakva odluka?

Nadamo se da MUP i PPU u Novom Sadu imaju u vidu sve ove činjenice i da će, ukoliko je odluka o gašenju doneta, odluku preispitati, pre svega u interesu bezbednosti građana područja koje pokriva PI Liman, a potom i u interesu zaposlenih, te racionalnog utroška sredstava, doneti ispravnu odluku i PI Liman ostaviti na svom mestu – na mestu gde najbolje služi svojim građanima.

U svakom slučaju, želimo da, zajedno sa građanima, budemo upoznati sa razlozima donošenja ovako bitne odluke.

Generalni sekretar SSP
Viktor Ratković

DEPEŠE O POLUGODIŠNJEM OCENJIVANJU I PRIPRAVNOSTI

Saradnja između Sindikata srpske policije i Radne grupe MUP za saradnju sa sindikatima, kojom od skoro rukovodi državni sekretar Dijana Hrkalović, daje prve pozitivne rezultate. Nakon naše inicijative, odnosno ukazivanja na propuste starešina na nižem nivou, usledila je hitna koordinirana reakcija Kabineta ministra, Sektora ljudskih resursa i Direkcije policije što je rezultiralo dvema instruktivnim depešama poslatim danas na teren.

U depeši Sektora ljudskih resursa poslatoj na teren potvrđuje se naša primedba sa sastanka da veliki broj zaposlenih u Ministarstvu još uvek nije nije ocenjen, odnosno da cžprvi ciklus ocenjivanja za 2017. nije završen do kraja jula, u skladu sa Uredbom o ocenjivanju policijskih službenika i drugih zaposlenih. Takođe, u depeši stoji i napomena da će aplikacija biti informatički zaključana i da unos ocena neće biti moguć te starešine treba da pod hitno završe svoje obaveze.

U depeši Direkcije policije pojašnjava se institut pripravnosti i potreba svrsishodnog određivanja tog statusa zaposlenima u cilju obezbeđenja normalnog funkcionisanja službe ali uz vođenje računa o racionalnosti troškova.

Ipak, ma koliko depeša bila jasna i precizna, na lokalnom nivou se opet javljaju pojedinci među starešinskim kadrom u Odeljenjima policije koji je tumače na neki svoj način koji ne doprinosi niti efikasnosti organizacionih jedinica niti zadovoljstvu zaposlenih. Sindikat srpske policije to neće nemo posmatrati i tolerisati već ćemo na narednom sastanku imenovati te kvazistručnjake koji krše radna prava zaposlenih ne bi li se tako, misle oni, omilili pretpostavljenima.

Ovo je ogoljeni primer onoga na šta SSP često ukazuje – nezadovoljstvo zaposlenih uslovima rada često je sasvim neosnovano usmereno na vrh MUP i samog ministra. Zaista, da li je ministar odgovoran za nepoštovanje Pravilnika o pripravnosti? Ako je usvojen i poslata je depeša na teren šta je još potrebno da bi ga neki lokalni šerifi primenili u praksi? Da li ih boli ona napomena o svrsishodnosti i racionalnosti, pa se drže one „kad nema za mene, nema nikome“!? Zakon o policiji je u domenu pripravnosti vrlo jasan, ne pravi razliku među zaposlenima, odnosi se na starešine podjednako kao na bilo kog izvršioca i ovakvo ponašanje načelnika Odeljenja policije predstavlja drastično kršenje zakona.

Da li su odgovorni ministar i načelnica Sektora ljudskih resursa zbog nepoštovanja procesa ocenjivanja i prošuštene prilike da zaposleni budu upoznati sa dobijenim ocenama? Je li ministar ili komandir kriv za nepravilan obračun nanade za „putne troškove“ ili za to što se raspored ne pravi za barem dva dana unapred?

SSP nikada nije imao problem da kažu istinu, ma koliko gorka bila. Kada treba i koga treba, prvi smo tu da kritikujemo, pa i ministra. Ali i da pohvalimo prepoznavanje problema, brze reakcije i rešenost da se propusti otklone a nepravde isprave. Ovog puta smo tu da pohvalimo Radnu grupu, posebno njene članove iz Sektora ljudskih resursa i Direkcije policije i da napomenemo da još uvek čekamo reakciju predstavnika iz Sektora za vanredne situacije.

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

Sindikat srpske policije u lokalnoj zajednici Apatin

U organizaciji Sindikata srpske policije, Sindikalne grupe Apatin 11.08.2017. godine na Kupusinskoj čardi organizovan je turnir u odbojci na pesku. Na turniru učešće su uzele: dve ekipe Doma za stare i penzionere, jedna ekipa Centra za socijalni rad i Sindikata srpske policije za koju su nastupali i radnici Hitne službe Doma zdravlja Apatin. U veoma zanimljivoj i pozitivnoj atmosferi sa puno lepih poteza i smeha, više znanja i sportske sreće su pokazale obe ekipe Doma za stare i penzionere koje su se našle u finalu, tako da je bilo poznato u čije će ruke otići titula pobednika. Treće mesto je osvojila ekipa Centra za socijalni rad, koja je u neizvesnoj završnici u odlučujućem trećem setu odnela pobedu domaćinu turnira.

Predsednik Sindikata srpske policije, SG Apatin  Aleksandar Mraović  uručio je diplomu za osvojeno 1. mesto kapitenu ekipe Doma za stare i penzionere Željki Savić i čestitao na pokazanom znanju i veštini koje su pokazale u osvajanju ove nagrade. Zahvalnice za sindikalni doprinos i saradnju sa našim sindikatom dodeljene su: direktorici Doma za stare i penzionere Živkov Slađani, direktorici Centra za socijalni rad Sučević Nikolini i šefu Hitne službe doma zdravlja Apatin dr Sitvuk Branku.

Posle završene ceremonije dodela nagrada i priznanja usledilo je celodnevno druženje, kupanje i pecanje, dok je uveče priređena svečana večera za učesnike.  Predsednik SG Apatin, Aleksandar Mraović na kraju se zahvalio predstavnicima svih institucija i  članovima SG Apatin što su uveličali ovaj događaj i sa radošću najavio da će se ovaj turnir održavati i u budućnosti, kako bi i dalje kroz zabavu i druženje menjali iskustva i znanja u našim strukama i tako uvek bili dostupni i sposobni da odgovorimo na sve zadatke koji su stavljeni pred naše službe, a sve u cilju pomoći našim građanima Republike Srbije zbog kojih i postojimo.

Sindikalna grupa Apatin

predsednik

Aleksandar Mraović

BEZBEDNOSNI UPITNICI – O ČEMU JE ZAPRAVO REČ?

U poslednjih nekoliko dana u pojedinim organizacionim jedinicama MUP-a SVIM ZAPOSLENIM su deljeni bezbednosni upitnici radi popunjavanja i obrade podataka o zaposlenima, članovima njihovih porodica, majkama, očevima, babama i dedama… Kako od strane rukovodilaca koji su delili ove upitnike nije bilo odgovarajućeg objašnjenja o razlozima i svrsi ovih upitnika, to je kod velikog broja zaposlenih izazvalo uznemirenje i pomisao da je reč o nekoj novoj „analizi rizika“.

Kako nešto ovako nije bilo najavljeno od strane MUP-a, predsednik SSP Lazar Ranitović je od nadležnih u Kabinetu ministra i Sektora za ljudske resurse zatražio obrazloženje. Objašnjeno je da predmetni bezbednosni upitnici NISU NAMENJENI ZA SVE ZAPOSLENE, VEĆ ISKLJUČIVO ZA ONE KOJI IMAJU PRISTUP I OBRAĐUJU POSEBNO OSETLJIVE I TAJNE PODATKE, pa se bezbednosne provere vrše u okviru postupka dodele sertifikata za korišćenje i obradu posebno osetljivih podataka.

Iz ovog proizlazi da su rukovodioci pojedinih organizacionih jedinica pogrešno protumačili da upitnike treba da popune svi, a ne samo pojedini zaposleni. Zbog toga će rukovodioci organizacionih jedinica koji su pogrešno razumeli ovaj zadatak biti kontaktirani i biće im detaljno objašnjeni razlozi i svrha popunjavanja bezbednosnih upitnika.

Takođe vas pozivamo da nas izvestite u kojim organizacionim jedinicama se popunjavanje bezbednosnih upitnika zahteva od svih zaposlenih, kako bismo blagovremeno reagovali i problem otklonili.

Svakako vas podsećamo da, shodno članu 15. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, pre bilo kakvog prikupljanja i obrade podataka, ispitanik mora biti upoznat sa svrhom prikupljanja i obrade podataka, načina korišćenja podataka, identiteta ili vrsti lica koja koriste podatke, (ne)obaveznosti davanja podataka i pravnom osnovu za prikupljanje podataka, kao i dobrovoljnosti za davanje podataka i njihovu obradu; pravu da pristanak opozove, kao i pravne posledice opoziva, pravima koja nam pripadaju u slučaju nedozvoljene obrade… Dakle, ukoliko vam neko traži određene podatke, od njega zahtevajte da vam saopšti sve napred navedeno.

Služba za informisanje SSP
  • 1
  • 2