Skip to main content

Mesec: april 2016.

Kraj golgote zaposlenih i pobeda SSP: Prvomajsko vaskrsnuće starih rešenja!

Beograd, 30.04.2016. godine, – Uoči dva velika praznika, verskog i radničkog, koji se ove godine poklopiše, sa velikim ponosom obaveštavamo članove i sve zaposlene u Ministarstvu unutrašnjih poslova, ali pre svega kolege koji su bili raspoređeni na radna mesta u vezi sa analizom rizika, da je njihovoj muci najzad došao kraj. Poslodavac je konačno i javno priznao poraz i počeo da uručuje rešenja o raspoređivanju, kojim se kolege vraćaju na svoja stara/nova radna mesta.

Baš onako kako smo po prvi put najavili početkom marta u našem tekstu „Krah analize rizika„, a kasnije potvrđivali takvu informaciju u izveštajima sa redovnih sastanak u Kabinetu ministra, taj čudnovati i nakaradni pokušaj racionalizacije doživeo je svoj potpuni krah, ljudi se vraćaju na svoja radna mesta a broj zaposlenih u MUP-u je smanjen prirodnim odlivom, odnosno dobrovoljnim raskidima radnog odnosa i odlascima u penziju.

Podsećanja radi, a sa neskrivenim velikim ponosom, ponovićemo deo reči iz tog teksta i ovog puta:

Nastavi sa čitanjem

PU Vranje – Prvi sastanak sa novoizabranim načelnikom

Vranje, 28.04.2016. godine –  U vremenu od 12,00 do 14,00 časova, održan je sastanak delegacije SSP Regionalnog centra Vranje sa novoizabranim v.d. načelnikom PU Vranje gospodinom Tomislavom Ilićem. Delegaciju SSP RC Vranje činili su: Srđan Jović član GO SSP, Zoran Stojčić predsednik  RC Vranje, Bratislav Borić  član GO RC Vranje, Srđan Stojiljković predsednik SG Preševo, Dragan Pavlović predsednik SG Bujanovac, Dejan Janjić predsednik SG Vranje. Sastanak je trajao duže od 2 sata jer je toliko vremena bilo potrebno da  v.d. načelnika upoznamo sa gorućom problematikom oko radno-pravnog statusa zaposlenih u PU Vranje.

Gospodin Tomislav Ilić je na početku pozdravio sve prisutne, uz izražavanje očekivanja da ćemo zajedničkim delovanjem i ukazivanjem na eventualne propuste, nedostatke i davanjem odgovarajućih predloga učiniti rad svima lakšim i time uticati na bolje rezultate u radu. Predsednik RC Vranje Zoran Stojčić se zahvalio gospodinu Iliću na odvojenom vremenu i prijemu, dodao da sastanak nismo zahtevali odmah po njegovom imenovanju, iako su članovi to insistirali, a sve iz razloga kako bi načelnik vremenom prikupio neophodne informacije i upoznao sa problematikom i otvorio teme.

Nastavi sa čitanjem

Veliko priznanje za SSP: ravnopravni učesnici stručnog sastanka preventivne medicine!

Sindikatu srpske policije, stručnoj službi za preventivnu zdravstvenu zaštitu zaposlenih i rodnu ravnopravnost ukazana je velika čast i zadovoljstvo učešća na XXIX STRUČNI SASTANAK PREVENTIVNE MEDICINE TIMOČKE KRAJINE, koji je održan 21.aprila 2016. godine u hotelu “Lepenski Vir“ u Donjem Milanovcu. Na stručnom skupu učestvovali su instituti i zavodi za javno zdravlje iz cele Srbije, najeminentniji profesori i njihovi saradnici iz Beograda, Novog Sada, Niša, Zaječara i drugih gradova Srbije.

Svi učesnici skupa bavili su se najaktuelnijim pitanjima i problemima iz oblasti preventivne medicine.

Moramo naglasiti da je učešće Sindikata srpske policije, presedan za ovakvu vrstu stručne javne debate i da smo mi prva organizacija mimo zdravstvenog sistema koja je imala čast i zadovoljstvo učešća na ovakvom skupu, a sve shodno svom dosadašnjem radu i zalaganju u oblasti primarne zdravstvene zaštite.

Nastavi sa čitanjem

Kraj nepravilnosti kod obračuna putnih troškova u Žandarmeriji!?

Beograd, 25.04.2016. godine, – Aktivisti Sindikatasrpske policije, predsednik RC Sedište MUP, Srećko Zimonjić i predsednik SG OŽBeograd, Nikola Petrović, održali su sastanak sa pomoćnikom načelnika Sektora za materijalno-finansijke poslove MUP-a gospodinom Dragom Bjelicom. Sastanak je imao samo jedu temu – razjašnjavanje nepravilnosti nastalih prilikom obračuna naknade za dolazak i odlazak sa posla u Žandarmeriji.

Na sastanku je potvrđeno ono na šta je Sindikat srpske policije ukazivao u više navrata predstavnicima poslodavca u Odredu Žandarmerije u Beogradu, kao i na sastanku u komandi Žandarmerije 18.04.2016. godine.

Ukazivali smo na to da se pravilnik o načinu obračuna naknade za putne troškove zaposlenih u MUP ne primenjuje pravilno u svim jedinicama, i da su time policijski službenici u Žandarmeriji oštećeni. Naravno, nije to slučaj samo u Žandarmeriji.

Naime u obračunu broja dana za koji sleduje naknada za putne troškove poslodavac je umanjivao iznose i za dane nedeljnog odmora, iako su dani nedeljnog odmora bili posledica preraspodele radnih sati. Poslodavac je zauzeo stav da je potrebno da se za određeni mesec ostvari pun fond radnih sati što se ispostavilo kao netačno.

Da bi ostvario pun iznos naknade za putne troškove radniku je potrebno da u mesecu nema odsustva po sledećim osnovama: PLAĆENO ODSUSTVO, GODIŠNJI ODMOR, BOLOVANJE I SLUŽBENI PUT (poseban zadatak).

putni bjelica

Za ostvarivanje prava na pun iznos cene mesečne pretplatne karte nije bitan broj radnih dana niti radnih sati, on može biti i 10 radnih dana po 8 sati, bitno je da radnik nije odsustvovao po gore navedenim osnovama, samim tim radnik je ispunio plan rada koji je za njega predvideo poslodavac u određenom mesecu. Takvom neispravnom primenom pravilnika došli smo u situaciju da se policijski službenik koji radi 13 dvanaestočaovnih smena a zbog jedne smene (ili čak par sati rada!) ne dobije naknadu u celom iznosu cene mesečne pretplatne karte nego se ka obračunskoj službni pošalje samo broj smena pri tom čak ne vodeći računa ni da li su smene dvanaestočasovne primer (12/14, 13/14 u slučaju odsustva za koje ne sleduje naknada) nego je poslat samo broj 13 samim tim u obračunskoj službi je smatrano da su smene 8 časovne što je za posledicu imalo da radnik dobije 13/21 (primer) mesečne karte.

Ovakvim načinom obračuna mesecima unazada načinjena je velika šteta policijskim službenicima, te se, kao sindikat koji vodi računa o svojim članovima kao i ostalim zaposlenima, pitamo ko će i na koji način danadoknadi štetu načinjenu policijskim službenicima obzirom da se pravilnik nepravilno primenjuje od prvog dana stupanja na snagu, tačnije od maja 2014 godine?

Verujemo da je ovakav nepravilan način obračuna na snazi u još dosta organizacionih jedinica (ako ne i u većini), jer je odgovornim licima uvek lakše i draže, da oštete pojedinca (namerno ili iz straha) nego da slučajno oštete državu. Stoga vam ovo može biti dobar putokaz kako da se izborite za svoja prava – najpre se obratite našim aktivistima u vašoj jedinici, onda će sve biti lakše. Ali sve dok ćutite, sindikat se ne može izboriti za vas.

Služba za informisanje SSP

Neljudski uslovi rada na GP Neštin

Užice, 25.04.2016. godine, – Predsednik sindikata srpske policije, Lazar Ranitović, uputio je danas dopis načelniku uprave granične policije, generalu Milenku Božoviću, u kojem ga upoznaje sa katastrofalno lošim uslovima rada na graničnom prelazu Neštin, na granici sa Hrvatskom. Pored priloga u vidu fotografija sa lica mesta, u dopisu se navodi i upozorenje, ukoliko izostane hitna reakcija i drastično poboljšanje uslova rada, da će SSP zatražiti pomoć u tom smislu od Uprave za bezbednost i zdravlje na radu. Dopis prenosimo u celosti:

Republika Srbija
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Direkcija policije
Uprava granične policije
Načelnik uprave, general policije Milenko Božović

Predmet: Ukazivanje na katastrofalno loše uslove na Graničnom prelazu „Neštin“

Poštovani gospodine načelniče,

po ko zna koji put Vam ukazujemo na sramotno loše uslove u kojima rade zaposleni na kontroli državne granice. Potpuno smo svesni loše materijalne situacije u državi Srbiji i u našem Ministarstvu, svesni smo i činjenice da duži niz godina nisu ulagana značajnija sredstva za poboljšanje materijalno-tehničke opreljenosti granične policije, tako da je manje-više ista ili slična situacija na skoro svim graničnim prelazima.

Ali mi nećemo odustati da ukazujemo i tražimo da preduzmete mere ka poboljšanju osnovnih radnih uslova i učinite ih makar podnošljivim ljudima koji savesno obavljaju svoju dužnost, jer svrha postojanja sindikalne organizacije nije da razume poslodavca već da se izbori za bolje uslove svojim članovima! Načelnici Uprave granične policije, načelnici regionalnih centara, komandiri stanica… svi se vremenom menjaju samo loši uslovi ostaju. Katastrofalni uslovi rada su postali prepoznatljivost i najbolji reprezent Vaše uprave, i apelujemo na Vas da to promenite.

Ovom prilikom, u ovom dopisu, akcenat smo stavili na nedopustivo loše uslove na graničnom prelazi Neštin. Sistematizovali smo najbitnije probleme i svaki fotodokumentovali. Fotografije su iz 2014. godine, ali od tada se stanje i uslovi nisu menjali. Koristimo ovu priliku da Vas obavestimo i da ćemo, ukoliko nešto pod hitno ne promenite, o ovakvim uslovima rada obavestimo nadležne državne organe, konkretno Upravu za bezbednost i zdravlje na radu.

 USLOVI NA GRANIČNOM PRELAZU  NEŠTIN

Granični prelaz Neštin je prelaz prema Republici Hrvatskoj.  U ovakvom stanju postoji već 17 godina.  Kontejner u kojem su smešteni policijski službenici je neuslovan za boravak. Isti je postavljen na granični prelaz polovan, kao prelazno rešenje, ali kao takav postoji i dan danas.  Njegove dimenzije su 6×2 metara sa 6 prozora, od kojih ni jedan ne može da se otvori  (zavareni su da ne bi ispali). Sa unutrašnje strane su oblepljeni trakom jer ne dihtuju, te je za vreme hladnih dana u unutrašnjosti kontejnera temperatura slična onoj napolju. Takođe, u zidovima kontejnera ne postoji izolacija jer su je pojeli miševi. Povremeno iz zidova i poda se oseti nepodnošljivi smrad za koji pretpostavljamo da dolazi od uginulih , raspadnutih leševa miševa i pacova.

Drugi kontejner koji služi kao kuhinja je u još lošijem stanju. Na njemu se vrata ne zatvaraju, prozori se ne otvaraju a pod praktično da i ne postoji. Iz tih razloga, kontejner je na neki način jazbina glodara, sa kojima policijski službenici bukvalno dele hranu koju ponesu na prelaz.

Na graničnom prelazu nema tekuće vode, te se u letnjim mesecima koristi cisterna (plastična) od 3000 litara. Korišćenje je moguće samo preko leta jer preko zime voda mrzne.  Na visokim temperaturama voda u cisterni pozeleni i dobija miris bare tako da nije za upotrebu,  kako za ličnu higijenu tako i za pranje posuđa.

U većini slučajeva zaposleni se vodom snabdevaju tako što se ponižavaju i mole putnike koji idu do okolnih sela da im napune balone koje koristimo.

Toalet za policijske službenike i carinske radnike koji su na graničnom prelazu nalazi se u sklopu prelaza .

To je objekat ozidan blokovima u sredini kojeg se nalazi rupa i koji bi trebao da predstavlja poljski wc  takozvani čučavac.

O higijeni kako prostorija u kojima borave tako i pomenutog toaleta brinu policijski službenici koji rade na graničnom prelazu.

Takođe, napominjemo da se u prvom pomenutom kontejneru nalazi i sva skupa tehnika (računari, ruter, čitači putnih isprava…).

Od juna meseca svake godine, sa dolaskom toplijih dana, ruter preko koga se vrše sve provere i na koji su priključeni i računari i čitači putnih isprava, usled velikih vrućina unutar kontejnera, pišti i signalizira da se pregrejao te je uglavnom van funkcije (biva naloženo policijskim službenicima da ga isključe da se ne bi pokvario a JAKO je skup). Svo vreme kada je glavni ruter van funkcije t.j. ne radi, nije moguće vršiti kontrolu lica i vozila koja prelaze granicu kroz sisteme MUP-a.

Pitamo se čija bi krivica bila da za vreme kada je ruter isključen prođe lice ili vozilo koje se potražuje. da li dežurnog postupajućeg policijskog službenika ili onog ko nije obezbedio odgovarajuće uslove za rad?

Na graničnom prelazu ne postoji nadstrešnica te za vreme padavina kisnu  kako policijski službenici tako i putnici koji prelaze granicu .

Radnicima Uprave carine za ovih 17 godina, koliko radi granični prelaz, kontejner za smeštaj je zamenjen već 3 puta ( tri nova kontejnera).

Na graničnom prelazu ne postoji septička jama a ni kanalizacija  te sva otpadna voda curi direktno iza kontejnera i leglo je smrada i zaraze. Verovatno iz tih razloga policijski službenici koji rade na graničnom prelazu Neštin često otvaraju bolovanja usled stomačnih tegoba, a zabeležen je i slučaj žutice.

Kancelarijski nameštaj  je u očajnom stanju što je takođe dokumentovano  fotografijama.

Zaključak:

Za ovih 17 godina, koliko i postoji ovaj prelaz, na licu mesta pristune su bile razne delegacije, kako iz MUP-a tako iz vladajućih struktura Države Srbije i svi su se zgražavali uslovima na graničnom prelazu i obećavali hitno rešavanje svih problema i sve se završavalo samo na obećanjima. Kako je granični prelaz ogledalo Države Srbije i putnici koji dolaze kod nas  svakako da stiču pogrešan utisak na osnovu prve slike na koju nailaze. Ili je to možda pravi i zaista realan utisak?

Molimo Vas da realno sagledate ove iznete probleme, sa kojima se suočavaju zaposleni na GP Neštin i da, ukoliko je moguće, iste rešite u potpunosti ili delimično. Učinite sve što je u Vašoj moći da uslove rada barem upristojite u dovoljnoj meri da se zaposleni na tom prelazu osećaju kao ljudi, a ne kao robovi na prinudnom radu.

Predsednik sindikata
Lazar Ranitović

Picture1 Picture2 Picture3 Picture5

Picture6 Picture6

 

Picture7 Picture8 Picture9 Picture10 Picture11 Picture12 Picture13 Picture14 Picture15 Picture16 Picture17 Picture18 Picture19 Picture20 Picture21 Picture22 Picture23 Picture24 Picture25

 

Omogućiti korišćenje biračkog prava svim zainteresovanim policijskim službenicima

Sombor, 22.4.2016. godine, – Nakon poziva od strane članova, iz više organizacionih jedinica PU Sombor,  došli smo do informacije, da je Planom i Dnevnim rasporedom rada za 24.4.2016. godine planirano angažovanje policijskih službenika u vremenu od 7,00 do 20,00 časova, čime je zaposlenima praktično uskraćeno ustavno pravo da izađu na izbore.

Takođe, takvim rasporedom, i predviđenim trajanjem radnog vremena preko 12 časova što je u suprotnosti sa Zakonom o radu i Zakonom o policiji, narušena su i radna prava naših članova.

Po dobijanju obaveštenja sa terena, aktivista Sindikata srpske policije, član GO Boban Đorđić, odmah je reagovao i dostavio hitan dopis načelniku PU Sombor (koji možete pročitati u prilogu) u cilju otklanjanja grubih propusta i omogućavanja zaposlenima da izađu na glasanje i iskoriste svoje biračko pravo, ali i u cilju usklađivanja radnog vremena sa Zakonom o policiji i Zakonom o radu.

Verujemo da će načelnik Policijske uprave ot犀利士
kloniti nepravilnosti, te da neće biti potrebe za našim daljim aktivnostima u tom smeru. Naglašavamo, da se kao sindikalna organizacija, uvek i svuda, zalažemo za poštovanje pozitivnih pravnih propisa, pa tako i ovog puta – Zakon o izboru narodnih poslanika, u članu 2. stav 2. jasno kaže da „Niko nema pravo da, po bilo kom osnovu, sprečava ili primorava građanina da glasa, da ga poziva na odgvoornost zbog glasanja i da od njega traži da se izjasni za koga je glasao ili zašto nije glasao“! Dakle kolege, isključivo na vama je odluka da li ćete uopšte iskoristiti svoje izborno pravo, ali vas niko ne sme da spreči u tome, ni na koji način.

Pozivamo naše članove i aktiviste da nam jave ukoliko, ovakvih ili sličnih slučajeva, ima još negde i da u razgovoru sa rukovodstvima jedinica pokušaju da iznađu rešenje. Rukovodstvo sindikata će, ukoliko bude neophodno, da reaguje na najvišem mogućem nivou i omogući svakom našem članu da iskoristi svoje biračko pravo, naravno ukoliko to želi.

 

Služba za informisanje SSP

13086866_10206091924441715_3855554505447198076_o

Vreme službenog putovanja – radno vreme, da ili ne?

Kako bismo konačno otklonili dileme, prisutne već duži niz godina, u vezi sa evidentiranjem i obračunom radnog vremena policijskih službenika, Sindikat srpske policije zatražio je zvanično mišljenje Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.

Konkretno, zatraženo je tumačenje Zakona o radu, Zakona o policiji i Posebnih kolektivnih ugovora za policijske službenike i za državne organe, po pitanju načina evidentiranja i obračunavanja vremena koje zaposleni provede na službenom putovanju, i vremena koje zaposleni provede na obuci, stručnom osposobljavanju i stručnom usavršavanju prema odgovarajućim programima poslodavca.

Zvanično tumačenje koje smo zatražili, biće od velike pomoći poslodavcu pre svega, ali i sindikatima na putu zaštite prava naših članova. Tu mislimo prvenstveno na pripadnike Interventnih jedinica policije i Žandarmerije.

Dopis prenosimo u celosti:

VLADA REPUBLIKE SRBIJE
MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLJAVANJE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANJA
11000 BEOGRAD, Nemanjina 22-24

Z A H T E V

za tumačenje Zakona o radu („Sl. glasnik RS“, br. 24/2005, 61/2005, 54/2009, 32/2013 i 75/2014), Zakona o policiji („Sl. glasnik RS“, br. 6/2016), Posebnog kolektivnog ugovora za policijske službenike („Sl. glasnik RS“, br. 22/2015 i 70/2015 – Aneks) i Posebnog kolektivnog ugovora za državne organe („Sl. glasnik RS“, br. 25/2015 i 50/2015)

Poštovani,
Sindikat srpske policije je sindikalna organizacija zaposlenih u Ministarstvu unutrašnjih poslova sa više od 7.000 članova. Cilj SSP je, pre svega, zaštita i unapređenje prava iz radno-pravnog odnosa i u vezi sa radom.

U vezi sa tim, potrebno nam je tumačenje pojedinih odredbi napred navedenih propisa.

Pitanja na koja tražimo odgovor su:

  • Na koji način se evidentira i obračunava vreme koje zaposleni provede na službenom putovanju (da li se evidentira i obračunava samo efektivno radno vreme za vreme službenog puta, celokupno trajanje službenog puta ili nešto treće)?
  • Na koji način se evidentira i obračunava vreme koje zaposleni provede na obuci, stručnom osposobljavanju i stručnom usavršavanju prema odgovarajućim programima poslodavca?

Radi bolje ilustracije problema dajemo sledeći primer, a potom i konkretna pitanja:

Primer: Tri policijska službenika, kao pripravni za sprovod lica pronađenih po poternici se pozivaju od strane starešine da u 6.00 časova pristupe u službene prostorije Policijske stanice Priboj, radi dovođenja lica od Graničnog prelaza Gostun (opština Prijepolje) do Osnovnog suda u Subotici. Sva trojica policijskih službenika dolaze u zgradu PS Priboj u 6.00 časova i javljaju se starešini. Nakon zaduženja opreme, vozila i ispraćaja na zadatak njih trojica u 7.00 časova izlaze iz zgrade PS Priboj i službenim vozilom se upućuju na GP Gostun radi preuzimanja lica. U 8.00 časova na GP Gostun preuzimaju lice i u 15.00 časova ga dovoze sudiji Višeg suda u Subotici. Nakon toga se upućuju natrag u PS Priboj gde u zgradu PS Priboj stižu u 22.00 časa. Nakon završenog izveštaja o postupanju i razduženja opreme i vozila u 23.00 časa izlaze iz službenih prostorija PS Priboj i odlaze kući.

Pitanja na koja tražimo odgovore su sledeća:

  • Šta se podrazumeva pod radnim vremenom policijskog službenika prilikom sprovodničke delatnosti, odnosno koje vreme evidentirati u vremenike rada i koliko sati obračunavati za taj dan prilikom sabiranja ukupnog broja sati na nedeljnom i mesečnom nivou? Da li se pod radnim vremenom u ilustrativnom primeru podrazumeva samo vreme provedeno na „sprovodu“ (od 8.00 do 15.00 časova) ili vreme od dolaska na posao do završetka „sprovoda“ (od 6.00 do 15.00 časova) ili celokupno angažovanje u vezi sa „sprovodom“ (od 6.00 do 22.00 časa), s obzirom na to da policijski službenici, shodno nalogu za izvršenje slubženog zadatka, službeno vozilo moraju vratiti natrag u svoju organizaciju jedinicu (u ilustrativnom primeru od Subotice do Prioboja)?
  • U slučaju da se vreme od trenutka predaje lica do povratka u matičnu organizacionu jedinicu (vraćanja službenog vozila) ne smatra i ne evidentira kao radno vreme policijskih službenika, dolazimo do kontradiktornosti da policijski službenik ima nalog za izvršenje nekog službenog zadatka (vraćanja vozila), ali mu se vreme provedeno na tom službenom zadatku ne evidentira kao radno vreme? Ili se, možda, vreme od trenutka predaje lica do povratka u matičnu organizacionu jedinicu (vraćanja službenog vozila), evidentira kao radno vreme samo vozaču službenog vozila, ali ne i preostalim policijskim službenicima?
  • Da li se eventualne povrede policijskih službenika smatraju povredom na radu za sve vreme od dolaska u stanicu do povratka u stanicu (od 6.00 do 22.00 sata)?
  • U kom intervalu policijski službenici imaju pravo na korišćenje pauze u trajanju od 30, odnosno 60 minuta (ovo se posebno odnosi na slučaj ukoliko se pod radnim vremenom podrazumeva samo period „sprovođenja“ lica)?

Broj: _____/16
U Užicu, 15.4.2016. godine

Predsednik SSP
Lazar Ranitović

3358-01-16a 3358-01-16b

Tražili smo tumačenje pojma „pripravnost“

Sindikat srpske policije uputio je danas Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, zahtev za tumačenje pojma „pripravnost“ u smislu Zakona o radu, Zakona o policiji i PKU za policijske sčlužbenike i PKU za državne organe. Verujemo da ćemo, nakon dobijenog zvaničnom mišljenja, prekinuti sve nedoumice po pitanju samog značenja termina pripravnosti, njegovoj primeni i načinu obračunavanja u praksi.

Neposredni povod za traženje tumačenja jeste stav pomoćnika načelnika Sektora za vanredne situacije Ministartsva unutrašnjih poslova, gospodina Bojana Kostića, na poslednjem sastanaku u Kabinetu ministra, sa Radnom grupom za saradnju sa sindikatima. Sukob mišljenja predstavnika poslodavca i sindikata nastao je na primeru realne situacije, koje imamo vrlo često u manjim sredinama, da pripadnik Vatrogasno-spasilačke jedinice, kojem predhodno nije određen status pripravnosti, na poziv starešine, dolazi u jedinicu i preuzima poslove dežurstva budući da su kolege iz redovne smene već na intervenciji. Posle toga imamo dve mogućnosti:
– kolega vatrogasac nema intervenciju i nakon izvesnog vremena odlazi kući (najčešći slučaj), ili
– izlazi na intervenciju (što je retkost)
Prema mišljenju predstavnika SVS vatrogascu u prvom slučaju ne sleduje nikakva nadoknada za vreme provedeno u jedinici – ni pripravnost ni prekovremeni rad! U drugom, istina dosta ređem slučaju, bio bi mu obračunat i plaćen prekovremeni rad.

Pravni tim SSP ne slaže se u osnovi sa navedenim tumačenjem. Najpre je krajnje diskutabilna opravdanost primene pozivanja ljudi kojima nije određena radna obaveza, odnosno pripravnost. A potpuno je nedopustivo da zaposleni koji u jedinicu dođu i odrade nekoliko sati za to angažovanje ne budu plaćeni. Mi smatramo da za taj rad treba da sledi naknada za prekovremeni rad, a da radnicima za koje se očekuje mogućnost vanrednog pozivanja mora određivati status pripravnosti. Budući da takav status u znatnoj meri narušava privatnost zaposlenog i njegovu slobodu kretanja, za status mora sledovati i adekvatna nadoknada.

Budući da su ostali članovi Radne grupe MUP uglavnom nemo posmatrali našu razmeni mišljenja i na taj način prećutno podržali stav predstavnika Sektora za vanredne situacije, rukovodstvo sindikata donelo je odluku da tumačenje potraži na, za to, nadležnom mestu.
Zahtev prenosimo u celosti:

VLADA REPUBLIKE SRBIJE
MINISTARSTVO ZA RAD, ZAPOŠLJAVANJE, BORAČKA I SOCIJALNA PITANJA
11000 BEOGRAD, Nemanjina 22-24

Z A H T E V

za tumačenje Zakona o radu („Sl. glasnik RS“, br. 24/2005, 61/2005, 54/2009, 32/2013 i 75/2014), Zakona o policiji („Sl. glasnik RS“, br. 6/2016), Posebnog kolektivnog ugovora za policijske službenike („Sl. glasnik RS“, br. 22/2015 i 70/2015 – Aneks) i Posebnog kolektivnog ugovora za državne organe („Sl. glasnik RS“, br. 25/2015 i 50/2015)

Poštovani,

Sindikat srpske policije je sindikalna organizacija zaposlenih u Ministarstvu unutrašnjih poslova sa više od 7.000 članova. Cilj SSP je, pre svega, zzštita i unapređenje prava iz radno-pravnog odnosa i u vezi sa radom.

U vezi sa tim, potrebno nam je tumačenje pojedinih odredbi napred navedenih propisa.

Članom 50. stavom 3. Zakona o radu propisano je da se „radnim vremenom ne smatra vreme u kome je zaposleni pripravan da se odazove na poziv poslodavca da obavlja poslove ako se ukaže takva potreba, pri čemu se zaposleni ne nalazi na mestu gde se njegovi poslovi obavljaju, u skladu sa zakonom.“
Članom 53. stavom 1. Zakona o radu propisano je:
„Na zahtev poslodavca, zaposleni je dužan da radi duže od punog radnog vremena u slučaju više sile, iznenadnog povećanja obima posla i u drugim slučajevima kada je neophodno da se u određenom roku završi posao koji nije planiran (u daljem tekstu: prekovremeni rad).“

Članom 155. stavom 1. Zakona o policiji propisano je:
„Prekovremeni rad, u smislu ovog zakona, podrazumeva rad duži od punog radnog vremena u slučaju više sile, iznenadnog povećanja obima posla i u drugim slučajevima kada je neophodno da se u određenom roku završi posao koji nije planiran.“
Članom 156. Zakona o policiji propisano je sledeće:
„Policijski službenik u obavezi je pripravnosti kada okolnosti posla i zadataka to zahtevaju.
Pripravnost za rad, u smislu ovog zakona, podrazumeva stanje spremnosti odziva na poziv neposrednog rukovodioca ili lica ovlašćenog za poziv za dolazak na rad.
Pripravnost, odnosno okolnosti koje ukazuju da policijski službenik raspoređen na određeno radno mesto mora biti dostupan i pripravan da, po pozivu neposrednog rukovodioca ili lica ovlašćenog za poziv, obavi posao ili zadatak koji je planiran i za koji se očekivala potreba eventualnog angažovanja policijskih službenika sa odgovarajućeg radnog mesta, propisuje ministar.“
Članom 157. Zakona o policiji propisano je sledeće:
„Rad policijskog službenika koji je iz pripravnosti pozvan da obavi posao ili zadatak računa se kao prekovremeni rad.“

Članom 7. PKU za policijske službenike propisano je:
„Policijski službenik je u obavezi stalne pripravnosti kada okolnosti posla i zadataka to zahtevaju.
Pripravnost podrazumeva obavezu policijskog službenika da se po pisanom nalogu rukovodioca nalazi u stanju stalnog potrebnog stepena spremnosti koje omogućava da se policijski službenik odazove na poziv poslodavca i stavi na raspolaganje na mestu rada, na drugom mestu koje odredi poslodavac ili preduzme intervenciju, radnju, kontakt ili sličnu aktivnost po nalogu poslodavca.
Vreme efektivnog rada po pozivu računa se kao prekovremeni rad.“
Članom 8. stavom 1. PKU za policijske službenike propisano je:
„Policijski službenik je dužan da radi prekovremeno, odnosno duže od punog radnog vremena u slučaju više sile, iznenadnog povećanja obima posla i u drugim slučajevima kada je neophodno da se u određenom roku završi posao koji nije planiran.“

Članom 38. PKU za državne organe propisano je:
„Zaposleni koji van radnog vremena mora da bude dostupan (u pripravnosti) da bi ako ustreba izvršio neki posao svog radnog mesta, ima pravo na dodatak za pripravnost.
Dodatak za svaki sat pripravnosti iznosi 10% vrednosti radnog sata osnovne plate zaposlenog.
Plan pripravnosti donosi rukovodilac državnog organa.“

Pitanja na koja tražimo odgovore su sledeća:
1) Da li se boravak zaposlenog na svom radnom mestu, a po iznenadnom pozivu poslodavca smatra pripravnošću ili prekovremenim radom?
2) Da li se boravak vatrogasca-spasioca na svom radnom mestu u objektu vatrogasno-spasilačke jedinice bez vršenja neke intervencije, a po prethodnom iznenadnom pozivu starešine, smatra pripravnošću ili prekovremenim radom?
3) Da li se prilikom terenskog rada ili obuke jedinica Žandarmerije njihov obavezan boravak (po usmenom ili pisanom naređenju starešine) na određenom prostoru ili u određenom objektu van efektivnog radnog vremena (intervencije, postupanja, obuke), bez mogućnosti da se udalje sa tog prostora ili iz tog objekta, smatra pripravnošću?

Broj: _____/16
U Užicu, 15.4.2016. godine

                                                                                                                        Predsednik SSP
Lazar Ranitović

Verujemo da u Ministarstvu rada neće biti podržan stav „sedeo si na poslu, nisi imao intervenciju, nema plate“, jer bi sledeći korak bio da se svim radnicima u dežurnim službama, koji provedu celu smenu bez poziva ili pristupa građana, ukine plata!? Ili bi skoro tri četvrtine narodnih poslanika u Skupštini Srbije ostalo bez naknade obzirom na praksu da su tamo samo fizički, bez aktivnog učešća u radu (između ostalog i zbog toga smo dobili nakaradni Zakon o policiji sa nekoliko neustavnih odredbi).

Služba za informisanje SSP

3357-01-16a

3357-01-16b

UGP RC prema Hrvatskoj: započeto rešavanje problema iz prošlosti!

Na inicijativu Sindikata srpske policije, dana 04.04.2016.godine sa početkom u 12,00 časova, u prostorijama Regionalnog centra granične policije prema Republici Hrvatskoj u Sremskoj Kamenici, održan je sastanak sa načelnikom RC, glavnim policijskim savetnikom Miletom Jandrićem i zamenikom načelnika, policijskim savetnikom Duškom Šumanom. Sindikat srpske polciije predstavljali su: Ana Tomašević, predsednik Regionalnog centra Novi Sad, Siniša Ćuk, predsednik Regionalnog centra Sremska Mitrovica, Boban Đorđić, predsednik Regionalnog centra Sombor, Radislav Mijatović, predsednik sindikalne grupe Šid i Miroslav Lazarov, predsednik sindikalne grupe SGP Novi Sad.

Na samom početku sastanka jandric3 Ana Tomašević se zahvalila načelniku Jandriću na izdvojenom vremenu izrazivši nadu da će ovakav vid komunikacije postati tradicija u odnosima tog RC sa SSP. Takođe, dodala je da je RC GP prema R.Hrvatskoj za SSP veoma značajna organizaciona jedinica MUP-a, obzirom da teritorijalno pokriva tri RC SSP: Novi Sad, Sombor i Sremsku Mitrovicu, te da značajan broj policijskih službenika ovog RC UGP predstavlja članstvo SSP. Objektivno predstavljanje problema i teškoća u radu policijskih službenika, istinsko zastupanje isključivo interesa zaposlenih i iskrena želja da se dijalogom sa poslodavcem isti rešavaju, principi su rada SSP, istakla je Tomaševićeva.

Nakon što se zahvalio predstavnicima SSP na inicijativi za sastankom, načelnik Jandrić je obećao da će i ubuduće biti otvoren i dostupan za rešavanje svih problema u okviru organizacione jedinice kojom rukovodi, naglasivši da je to najbolji način, koji je u obostranom interesu. Podsetio je da su, na osnovu njegove lične inicijative, predstavnici SSP uzeli učešće i u godišnjoj analizi rada RC GP, kojoj su prisustvovali svi rukovodioca na čelu sa načelnikom UGP generalom Milenkom Božovićem.

Reč je potom uzeo Boban Đorđić koji je načelniku Jandriću predstavio konkretne probleme s kojima se u svakodnevnom radu suočavaju policijski službenici SGP Bogojevo, a radi se o neprincipijelnom i diskriminatornom odabiru jedne te iste grupe policijskih službenika navedene SGP koji bivaju slani na ispomoć u SGP Bački Breg, kao i o zaključavanju pojedinih prostorija od strane starešina u okviru navedene stanice, čime se iste čine nedostupnim „običnim“ policajcima. Načelnik Jandrić je čvrsto obećao da će ispitati sve navode naglasivši da neće tolerisati bilo kakav vid diskriminacije ili narušavanja prava policijskih službenika, kao i da će biti obezbeđena jednaka zastupljenost prilikom pružanja ispomoći drugim stanicama. Takođe, predstavnike SSP je obavestio da se do kraja tekućeg meseca može očekivati potpisivanje sporazuma o vansudskom poravnanju, a nakon toga i isplata zaostalih dnevnica policijskim službenicima SGP Bogojevo.

Međutim, do trenutka sačinjavanja ovog izveštaja, do predstavnika SSP je stigla informacija da je komandir SGP Bogojevo pokrenuo nekakvu internu istragu u cilju utvrđivanja ko je od policijskih službenika o svemu navedenom obavestio SSP. Iskreno se nadamo i uzdamo u autoritet načelnika Jandrića da će sprečiti svaki vid samovolje pojedinaca i zaštititi policijske službenike, koji traže samo normalne uslove za rad, sprečiti revanšizam i strahovladu u demokratskoj državi.

Sastanak je nastavljen izlaganjem Mijatović Radislava koji je podsetio načelnika Jandrića da je SSP u više navrata ukazivao na loše uslove rada policijskih službenika, slabu materijalno-tehničku opremljenost, dotrajale i pohabane uniforme, katastrofalno stanje voznog parka, kao i hroničnu nepopunjenost SGP Batrovci, Šid, Srem i Morović, u vezi čega je RC-u, ali i UGP-e, prosleđeno nekoliko dopisa.

Kako su takve inicijative, bar u izvesnoj meri, urodile plodom konstatovano je da su u poslednjih nekoliko dana na granične prelaze „Sot“ i „Ljuba“, u okviru SGP Šid, dopremljena dva kontejnera za smeštaj policijskih službenika, sa potrebnim nameštajem, koji će značajno poboljšati osnovne uslove za rad. Međutim, kako je pomenute kontejnere obezbedila Međunarodna organizacija za migracije, sa šefom misije u Srbiji gospođom Lidijom Marković na čelu, kojoj se ovim putem javno zahvaljujemo, ne možemo sakriti razočarenje u činjenicu da MUP R.Srbije nije učinio ništa po pitanju poboljšanja uslova rada policijskih službenika UGP, naročito u uslovima migranstke krize, koja je svojim punim kapacitetom pogodila RC GP prema R.Hrvatskoj.

Kada je u pitanju SGP Morovićjandric2 Siniša Ćuk je podsetio načelnika Jandrića da je jedan od zaključaka generala Božovića na analizi rezultata rada RC, između ostalog, bio da su međuljudski odnosi u navedenoj stanici veoma loši, te da se pojedini policijski službenici SGP Morović konstantno obraćaju SSP radi zaštite njihovih osnovnih prava. Ponovo je naglašena inicijativa SSP za potrebom objektivnog utvrđivanja svih činjenica i okolnosti prijava dvojice policijskih službenika da su, za vreme svog pripravničkog službovanja u SGP Morović, pretrpeli zlostvaljanje, čak i fizičko, od strane pomoćnika komandira Perišić Zlatka. Takođe, načelniku Jandriću je postavljeno pitanje dokle se stiglo sa utvrđivanjem elemenata odgovornosti komadira SGP Morović Zdjelar Nikole, za kojeg postoje pismena obraćanja nekoliko policijskih službenika SGP Morović da su im od strane komandira Zdjelara, na razne načine, u više navrata uskraćivana pojedina prava iz oblasti radno-pravnog statusa, u vezi čega su, takođe blagovremeno, dostavljani konkretni dopisi.

Dopis ocene 1 Dopis ocene 2

Načelnik Jandrić je obavestio predstavnike SSP da su po pitanju slučaja „Perišić“ preduzete sve neophodne mere i radnje iz delokruga nadležnosti RC, te da je protiv pomoćnika komandira SGP Morović Perišić Zlatka pokrenut disciplinski postupak zbog učinjene teške povrede službene dužnosti i da je isti trenutno u toku. Kada je reč o napred navedenim dopisima načelnik Jandrić je izjavio da je već preduzeo konkretne korake u cilju ispitivanja svih navoda sadržanih u dopisima u sklopu kojih su 29. i 31.marta 2016.godine oficiri RC posetili SGP Morović i obavili razgovore sa svim policijskim službenicima koji su sačinili službene beleške. Obećano je da će, nakon sačinjavanja i dostavljanja adekvatnih izveštaja od strane postupajućih starešina, a ukoliko se utvrdi postojanje odgovornosti Zdjelar Nikole, prema istom takođe biti preduzete odgovarajuće mere, u vezi čega će SSP biti i zvanično obavešten. Naposletku, načelnik Jandrić je ukazao da je jedan od osnovnih principa njegovog rada, između ostalog, i poštovanje svih prava zaposlenih koja su propisana i garantovana svim pozitivno-pravnim propisima, te da će njegov prag tolerancije za kršenje istih biti nulti.

Predstavnici SSP su se zahvalili načelniku Miletu Jandriću na korektnoj i konstruktivnoj saradnji, uz izraženu nadu da će u budućnosti biti što manje povoda za ovakvom vrstom sastanaka. Jer, kao što jednom reče jedan pametan čovek: „Tamo gde starešine dobro rade svoj posao, nema mesta za rad sindikata!“.

Član GO SSP
Siniša Ćuk

dopis mikovic

 

Kabinet ministra: četvrti mesečni sastanak u 2016. godini

Beograd, 11.04.2016. godine, – Održan je redovni mesečni sastanak predstavnika Sindikata srpske policije i Radne grupe MUP za saradnju sa sindikatima, četvrti u ovoj godini. SSP su na sastanku predstavljali:
– Lazar Ranitović, predsednik SSP;
– Mile Lazarević, zamenik predsednika SSP;
– Viktor Ratković, predsednik SK SSP;

Radnom grupom je predsedavao državni sekretar MUP, gospodin Milosav Miličković. Sastanak je započeo u 10,00 časova i potrajao je duže od sat vremena, zbog ozbiljnog pristupa kojeg SSP ima prema sastancima sa Radnom grupom, kao i zbog brojnosti tema koje smo i ovog, kao i svaki put, postavili.

Teme o kojima smo razgovarali su bile sledeće:

1. Racionalizacija
– Proces racionalizacije je definitivno završen, kako je rečeno i na prošlom sastanku. Prirodnim odlivom se došlo do silaska izpod granice o maksimalnom broju zaposlenih u MUP, u skladu sa Uredbom Vlade, odnosno ispod 42.850 zaposlenih. Kolege koje su u predhodnom periodu dobijali rešenja o raspoređivanju na radna mesta u vezi sa „analizom rizika“ dobiće rešenja za svoja stara radna mesta početkom maja meseca 2016. godine ( što je u skladu sa informacijom koju smo plasirali još prvog marta, i zbog koje smo trpeli velike pritiske drugih sindikata, koji su nas optuživali da dajemo netačne informacije i širimo lažnu nadu ljudima u nevolji).

kraj analize

2. Primena člana 172. ZOP
– Sa primenom člana 172. Zakona o policiji se „zastalo“ do daljnjeg. Nakon što je SSP (i još neki sindikati) uputio inicijativu Ustavnom sudu Srbije za ocenu ustavnosti ovog i još nekih članova ZOP-a, rukovodstvo MUP-a je donelo jedino logičnu odluku da ne započinje primenu i drastične mere, u skladu sa odredbama člana 172. ZOP, koje predviđaju prestanak radnog odnosa zaposlenima na samo pokretanje krivičnog postupka, bez poštovanja prezumpcije nevinosti i čekanja na pravosnažnu osudu suda, kao jedinog legitimnog organa za ocenu nečije krivice. MUP je oformio komisiju koja ima zadatak da izradi predlog izmene Zakona, čije se usvajanje očekuje na nekoj od prvih sednica Narodne skupštine.
Naravno da će pojedini sindikati zlonamerno širiti priču da je sve to privremeno i da će posle izbora uslediti masovna otpuštanja zaposlenih, ali vas molimo da nam i dalje verujete. SSP je na oprezu i budno prati sva dešavanja po tom pitanju, nećemo se uspavati ovom jednom dobijenom bitkom.

3. Novčana pomoć zaposlenimai visina dnevnice
Nažalost, netačnim su se pokazale informacije pojedinih sindikata da će danas biti isplaćena jednokratna novčana pomoć u iznosu od 12.000 dinara. Prema dobijenim informacijama iz MUP-a, problem sa isplatom jednokratne novčane pomoći je nastao zbog izričitog protivljenja MMF-a. Međutim, dobili smo uveravanje da će premijer iznaći drugi način da dato obećanje ispuni, te da će zaposlenima u MUP-u biti isplaćena novčana sredstva u iznosu od najmanje 10.000 dinara najkasnije u naredne dve sedmice.

4. Naknade za rad u otežanim uslovima, dnevnice
– U toku je izrada Pravilnika o posebnim naknadama i dnevnicama, kojim će biti ispravljena nepravda načinjena policajcima, usvajanjem mizernog iznosa dnevnice od 150,00 dinara. Pravilnik će biti istovetan poput onog koji se priprema za pripadnike Vojske Srbije.
– Problemi u obračunu i isplati ove naknade u Preševu će biti rešeni na taj način što će SSP u Direkciju policije poslati spiskove ljudi radno angažovanih u predhodnim mesecima, obzirom na odugovlačenje starešina i prepucavanja na liniji PU Vranje – UGP RC prema Makedoniji.
– Sporazuma o vansudskom poravnjanju između zaposlenih u SGP Bogojevo i Apatin je pri kraju i konačna isplata zaostalih dnevnica se može očekivati sledećeg meseca. Nažalost, MUP je veliki, trom sistem, i za rešavanje ovako jednostavnog problema administraciji treba nekoliko meseci.

5. Koeficijenti plate za određene kategorije zaposlenih
– PU Vranje , Odsek pogranične policije za strance. Problem kolega koji rade poslove OSL a imaju koeficijente plate u rangu referenta neće biti rešen sve do izrade potpuno novog Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta, čije se usvajanje očekuje u junu mesecu. Pitanje smo postavljali još na sastanku u avgustu 2015. godine, od tada je Pravilnik menjan nekoliko puta, ali je ovaj problem ostao nerešen do danas, jer je akcenat bio na poslovima sa analizom rizika, dok se nije ulazilo šire u rešavanje propusta nastalih usvajanjem važećeg Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta.
– PU Bor, Odsek analitike i policijske evidencije, samostalni analitičar. Pravilnikom o sistematizaciji radnih mesta od 28.11.2015. godine, radno mesto „viši analitičar“ je preimenovano u „samostalni analitičar“ i koeficijent plate sa 2,042 umanjen na 1,866 što je znatno umanjilo platu zaposlenima. Pravilnikom o platama zaposlenih u MUP određeno je da prilikom raspoređivanja plata ne može biti umanjena, ali zvanični odgovr jeste da po sredi nije greška već namera Sektora za analitiku da određena radna mesta kroz platu i koeficijente vrednuje vrednuje na drugi način u odnosu na stara rešenja.

6. Vozila i održavanje vozila
– Ukazali smo na problem koji je proistekao u vezi sa održavanjem pneumatika službenih vozila obzirom da je potpisan ugovor na nivou MUP sa jednom firmom u Jagodini i da to dovodi do nedopustive sporosti kod otklanjanja banalnih kvarova, kakav sigurno jeste obično krpljenje guma.
Sekretar Miličković je naložio da se iznađe način i za te poslove pronađe poslovni partner na teritoriji svake Policijske uprave, te da nam za sporost i propuste, nikako ne sme biti izgovor Zakon o javnim nabavkama ili postupci sa raspisivanjem tendera.
– MUP na svojim parkinzima ima veliki broj oduzetih vozila, za koje niko nema preciznu evidenciju o toku postupka, odnosno koja su vozila trajno oduzeta. SSP je predložio da se, za ona vozila, za koja su postupci okončani, odredi licitacija ili se ustupe na korišćenje MUP-u. Tražili smo da se pokrene utvrđivanje i rešavanje statusa vozila i tako poboljša naš očajan vozni park. Za realizaciju ovoga određen je zamenik načelnika Sektora za materijalno-finansijsko poslovanje Željko Veselinović.

7. Problematika angažovanja pripadnika IJP
– Zajednički smo konstatovali da postoje određeni problemi u praksi kod obračuna radnih sati angažovanih pripadnika IJP, pravo pripadnika IJP na prekovremeni rad, dnevnica za angažovanje IJP, uticaj suvog obroka na visinu dnevnice.
– Prema mišljenju predstavnika Direkcije i Uprave policije, nesvrsishodno je slanje nekog instruktivnog akta za jednoobrazno postupanje u svim jedinicama, jer je to činjeno u više navrata, već da SSP dostavi podatke sa terena o jedinicama u kojima se nezakonito postupa i propusti će biti otklonjeni u najkraćem roku.

8. Neevidentiranje pripravnosti i prekovremenog rada u SVS
– Na pitanje zbog čega se ne poštuje Zakon o policiji u pogledu pripravnosti i prekovremenog rada u Sektoru za vanredne situacije nismo dobili zadovoljavajući odgovor, odnosno, gospodin Bojan Kostić je tvrdio da je sve u zakonskom okviru, odnosno da je sasvim u redu pozivati ljude od kuće a da im predhodno nije određena pripravnost. On smatra čak i da tim ljudima vreme provedeno u stanici, naon poziva iz „pasivne pripravnosti“ i prelazak u „aktivno dežurstvo“ ne treba platiti ni kao redovan rad, a nekmoli kao prekovremeni. Njegov stav je da, ukoliko vatrogasac za vreme dežurstva nije imao intervenciju ne treba da dobije nadoknadu za rad!!!
Ako upotrebimo analogiju, prema mišljenju gospodina Kostića, ni ostali radnici, koji za vreme smene ne budu imali intervencija, ne treba ni da budu plaćeni. Kao ni radnici dežurnih službi u policijskim stanicama, ukoliko ne budu imali posla. Da nije žalosno i apsurdno, bilo bi možda i smešno. Budući da su neki od članova Radne grupe ovu, a i ostale teme, samo nemo posmatrali, bez aktivnog učešća, rukovodstvo SSP će poslati dopis ministru da im za ovaj dan ne bude plaćena dnevnica (pozvaćemo se pri tome na gospodina Kostića).
– Problem o kojem govorimo, itekako je izražen u malim vatrogasnim jedinicama, kakvo je npr. VSO u Novoj Varoši, gde vatrogascima-spasiocima već skoro četiri meseca ne evidentiraju pripravnost i prekovremeni radi. Umesto da postoji sistem pripravnosti te da se u slučaju potrebe pozivaju oni koji su pripravni, pripravnost ne postoji, već se, u slučaju potrebe ljudi pozivaju i angažuju sa nedeljnih odmora, da i tada kada se angažuju, vreme provedeno u vatrogasnoj jedinici im se ne evidentira kao radno vreme, tj. prekovremeni rad! Kako smo ovaj problem već u svojim dopisima od 4.2.2016. godine iznosili ministru dr Nebojši Stefanoviću i načelniku SVS Predragu Mariću, a pomaka nije bilo, obzirom da ovaj problem ni sada nije otklonjen, zaposleni će biti prinuđeni da svoja prava ostvare pred sudom, u čemu će imatu našu svesrdnu podršku.

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

  • 1
  • 2