Skip to main content

Mesec: novembar 2016.

Zašto kasni naknada za putne troškove?

Pravilnik o uslovima ostvarivanja prava na naknadu troškova za odlazak i dolazak sa rada u Ministarstvu unutrašnjih poslova na snazi je skoro dve godine a da i dalje imamo velikih problema sa njegovom primenom u praksi. Greške su zaista raznovrsne ali redovno i uvek na štetu zaposlenih.

Najčešći primer pogrešne primene obračuna nastaje „deljenje“ mesečne karte, gde se naknada umanjuje uprkos tome da je zaposleni radio celog meseca. Ponovićemo još jednom da svima bude jasno – umanjenje naknade nastaje samo usled odsustva sa rada zbog korišćenja godišnjeg odmora, zbog privremene sprečenosti za rad ili korišćenja plaćenog odsustva. U svim ostalim slučajevima, bez obzira na broj odrađenih smena, zaposlenom sleduje celokupna mesečna naknada!

Pored navedene nepravilnosti, zanimljiv je primer Policijske stanice Savski Venac, gde je zaposlenima nametunut nepostojeći cenovnik autoprevoznika „Lasta“ sa znatno nižim cenama od realnih i važećih. Iako je Član. 4. Pravilnika o uslovima ostvarivanja prava na naknadu troškova za odlazak i dolazak sa rada u Ministarstvu unutrašnjih poslova, decisno i jasno propisuje da se: „isplaćuje novčana protivrednost cene odgovarajuće pretplatne karte prevoznika po izboru zaposlenog“. Ovakvo postupanje suprotno važećim  pozitivnim pravnim propisima a na štetu policijskih službenika predstavlja osnov za pokretanje disciplinkih pa eventualno i krivičnih prijava protiv odgovornih.

Pored ovih navedenih problema oko obračuna naknade, zaposleni u MUP-u suočavaju se i sa ponovnim kašnjenjem isplate naknade prevoza za odlazak i dolazak sa rada. Ovakve pojave dovode do niza negativnih posledica koje opet  na kraju koštaju Ministarstvo, pomenućemo ovom prilikom pokretanje eventualnih sudskih sporova zbog nepoštovanja Pravilnika, kašnjenje policijskih službenika na posao, povećanje broja policijskih službenika odsutnih sa posla po osnovu bolovanja i samim tim i davanja za tu vrstu odsustva koja iznosi 85% a do 30 dana pada na teret poslodavca.

Takođe, ovih dana evidentno je sve veće nezadovoljstvo zaposlenih zbog kašnjenja naknade za prevoz ali i zbog kašnjenja naknade za rad u oteđanim uslovima na terenu, po Odluci ministra. Zaposlenima u pojedinim Policijskim upravama ova naknada još uvek nije isplaćena za mesec septembar iako je već početak decembra meseca. Dakle, iako je nekadašnja dnevnica za rad na terenu smanjena na 150 dinara, praktično ukinuta, nema se novca ni za isplatu posebne naknade po Odluci ministra. A možda je i nešto drugo u pitanju? Ukoliko se utvrdi da je po sredi nečija greška ili nerad, Sindikat srpske policije zahtevaće preduzimanje odgovarajućih mera kako do takvih grešaka više ne bi dolazilo.

Što se naknade za putne troškove tiče, o terminu isplate zaostalih potraživanja pouzdanih informacija za sada nema. Izjave zvaničnika MUP-a svode se na to da je novac planiran budžetom za ovu namenu u ovoj godini utrošen tokom prvih deset meseci i da se čeka odobrenje ministarstva finansija za dodatna sredstva. Naravno, odgovornih za loše planiranje budžeta nema!

Da li iko može da dokuči razloge zašto ta naknada kasni samo u MUP dok zaposleni u drugim državnim organima redovno i na vreme dobijaju svoj novac, pa čak i unapred.

Služba za informisanje SSP
Nikola Petrović

Kancelarija SSP u Ivanjici

Ivanjica, 28.11.2016. godine, – U Policijskoj stanici Ivanjica zvanično je otvorena kancelarija Sindikata srpske policije, Regionalnog centra Čačak. Početkom rada kancelarije, rad SSP će, u ovom brzorastućem regionalnom centru, biti u znatnoj meri olakšan i poboljšan.

U prisustvu predsednika RC Čačak Darka Ocokoljića i nekolicine članova i aktivista sindikata, kancelariju je otvorio predsednik sindikata, gospodin Lazar Ranitović, koji se prisutnima obratio prigodnim rečima i obećao da će SSP nastaviti svojim prepoznatljivim putem beskompromisne borbe za radnička prava.

Centrala sindikata je donirala opremu neophodnu za nesmetan rad kancelarije.

Služba za informisanje SSP

Imovinske karte zaposlenih u MUP

Uprkos tome što nijednom prilikom nije najavljeno, niti negde objavljeno, da se radi na pripremi bilo kog podzakonskog akta van grupe od onih sedam, za koje su formirane radne grupe, Ministarstvo unutrašnjih poslova je iza kulisa, bez učešće ijednog sindikata (a verovatno i bez obaveštavanja i znanja bilo kog sindikata) pripremilo nacrte dva pravilnika, veoma bitna za sve zaposlene:

  • Pravilnik o unutrašnjem uređenju i organizaciji MUP;
  • Pravilnik o imovinskom kartonu i proveri imovnog stanja zaposlenih u MUP.

Ponovo na delu imamo potpuno ignorisanje pozitivnih pravnih propisa Srbije i preporuka Međunarodne organizacije rada, koji nalažu saradnju poslodavca i sindikata po svim pitanjima koji utiču na radno-pravni i socijalni status zaposlenih. Rukovodstvo MUP, po ko zna koji put, pokazuje potpuno odsustvo sluha za realnost i interese i zaposlenih i celog ministarstva. Stiče se utisak da je namera poslodavca usvajanje pravilnike reda radi, ispunjavanje formalnih obaveze proisteklih iz Zakona o policiji i obaveza preuzetih kroz predpristupne pregovore Evropskoj uniji, definisane pojedinim poglavljima.

Svakome dobronamernom jasno je da bi pravilnici bili sadržajno mnogo kvalitetniji a u praksi lakše primenljivi i efikasniji ukoliko bi bili izrađeni u saradnju sa sindikatima koji zastupaju interese zaposlenih.

Javno postavljamo pitanje kolegama iz dva reprezentativna sindikata da li ih je iko obavestio o pripremi predloga navedenih pravilnika? Da li su zahtevali svoje učešće u pripremi predloga? Da li će svojim potpisima na pripremljene predloge dati legitimitet poslodavcu i tako ga poštedeti briga oko objašnjavanja međunarodnim faktorima zašto se u MUP ne poštuje osnovni red po pitanju socijalnog dijaloga i saradnje sa sindikatima!?

Rukovodstvo Sindikata srpske policije ostvarilo je uvid u Predlog pravilnika o imovinskom kartonu i proveri imovnog stanja zaposlenih u MUP. Nakon osnovne kratke analize jasno je da je pravilnik napravljen laički, bez jasnog plana i konačnog cilja, izuzev ispunjavanja forme. Pravilnik neće doneti bilo kakvo unapređenje funkcionisanja MUP ali će doneti kršenje zakona. U predlogu se nalaze odredbe o obradi podataka o ličnosti koje se mogu kvalifikovati kao sporne po pitanju Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, koji predviđa da se takva obrada podataka može vršiti samo na osnovu zakona, nikako ne na osnovu podzakonskih akata.

Citiraćemo reči gospodina Zlatka Petrovića, pomoćnika Poverenika za in formacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, koje je izgovorio na panel diskusiji posvećenoj testu integriteta policijskih službenika:
„Pravilnik, kao podzakonski akt, ne sme da sadrži odredbe o prikupljanju podataka o ličnosti, jer bi bio i nezakonit i neustavan.“

Takođe, u predlogu pravilnika se predviđaju neke mere protiv onih zaposlenih koji ne postupe u potpunosti u skladu sa pravilnkom, a pri čemu nisu predviđene tačne mere niti za koje slučajeve (npr. ako prekrši to i to – sledi mera-sankcija ta i ta), nego o svemu tome treba da odlučuje Sektor unutrašnje kontrole. A već nam je poznato koliko je SUK u svom radu nezavistan od ministra i politike!

Posebna je zanimljivost to da je poslodavac ovaj Predlog pravilnika poslao svim rukovodiocima na izjašnjenje i mišljenje, da daju određene predloge ukoliko ih imaju a upravo se na njih odnosi ovaj pravilnik. S druge strane sindikatima nije, zašto prosudite sami. Sam Pravilnik o imovinskom kartonu i proveri imovnog stanja zaposlenih u MUP bi morao biti mnogo kvalitetniji da bi se njime postigla svrha a to je borba protiv korupcije i kriminala, dok sa druge strane kada je u pitanju Pravilnik o unutrašnjem uređenju i organizaciji MUP, više nema oznaku tajnosti izuzev u delovima koji se odnosi na specijalne jedinice (što nije sporno) pa samim tim nisu postojale nikakve smetnje koje se odnose na učestvovanje u radnoj grupi predstavnika sindikata .“

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

Pančevo: vanpravno tumačenje prava!

Predstavnici Sindikata srpske policije, Regionalnog centra Pančevo, tražili su obrazloženje o načinu vršenja obračuna radnih sati na angažovanjima i terenskim uslovima rada i dobili vrlo zanimljiv materijal od tamošnje vođe grupe za ljudske resurse, samostalnog inspektora Gordane Gavrilović.

U obrazloženju se Gavrilovićeva poziva na nekakvo mišljenje iz 2012. godine, potpuno ignorišući činjenicu da su od tada bitne izmene pretrpeli i Zakon o radu, i Zakon o policiji, i Uredba koja uređuje oblast naknade troškova službenog putovanja.

Kada se u svom obrazloženju pravnik ne pozove ni na jednu jedinu zakonsku ili podzakonsku odredbu – takvo obrazloženje može da znači samo dve stvari:
1) ili je tvorac obrazloženja svestan da nema pravnih razloga za takvo obrazloženje, pa se i ne upušta na teren prava;
2) ili tvorac obrazloženja nema dovoljno znanja i stručnosti da pravno obrazloži i odbrani svoje mišljenje.

U oba slučaja taj neko svoj posao ne radi dobro – ili prikriva (i pokriva) nezakonitosti ili svoj posao ne zna da radi. A onda se postavlja pitanje – za šta taj neko prima platu? I koliko je još takvih u MUP-u?

Kako god bilo, pravni tim Sindikata srpske policije smatra ovo obrazloženje pogrešnim i preporučuje potpisniku da se obrati svojim pretpostavljenima ili se barem raspita kod kolega o tome na koji način se vrši obračun radnih sati u drugim organizacionim jedinicama, a mi ćemo ovaj problem prezentovati i rešiti na narednom sastanku  Radne grupe za saradnju sa sindikatima u Kabinetu ministra.

Nije zgoreg napomenuti i to da MUP svakodnevno plaća milionske iznose na ime izgubljenih sudskih sporova. A upravo zbog ovakvih „stručnjaka“. To opet vodi direktno kršenju nekih drugih prava zaposlenih, usled „rupe“ u budžetu, na primer, trenutno aktuelno kašnjenje sa isplatom naknade za dolazak i odlazak sa posla. Jer besporebno trošenje novca na jednoj strani neminovno dovodi do nestašice na drugoj!
Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

za-mileta-advokat-1

za-mileta-advokat-2

Predlog pravilnika o pripravnosti policijskih službenika

Užice, 22.11.2016. godine, – Kao što smo već objavili, voljom ministra unutrašnjih poslova dr Nebojše Stefanović, Sindikat srpske policije je ostao izvan radnih grupa ministarstva formiranih radi izrade predloga pozakonskih akata, u skladu sa novim Zakonom o policiji.

Ministru svakako mora biti poznato, kao i svim članovima tih radnih grupa, da SSP, mada bez zvanično priznatog statusa reprezentativnog sindikata, svakako ima članstvo koje svojom brojnošću daleko prevazilazi granicu od 15% zaposlenih u ministarstvu. Takođe, ministar je morao da bude upoznat sa dosadašnjim sistemom rada i kvalitetom primedbi, predloga i pitanja koja postavljamo na mesečnim radnim sastancima u Kabinetu! Tako da, uzimajući u obzir te dve činjenice – brojnost članstva i kvalitet rada SSP, nije postojao ni jedan racionalan razlog za naše izopštavanje iz tih radnih grupa.

Pod uslovom dobrih namera poslodavca. Ali, s obzirom na kvalitet izrađenih predloga pravilnika, u koje smo do sada imali uvid, prinuđeni smo da posumnjamo u dobre namere poslodavca i da smo s jasnom namerom uklonjeni kao učesnici ali i kao nemi svedoci!

To svakako nama nije bilo prepreka da izradimo predloge pojedinih pravilnika i da ih dostavimo ministru i predsednicima radnih grupa, a sve u cilju da i njima i javnosti pokažemo da pravilnici mogu i trebaju da budu pravični i pravedni, u interesu i poslodavca i zaposlenih.

Danas vam predstavljamo naš  PREDLOG PRAVILNIKA O PRIPRAVNOSTI, koji možete preuzeti sa oovog linka ili pogledati u nastavku teksta:

PREDLOG

PRAVILNIK

O PRIPRAVNOSTI POLICIJSKIH SLUŽBENIKA 

Član 1.
Ovim pravilnikom uređuje se način planiranja, evidentiranja i obavljanja pripravnosti, kao i prava i obaveze koje iz tog proizlaze.

Član 2.
Cilj ustanovljavanja i planiranja pripravnosti jeste obezbeđivanje neprekidnog i blagovremenog obavljanja policijskih poslova i zadataka. 

Član 3.
Pripravnost za rad podrazumeva stanje stalne dostupnosti i spremnosti policijskog službenika da se, van radnog vremena i van radnog mesta, odazove na poziv neposrednog rukovodioca ili lica ovlašćenog za poziv za obavljanje nekog posla ili zadatka svog radnog mesta.

Član 4.
Pripravnost se može planirati samo za neodložne ili hitne poslove i zadatke.

Član 5.
Odluku o uvođenju i o obimu pripravnosti i plan pripravnosti donosi rukovodilac organizacione jedinice.

Rukovodilac organizacione jedinice je dužan da policijskog službenika obavesti o planu pripravnosti najmanje pet dana unapred.

Izuzetno, rukovodilac organizacione jedinice može da obavesti policijskog službenika o planu i promeni plana pripravnosti u roku krećem od pet dana, ali ne kraćem od 48 sati unapred, u slučaju potrebe posla ili usled nastupanja nepredviđenih okolnosti.

Član 6.
Rukovodilac organizacione jedinice dužan je da vodi evidenciju ostvarene pripravnosti, koju je na kraju meseca obavezan da usaglasi sa policijskim službenikom koji je ostvario pripravnost.

Evidencija o pripravnosti treba da sadrži naziv organizacione jedinice, ime, prezime i jedinstveni matični broj policijskog službenika, mesec za koji se sastavlja, datum, vreme (od – do) i broj sati ostvarene pripravnosti, kao i ukupan broj ostvarenih sati pripravnosti i potpis neposrednog rukovodioca.

Član 7.
Rukovodilac organizacione jedinice je, radi donošenja rešenja i obračuna zarade, dužan da do 5-og u mesecu za prethodni mesec nadležnoj organizacionoj jedinici dostavi overen spisak policijskih službenika sa brojem sati ostvarene pripravnosti.

Član 8.
Rukovodilac nadležne organizacione jedinice dužan je da do 10-og u mesecu za prethodni mesec donese rešenje o ostvarenoj pripravnosti policijskog službenika.

Rešenje treba da sadrži pravni osnov za donošenje, podatke o policijskom službeniku, period u kojem je obavljana pripravnost, broj ostvarenih sati pripravnosti, pravo na uvećanje osnovne plate u skladu sa važećim propisima i pouku o pravnom leku.

Član 9.
Pripravnost se planira na takav način da svi policijski službenici budu ravnomerno planirani za obavljanje pripravnosti („cikličnim smenjivanjem“).

Član 10.
Pripravnost policijskog službenika na dan korišćenja nedeljnog odmora može se utvrditi samo u slučaju da nijedan drugi policijski službenik tog dana nije planiran da radi u smeni.

Član 11.
Policijski službenik kojem je utvrđena pripravnost za rad, rasporedom rada će biti planiran za rad u drugoj (popodnevnoj) smeni, ukoliko to ne bi ometalo redovno obavljanje poslova i zadataka. 

Član 12.
Pripravnost radnim danom može trajati najviše 16 sati, a subotom, nedeljom i praznikom 24 sata.

Član 13.
Policijski službenik koji je u pripravnosti dužan je da neposrednog rukovodioca obavesti o broju telefona na koji će biti dostupan radi pozivanja za obavljanje posla ili zadatka iz pripravnosti.

Član 14.
Policijski službenik se nakon poziva mora staviti na raspolaganje u što kraćem roku, a najduže u roku od sat vremena.

U slučaju da je za dolazak od mesta pribavališta ili boravišta do mesta rada policijskog službenika potrebno više od sat vremena, pripravnost tog policijskog službenika može se utvrditi samo u slučaju da nije raspoloživ drugi policijski službenik kojem je za dolazak od mesta pribavališta ili boravišta do mesta rada potrebno manje do sat vremena.

Član 15.
Neposredni rukovodilac ili lice ovlašćeno za poziv su dužni da policijskom službeniku kojeg iz pripravnosti pozivaju na obavljanje posla ili zadatka obezbede prevoz, u suprotnom policijski službenik ima pravo na naknadu troškova prevoza od mesta stanovanja do mesta obavljanja prekovremenog rada i obratno.

Član 16.
Rad policijskog službenika koji je iz pripravnosti pozvan da obavi određeni posao ili zadatak računa se kao prekovremeni rad.

Član 17.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike Srbije“.

Generalni sekretar SSP
Viktor Ratković

SSP podržava Vojni sindikat Srbije

Užice, 21.11.2016. godine, – Sindikat srpske policije podržao je najavljene sindikalne akcije kolega iz Vojnog sindikata Srbije. U pismu predsednika SSP Lazara Ranitovića upućenom kolegi predsedniku VSS Novici Antiću, naglašeno je to da su vojska i policija garanti suvereniteta i bezbednosti države i da moraju imati prioritet u materijalnom vrednovanju.

Pismo prenosimo u celosti:

Poštovani predsedniče,

u svoje lično ime, i u ime preko osam hiljada članova Sindikata srpske policije pružam ti principijelnu podršku i želim da u svojoj iskrenoj radničkoj borbi istraješ i uspeš.

Potrebno je istaći da rukovodstvo SSP veruje u iskrenost vaše borbe i da ne stoje optužbe koje se ovih dana mogu čuti u razni medijima, a koje idu od toga da ste deo propagande vladajućeg režima, preko toga da radite u dosluhu sa rukovodstvima obaveštajnih službi, pa sve do toga da predvodite nekakvu pobunu protiv legalne vlasti.

Javnost treba da zna da je Ustavom i drugim pozitivnim pravnim propisima Republike Srbije pripadnicima Vojske RS dozvoljeno sindikalno organizovanje i okupljanje. Stoga se pitamo otkud to da se neki zvaničnici i kvazi-stručnjaci sada čude, pa su prosto i uvređeni, što ste najavili protestni skup i sada tvrde da želite da rušite premijera Vučića.

Zanemaruju kritičari, pri tome, realne činjenice zbog kojih ste i bili prinuđeni da preduzmete planirane korake. Pripadnici vojske loše žive. Pripadnici vojske imaju sramno male plate! Zastavnik sa 39 godina staža ima jedva nešto malo više od 40.000 dinara plate! Vojnici po ugovoru često imaju manje plate od čistačica u javnim preduzećima!  Jedva da je malo bolja situacija u policiji!

Država mora da shvati da, ako su vojska i policija najvažnije institucije suvereniteta i garanti njene bezbednosti, onda vojska i policija moraju da imaju prioritet u materijalnom vrednovanju. Mnoge druge države imaju ekonomskih problema ali vojsku i policiju nisu doveli na rub opstanka!

Sindikalni pozdrav,

Predsednik SSP
Lazar Ranitović

podrska-vojnom-sindikatu-0012

ČEGA SE PAMETAN STIDI…

Kada se poslodavac prema svojim zaposlenim odnosi kao maćeha to može da se razume. Jer poslodavcu su plate radnika uvek velike, radnici uvek lenji, ili bar nedovoljno vredni, zahtevi radnika neosnovani, a radnicima je uvek učinjeno dovoljno ili previše ustupaka i oni treba da budu zadovoljni što uopšte imaju posao, jer su na taj način već privilegovani…

Ali kada su ovo stavovi onih kojima je svrha i cilj zaštita i unapređenje položaja radnika i povećanje obima njihovih prava – sindikata – onda se to ne može ni razumeti, ni objasniti!

Jer, kako drugačije objasniti sinoćnje samohvalospeve Policijskog sindikata Srbije (PSS) u kojem se ističu njihovi brojni „uspesi“ u proteklih godinu dana. Analizirajmo te uspehe.

  • PSS se hvali da je sprečio usvajanje Zakona o vanrednim situacijama i sprečio izdvajanje vatrogasaca iz MUP-a.

  • A istina je da je neizdvajanje SVS iz MUP-a posledica toga što SVS nema sopstvenu logistiku, već mora da koristi MUP-ovu. A formiranje logistike isključivo za potrebe SVS bi iziskivalo nova zapošljavanja, što je u sadašnjem trenutku misaona imenica. I istina je da će OVS, u procesu pristupanja EU, kad-tad biti izdvojen iz MUP-a i biti zasebna jedinica.
  • Isto tako – istina je da vatrogasci već skoro godinu dana nemaju pripravnost. I istina je da im se prilikom vanrednog angažovanja i dolaska u jedinicu, a bez izlaska na teren, ne plaća prekovremeni rad, već pripravnost! Na ovaj način vatrogasci su svakoga meseca oštećeni za nekoliko hiljada dinara – Tražili smo tumačenje pojma pripravnost . Ali to nije tema za PSS. Bitno je da je SVS u okviru MUP-a. A ja mislim da bi vatrogasci više voleli da su u okviru komunalne policije – više bi ih poštovali i više bi im bile plate. A upravo je to ono što ih zanima. I što zanima svakoga od nas.
  • PSS se hvali da su razmatrane njihove primedbe na novi Zakon o policiji.

  • A istina je da su predstavnici PSS-a propustili da godinu dana na pet javnih rasprava (dve u Beogradu i po jedna u Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu) iznesu bar jednu jedinu reč kritike na sramni Zakon o policiji. Nigde ih nije bilo! I onda kada je Zakon o policiji već ušao u hitnu skupštinsku proceduru usvajanja, setili se nečeg…
  • A istina je da su samo predstavnici SSP (i NPSS u nekoliko navrata) višesatno „tupili zube“ pred nekoliko stotina građana, kolega, predstavnika policijskih uprava, MUP-a i brojnih vladinih i nevladinih organizacija, a koji su se okupljali na tim javnim raspravama. Istina je da je nakon izlaganja predstavnika SSP u Kragujevcu aplaudirala cela sala, uključujući i članove radne grupe za izradu Nacrta Zakona o policiji. Istina je i da je SSP Vladi Republike Srbije dostavio preko 60 amandmana, od kojih je polovina usvojena. Istina je da je SSP i po ulasku Predloga Zakona o policiji u skupštinsku proceduru Republičkom odboru za zakonodavstvo i svim poslaničkim grupama uputio (u pisanoj i u elektronskoj formi) do tada neuvažene amandmane – http://ssp.org.rs/amandmani-na-predlog-zakona-o-policiji/.
  • Istina jepss-licemerje3 i da novim Zakonom o policiji i članom 172. svakom od nas posao „visi o koncu“. Istina je i da je propisano neustavno umanjenje putnih troškova – gde bi se oni naplaćivali samo u okviru opštine rada. Istina je i da je ostavljanjem na volju rukovodiocu da odluči koji policijski službenici moraju biti angažovani u vreme štrajka, ovo sveto radničko pravo praktično ukinuto. Istina je i da se tim zakonom pokušava ukinuti civilizacijsko pravo na žalbu prilikom godišnjeg ocenjivanja policijskih službenika. E, takav Zakon o policiji je očigledno dobar za PSS i očigledno ga smatraju svojim uspehom!
  • I istina je da bi ove nakaradne diskriminatorske odredbe Zakona o policiji odavno bile u primeni da SSP, 15 dana od stupanja zakona, na snagu Ustavnom sudu nije podneo inicijativu za ocenu ustavnosti i zakonitosti navedenih i drugih odredbi Zakona o policiji – http://ssp.org.rs/ssp-podneo-inicijativu-za-ocenu-ustavnosti-zakona-o-policiji/. I istina je da je MUP zastao sa primenom tih odredbi do odluke Ustavnog suda – http://ssp.org.rs/kabinet-ministra-cetvrti-mesecni-sastanak-u-2016-godini/.
  • PSS se hvali učestvovanjem u komisiji za izbor osiguravajuće kuće bez raspisivanja tendera!

  • Bez raspisivanja tendera?! Da li tu uopšte treba komentar?!
  • Možda samo jedno pitanje – da li je iko iz te komisije, pa i predstavnici PSS-a tražio mišljenje zaposlenih, koji izdvajaju novaca za te polise?!
  • PSS se hvali da je uspeo da poveća dnevnice delu policijskih službenika sa 150 na „oko 2.000 dinara“!

  • A istina je da PSS uopšte ne poznaje razliku između pojmova „dnevnica“ i „posebna naknada“!
  • I istina je da policijski službenici koji ostvaruju pravo na posebnu naknadu rade u uslovima nedostojnih čoveka! Da spavaju sa pacovima „od dve kile“! Ponekad sa njima i obeduju zajedno… onda kada pacovi pristanu da jedu budžavu Đurđević kobasicu, trulu pomorandžu ili pokvareni mesni narezak. Istina je i da su se ti mučenici letos kuvali u kontejnerima bez klime, a da će se zimus smrzavati! Istina je da i da su se pojedini od njih kupali na livadama, spavali u memljivim prostorijama, radili u pocepanim uniformama… Istina je i da ti policajci rade na bezbednosno najrizičnijem području – što za njihov život, što za njihovo zdravlje! http://ssp.org.rs/quo-vadis-srbijo-policajci-u-nehumanim-uslovima-a-kriminalci-u-svili-i-kadifi/
  • I istina je da taj novac za posebne naknade nije iz svog „džepa“ izdvojio ni MUP, ni PSS, već Evropska unija u okviru projekta rešavanja problema migranata.
  • Gde je bio PSS kada smo se više meseci borili da se buđava i usmrdela Đurđević kobasica izbaci iz „jelovnika“? Povucite iz upotrebe zalihe „Đurđevića, zdravlje nema cenu! I kada smo pisali dopise inspekcijama?
  • S druge strane, istina je i da ostali policijski službenici širom Srbije celodnevno obezbeđuju kojekakve utakmice, sabore, egzite, šetnje, proteste za podrugljivih 150 dinara!
  • PSS se hvali da je u 2016. „bilo 5% na platu“?!?

  • Bilo?!? Čudi me da nisu rekli i da je bilo 20.000 pomoći, samo da se mi ne sećamo… A možda ni smanjenja plata nije bilo?! Možda je plata redovno povećavana u skladu sa stopom rasta cena na malo?! Možda ni nagrađivanje nije ukinuto? A možda smo svi mi ludi i nezasiti?
  • Nego uzgred… Kakve veze ima PSS sa najavljenim povećanjem zarada u MUP-u? Da nije ovo zahtev PSS-a za povećanje plate? http://ssp.org.rs/trazimo-isplatu-obecane-pomoci-i-povisicu-plate-od-najmanje-10/
  • I, opet uzgred… Da li će policajci sa tih 5% (i kada bude) možda dobiti više nego će dobiti druge javne profesije?
  • PSS se hvali da je učestvovao u formiranju parapravne komisije za „skidanje sa spiskova“ „analize rizika“ bez jasnih, javnih i pravičnih kriterijuma!

  • A istina je pss-licemerje2da je „analiza rizika“ pala nesebičnim angažovanjem SSP, NPSS i nezavisnih institucija – Zaštitnika građana i Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, te angažovanjem na desetine advokata u pisanju žalbi, gde je ubedljivom pravnom argumentacijom MUP-u pokazana sva besmislenost i nezakonitost donetih rešenja, te da je MUP poklekao isključivo pod silom prava i pravde!

Ne mogu da odolim i da ne pomenem gašenje fejsbuk stranice PSS-a i brisanje kompletne arhive tekstova sa sajta PSS-a – nigde dokaza o redu pljuvanja, pa redu ulizivanja ministru Stefanoviću i kompletnom vrhu MUP-a. Nema čak ni onih pacova iz KZB! Istorija počinje 16. novembra 2016. godine! Nije ovo „brisanje istorije“ patentirao PSS, već razni diktatori (http://www.blic.rs/riznica/istorije/pokusali-su-da-ih-izbrisu-iz-istorije-ali-ih-istorija-nije-zaboravila/0ltk27b), ali će PSS ostati upisan kao prvi sindikat u istoriji koji je to učinio.

I – naposletku, kao i obično, iznova čujemo priču o PSS-u kao potpisniku prvog PKU za policijske službenike. Evo, javno – hvala PSS-u na prvom PKU za policijske službenike (ali ne i jedino zaslužnom)!

Hvala, ali od prošlosti se ne živi! Taj prvi PKU je toliko urušen da smo mi, iako sa PKU, došli u stanje koje je gore od onog pre postojanja PKU.

Hvala! I DOVIĐENJA! Ne treba nam još jedan zastupnik poslodavca!

Policajac i sindikalac
Viktor Ratković

Kud nestade obećanih 20.000 dinara?

Tog prvog decembra prošle godine većina medija prenela je saopštenje Policijskog sindikata Srbije da nakon dogovora s premijerom Srbije „više nema razloga za štrajk glađu, koji je ranije najavljen”.

Kako su objavili na svom sajtu, predstavnici tog sindikata su s premijerom Aleksandrom Vučićem dogovorili načine da se poboljša status zaposlenih u policiji, koji će tokom 2016. godine dobiti i jednokratnu novčanu pomoć od oko 20.000 dinara, a biće povećane i dnevnice za operativni sastav MUP-a Srbije na oko 2.000 dinara“.

Zahvalni smo premijeru Vučiću na razumevanju. Razlozi za štrajk glađu su prestali.“– Izjavio je predsednik Policijskog sindikata Srbije Veljko Mijailović nakon sastanka sa predsednikom Vlade RS Aleksandrom Vučićem, pa dodao da se „Premijer Vučić zahvalio predstavnicima Policijskog sindikata što su odložili štrajk glađu i nisu dozvolili da bude ispolitizovan i iskorišćen za destabilizaciju zemlje.“

Detaljniji izveštaj i video snimak izjave predsednika PSS: Policijski sindikat odustao od štrajka, dogovor sa Vučićem

Iz Vlade je saopšteno istog dana da je premijer obećao da će „Vlada uložiti dodatne napore kako bi u toku sledeće godine bila obezbeđena sredstva za poboljšanje uslova rada i materijalnog stanja pripadnika MUP i modernizaciju opreme.“

Kako za PSS-om ne bi zaostajali, predstavnici drugog reprezentativnog sindikata Nezavisnog sindikata policije, posle samo par dana, takođe su otišli na „pregovore“ i fotografisanje sa premijerom. Oni prepolovljavaju ispregovaranu sumu „obećane“ pomoći i na svom sajtu pišu:„Visina jednokratne novčane pomoći nam je i na današnjem sastanku potvrđena, kao i stav Predsednika Vlade R.Srbije da je potrebno da zaposleni u narednom periodu dobiju odgovarajući iznos koji će biti isplaćen u skladu sa realnim mogućnostima Vlade R. Srbije, a okvirno će to biti oko 10.000,00 dinara.“

Takođe, NSP nam saopštava i da će iznos dnevnica biti uvećan samo za angažovanje u KZB, ali konkretnu cifru ne navode.

Više o tome i na sajtu NSP: Sastanak NSP-a sa premijerom Vučićem 

premijer-nsp

Kao da ovo širenje optimizma bez pokrića, u saopštenjima dva reprezentativna sindikata nije bilo dovoljno, u to se aktivno uključuje i sam ministar unutrašnjih poslova dr Nebojša Stefanović, koji u nekoliko navrata daje neodređene, neprecizne izjave, ali izjave koje se mogu shvatiti kao potvrda navoda PSS i NSP. Predsednik Radne grupe za saradnju sa sindikatima, državni sekretar Milosav Miličković, na mesečnim sastancima u Kabinetu, takođe daje dvosmislene odgovore koje je bilo moguće tumačiti po želji.

I tako, bombardovani najavama sa svih strana, stisnuti svakodnevnim finansijskim problemima, zaposleni su lako poverovali u tu svojevrsnu šarenu lažu. Retki su bili glasovi razuma i upozorenja da, osim sindikalnih lidera, nikada zaista nismo čuli direktan odgovor bilo kog od predstavnika poslodavca, a pogotovo ne od samog premijera!

Sindikat srpske policije, pozivajući na oprez i razum, skoro da je postao neprijatelj kolegama, neko ko je zlurad i ne raduje se tim obećanjima, samo zato što su tu pomoć, eto, izdejstvovali drugi sindikati.  Ipak, izdržali smo i nismo naseli na olako data obećana predstavnika reprezentativnih sindikata. Nisu im bila ni prva, a ni poslednja kojim će nas sve zamajavati!

Ovih dana je stigla i konačna potvrda onoga na šta smo upozoravali pozivajući na oprez i razum – jednokratne novčane pomoći za sve zaposlene u MUP neće biti u 2016. godini! Nažalost, istina je gorka, al svako otrežnjenje je takvo.

Sindikat srpske policije se tome, naravno, ni najmanje ne raduje. Ne samo zbog toga što zaposleni neće dobiti tu preko potrebnu novčanu pomoć (bilo 20, bilo 10 hiljada dinara). Više od samih obmana i laži boli nas saznanje da ti sindikati na tah način gase i poslednju nadu u sindikalizam u MUP. Nadamo se da će kolege umeti da konačno prepoznaju i kazne te bezočne laži masovnim isčlanjavanjem iz tih sindikata koji sistemski uništavaju svaki duh otpora u nama! Jer, nama je jasno zašto su reprezentativni sindikati odustali od svojih obećanja ali nam nije razumljivo zašto zaposleni svojim novcem, preko članarine, plaćaju takve obmane i dilove!?

U teškoj i neravnopravnoj, stalnoj borbi sindikata i poslodavca za radnička prava zaposlenih, ne sme biti rasipanja i uzaludnog trošenja energije. Svi sindikati bi morali da deluju zajedno ali to trenutno nije tako! I neće biti sve dok zaposleni svojim članstvom ne osnaže jedini pravi sindikat, iskrenog borca i garanta njihovih prava – Sindikat srpske policije!

Može biti samo jedan – SSP!

Služba za informisanje SSP

Dokle da se mrznemo?

Beograd, 17.11.2016. godine, – Povodom činjenice da se u pojedinim objektima Ministarstva unutrašnjih poslova zaposleni smrzavaju od početka grejne sezone, usled zaista banalnih razloga, obratili smo se načelnici Sektora za materijalno-finansijske poslove, gospođi Nataši Putnik.

U dopisu smo je upoznali sa dva konkretna primera u Beogradu i Pančevu i zahtevali hitnu intervenciju i preduzimanje odgovarajućih mera na otklanjanju problema i omogućavanje uslova za nesmetan rad zaposlenih.

Ukoliko adekvatna reakcija izostane obratićemo se nadležnoj inspekciji kao i Upravi za bezbednost i zdravlja na radu.

Pozivamo kolege iz drugih organizacionih jedinica da nam se jave ukoliko imaju slične probleme na radnom mestu. Sindikat srpske policije će dosledno insistirati na obezbeđivanju humanih uslova rada. Uz svo uvažavanje teške materijalne situacije, na koju se nadležni stalno pozivaju, neke granice ipak moraju da postoje, a minimalni uslovi rada moraju biti obezbeđeni! Ne očekujemo i ne tražimo komfor ili luksuz, niti udobne fotelje, tražimo samo da se ne mrznemo na radnom mestu!

natasa_putnik-1 natasa_putnik-2

Služba za informisanje SSP

Kad se hoće, sve se može!!!

U istinitost izreke „Gde počinje MUP tu prestaje logika!“ vrlo brzo se uvere svi novozaposleni u Ministarstvu unutrašnjih poslova. Brojni su primeri i ne treba ih ni navoditi, a najnoviju potvrdu dobili smo ovih dana. Naime, do pre samo nekoliko dana zvaničan stav MUP bio je da su Zakonom o budžetu zabranjene isplate bilo kakvih dodataka uz platu, izuzev Jubilarnih nagrada. Pravnici dali mišljenje, a visoki funkcioner MUP stavio to na papir i svojeručno potpisao.

Srećom, danas to više ne važi. Pravnici su dali novo tumačenje – solidarna pomoć nije dodatak, to je solidarna pomoć, a funkcioneri MUP opet potpisuju i prezentuju to kao zvaničan stav.

Poenta je u tome što je na početku godine važilo „Nema novca u budžetu.“, dok sada važi „Novca ima, ništa sporno za isplatu.“ Srećom, neko se odobrovoljio da nam „udeli crkavicu“ koja zaposlenima inače sleduje po kolektivnom ugovoru.

To je svakako dobra vest za one kojima to pravo pripada a novac im je dobrodošao. Međutim, u stanju do kog smo dovedeni, solidarna pomoć bi nam svima trebala, ili možda bolje rečeno „socijalna pomoć“!

Ostaćemo, naravno, bez odgovora na pitanje otkuda novac najednom? Nema ga za nagrađivanje, nema ga za putne troškove, kasne isplate dnevnica i posebne naknade… Novca nema za uniformu, vozila i osnovnu opremu…

Ali svakako možemo da izvedemo logičan zaključak – ne verujmo poslodavcu kad kaže da novca nema. Novca uvek ima, samo je pitanje njihovih planova, i dobre volje da poštuju zakone i kolektivne ugovore koje su potpisali!

Podsećamo vas na član 43. PKU za državne organe, koji se, na osnovu aneksa PKU za policijske službenike, primenjuje na sve zaposlene u MUP, i preporučujemo da svi oni koji se u njemu pronađu i smatraju da ostvaruju jedan od uslove, a nisu do sada predali zahtev, to učine što pre. Obrazac zahteva možete naći na linku ispod ovog teksta.  Uz zahtev obavezno priložiti dokaze ispunjenosti uslova, t.j. opravdanosti zahteva.

Solidarna pomoć zaposlenom

Član 43

Zaposleni ima pravo na solidarnu pomoć za slučaj:

1) duže ili teže bolesti zaposlenog ili člana njegove uže porodice;
2) nabavke ortopedskih pomagala i aparata za rehabilitaciju zaposlenog ili člana njegove uže porodice;
3) zdravstvene rehabilitacije zaposlenog;
4) nastanka teže invalidnosti zaposlenog;
5) nabavke lekova za zaposlenog ili člana uže porodice;
6) pomoć članovima uže porodice, odnosno maloletnoj deci zaposlenog za slučaj smrti zaposlenog i zaposlenom sa slučaj smrti člana uže porodice;
7) mesečnu stipendiju tokom redovnog školovanja za decu zaposlenog koji pogine u toku obavljanja poslova radnog mesta na koje je raspoređen – do visine prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike;
8) rođenja deteta zaposlenog – u visini prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Članovima uže porodice u smislu ovog člana, smataju se bračni drug, vanbračni drug, deca, rođene braća i sestre, braća i sestre po ocu i majci, roditelji, usvojilac, usvojenik i staratelj.

Visina pomoći u toku godine, u slučajevima utvrđenim u stavu 1. tač. od 1) do 5) ovog člana priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu Republike Srbije, a najviše do visine tri prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Visina pomoći u toku godine, u slučaju utvrđenom u stavu 1. tačka 6) ovog člana priznaje se najviše do visine dve prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

U slučaju da su oba roditelja zaposlena u državnim organima, pravo iz stava 1. tačka 8) ovog člana, ostvaruje majka deteta.

Zaposleni može da ostvari pravo na solidarnu pomoć, ukoliko pravo na ortopedska pomagala, aparate za rehabilitaciju, lekove i dr. nije ostvareno u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Obrazac zahteva preuzmite ovde: ZAHTEV ZA SOLIDARNU POMOĆ

Služba za informisanje SSP
Mile Lazarević

  • 1
  • 2